Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Musk draadje

This site may earn commission on affiliate links.
Stel jouw wifi netwerk wordt gebruikt voor een aanval met drones, en je hebt informatie dat als dat doorgaat de andere kant reageert met nucleaire wapens, wat zou jij doen?🤔


Het Pentagon had vanaf het moment dat Musk Starlink ter beschikking van Oekraïne stelde dit onder eigen bevel moeten stellen (boven Oekraïne).

Dit had Musk/SpaceX/Starlink vrijgesteld van dit soort beslissingen. Je kan het onmogelijk een bedrijf/persoon aanrekenen wat op deze manier betrokken raakt bij een conflict tussen naties, absurde nooit eerder vertoonde situatie. Ga er inderdaad maar aanstaan.

Deze situatie is 100% het gevolg van de trage reactie van westers ‘Command’.



 
Punt wat ook van belang is dat NAVO en de VS zelf het leveren van offensieve wapensystemen continu hebben uitgesteld en dat daarmee steeds een stapje verder wordt gegaan juist om escalatie te voorkomen.

HIMARS eerst niet, toen wel. Tanks, idem. Verarmd Uranium munitie, idem. Vliegtuigen, idem. Steeds onder strikte voorwaarden dat deze systemen níet ingezet mogen worden op Russisch grondgebied en ènkel ter verdediging van het eigen grondgebied.

Eh bien, deze hele situatie heeft een hoog “damned if you do, damned if you don’t” gehalte.
 
Stel jouw wifi netwerk wordt gebruikt voor een aanval met drones, en je hebt informatie dat als dat doorgaat de andere kant reageert met nucleaire wapens, wat zou jij doen?
Hij had helemaal geen informatie dat er een nucleaire reactie zou volgen, hij voelde het aan z'n theewater / likdoorns / onderbuik of (vrij naar Rutte) tot in het diepst van zijn vezels. Slap verhaal van onze grote held.
 
  • Like
Reactions: pvkeep
Ik vind het wel slordig dat Walter Isaacson in het boek iets anders schrijft dan wat Elon nu vertelt, en Isaacson heeft ook al z'n kar gedraaid.

In het stuk van Isaacson staat zelfs dat Elon contact had met Russen over deze dreiging...
Heb je daar een link naar of heeft de media dat er zelf bij bedacht omdat Elon ooit in Rusland is geweest om raketten te kopen?
 
Ik dacht ook dat al van het begin van de oorlog Starlink enkel zou werken op gebied dat niet bezet was door Rusland, maar als zelfs je biograaf er een potje van maakt... 🥲
Dat was ook zo want er werd voor dit ging spelen al zelfs geklaagd dat het dicht bij het front al slecht of niet werkte.
Waarom men dan ook ooit gedacht heeft dat het in Sebastopol wel zou werken is mij een raadsel.
 
Lijkt mij een moeilijk dilemma.
Oekraïne verdedigen is 1 ding. Maar de rest van je leven moeten mee dragen dat je geholpen hebt om zoveel mensenlevens te vernietigen of erger nog, verantwoordelijk te zijn voor een escalatie lijkt mij niet prettig.
Om niet te spreken dat je een target wordt voor cyberattacks,sabotage, of schade aan jezelf of je familie.
 
1694412758656.png


Maar als ik zie hoeveel mensen/groepen/partijen er in de wereld toch wel een beetje van het 'padje' af zijn en enkel handelen in het eigenbelang zonder verantwoordelijkheid te willen nemen, dan maak ik mij wel een beetje zorgen.