Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Elon Musk draadje

This site may earn commission on affiliate links.
GJfIGuenrZKo8fXAFvPoFb3Z.png


Wie kaatst kan de bal verwachten.

Of: je hoeft niet aan een boom te hangen om een eikel te zijn.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Elon Musk moet zich gedragen als CEO van miljardenbedrijven waar vele tienduizenden gezinnen van afhankelijk zijn, met 158 miljoen volgers op X.

Niet als een pestkop op het schoolplein.

Zijn ongenuanceerde tweet is weer een reden om te vrezen voor het effect dat Musk heeft op de waardering van zijn bedrijven. Financieel als moreel/emotioneel.

Of hij nu gelijk heeft of niet. Dit soort ongenuanceerde tweets verstuur je niet in zijn machtspositie. Dan verkies je nuance boven zwart-wit stemmingmakerij. Wat een gemankeerde man is het toch en een laffe BoD die niets tegen hem durft te doen.
 
Elon Musk moet zich gedragen als CEO van miljardenbedrijven waar vele tienduizenden gezinnen van afhankelijk zijn, met 158 miljoen volgers op X.

Niet als een pestkop op het schoolplein.

Zijn ongenuanceerde tweet is weer een reden om te vrezen voor het effect dat Musk heeft op de waardering van zijn bedrijven. Financieel als moreel/emotioneel.

Of hij nu gelijk heeft of niet. Dit soort ongenuanceerde tweets verstuur je niet in zijn machtspositie. Dan verkies je nuance boven zwart-wit stemmingmakerij. Wat een gemankeerde man is het toch en een laffe BoD die niets tegen hem durft te doen.
Ik zie werkelijk alle grote bedrijven politiek bedrijven. Maar dat is vaak politiek die past binnen de vastomlijnde normen van een klein groepje. Elon heeft het daar niet zo op en ik eerlijk gezegd ook niet (aangezien ik een liberaal ben van de oude stempel die de VVD al lang en breed is uitgejaagd).

Op zichzelf ben ik het met je eens dat bedrijven nimmer politieke standpunten in moeten nemen, maar ik vind de verontwaardiging wel enorm selectief.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Op zichzelf ben ik het met je eens dat bedrijven nimmer politieke standpunten in moeten nemen, maar ik vind de verontwaardiging wel enorm selectief.
Dat heb ik niet gezegd. Ik vind het prima wanneer bedrijven politiek bedrijven, het kan soms niet eens anders. Maar zo'n tweet van Musk is geen politiek bedrijven, het is roekeloos en ongenuanceerd stemming schoppen.

Ik vrees voor de vijanden die hij met dit soort acties maakt. Ruzie maken met Larry Page is wat anders dan wereldleiders in oorlogstijd voor lul zetten. Dan kom je er niet met drie kleerkasten rond je X.....
 
  • Like
Reactions: job-lek and JanG007
Dat heb ik niet gezegd. Ik vind het prima wanneer bedrijven politiek bedrijven, het kan soms niet eens anders. Maar zo'n tweet van Musk is geen politiek bedrijven, het is roekeloos en ongenuanceerd stemming schoppen.

Ik vrees voor de vijanden die hij met dit soort acties maakt. Ruzie maken met Larry Page is wat anders dan wereldleiders in oorlogstijd voor lul zetten. Dan kom je er niet met drie kleerkasten rond je X.....
Elon Musk steekt al zijn geld in Tesla daar waar vele start-ups falen om succesvol te worden tegen de grote jongens (toen nog althans).
Daarnaast steekt hij al zijn geld in SpaceX en kampt tegen de bestaande orde in bureaucratie van raketontwikkeling.

Denk je nu echt dat je met een "normale CEO" te maken hebt?
Ja hij heeft veel vijanden hiermee gemaakt. Maar wat hij bereikt kan alleen met vijanden maken. Enige waar je over kan discussiëren is of het een paar minder hadden kunnen zijn.
 
  • Like
Reactions: Dikkie Dik
Ik denk dat Musk veel verder denkt dan wij allemaal. Jaren verder. En hij laat het emotionele achterwege, denkt puur rationeel. En dat creëert weerstand van mensen die de emoties laten overheersen over het rationele.
  • De oorlog in Oekraïne zit zo vast als iets. Kost alleen nog mensenlevens en veel ander menselijk leed. De kleine successen die nog gemaakt worden zijn het veroveren van verschroeide aarde (en dorpzn). Hoe langer het duurt, hoe meer ze zich ingraven en hoe vaster het komt te zitten. Uiteindelijk komt er een vredesakkoord dat de huidige toestand vast legt (met misschien nog wat uitzonderlijke minieme successen die veel te duur betaald zijn met mensenlevens). Hoe zeer ik het ook anders zou willen. Het kan niet anders.
  • Migratie is ook niet vol te houden zoals het nu is. Uiteindelijk moet ook daar een halt toe geroepen worden. Hoe zeer ik het ook anders zou willen. Het kan niet anders.
Ik was in het verleden ook wat men nu ‘woke’ zou noemen. Maar ben ook realist wat de toekomst betreft. Hoe zeer ik het ook anders zou willen.
 
Ik denk dat Musk veel verder denkt dan wij allemaal. Jaren verder. En hij laat het emotionele achterwege, denkt puur rationeel. En dat creëert weerstand van mensen die de emoties laten overheersen over het rationele.
(...)
Ik was in het verleden ook wat men nu ‘woke’ zou noemen. Maar ben ook realist wat de toekomst betreft. Hoe zeer ik het ook anders zou willen.
Ik denk ook wel dat Musk op veel punten gelijk heeft maar je kunt dit niet met een meme communiceren. En zeker niet wanneer je 150 miljoen volgers hebt. C'est le ton qui fait la musique.
Iemand kan dan beweren dat het primair gaat om wat gezegd wordt en niet hoe, maar ik zou tegen zo iemand willen zeggen: vraag je vrouw eens met een volle mond ten huwelijk terwijl je op de bank op je telefoon naar voetbal zit te kijken. Eens kijken of het haar dan ook enkel om de inhoud van de mededeling gaat. ;)
 
Ik denk ook wel dat Musk op veel punten gelijk heeft maar je kunt dit niet met een meme communiceren. En zeker niet wanneer je 150 miljoen volgers hebt. C'est le ton qui fait la musique.
Iemand kan dan beweren dat het primair gaat om wat gezegd wordt en niet hoe, maar ik zou tegen zo iemand willen zeggen: vraag je vrouw eens met een volle mond ten huwelijk terwijl je op de bank op je telefoon naar voetbal zit te kijken. Eens kijken of het haar dan ook enkel om de inhoud van de mededeling gaat. ;)

Als ik mijn vrouw ten huwelijk vraag gaat ze mij sowieso aankijken alsof ik alles wel op een rij heb, volle mond, voetbal of niet.
 
Ik denk ook wel dat Musk op veel punten gelijk heeft maar je kunt dit niet met een meme communiceren. En zeker niet wanneer je 150 miljoen volgers hebt. C'est le ton qui fait la musique.
Iemand kan dan beweren dat het primair gaat om wat gezegd wordt en niet hoe, maar ik zou tegen zo iemand willen zeggen: vraag je vrouw eens met een volle mond ten huwelijk terwijl je op de bank op je telefoon naar voetbal zit te kijken. Eens kijken of het haar dan ook enkel om de inhoud van de mededeling gaat. ;)
Je hebt volledig gelijk.
Maar die redenering is nu net wat Elon wil bestrijden met zijn freedom of speach, no nonsens, geen complementen (in t vlaams), geen capsones (in t Neder lands?).
 
Ik ben nu aan pagina 233 van de biografie en het is me wel duidelijk dat niemand Musk kan veranderen ( en voor mij moet dat ook niet).
Het is echt niet normaal wat hij in zijn leven allemaal al heeft meegemaakt en verwezelijkt. Het lijkt me wel één van de moeilijkste mensen om mee te leven of om mee samen te werken.
Maar mijn respect is alleen maar groter geworden momenteel.
Zijn gedrevenheid is niet van deze planeet.
 
Ik denk ook wel dat Musk op veel punten gelijk heeft maar je kunt dit niet met een meme communiceren. En zeker niet wanneer je 150 miljoen volgers hebt.
En waarom niet ? Omdat dat altijd al zo geweest is of omdat de rest het niet doet ? Invloedrijk of niet. Ik weet nog zo net niet of dit zo verkeerd is !?

Heb dit liever dan voorgelogen worden en dan horen "ik heb hier geen aktieve herinnering aan".
 
En waarom niet ? Omdat dat altijd al zo geweest is of omdat de rest het niet doet ? Invloedrijk of niet. Ik weet nog zo net niet of dit zo verkeerd is !?
Je moet niet een oorlog willen duiden in 1 meme en dat aan 150 miljoen volgers tonen wanneer je geen verstand van zaken hebt.

Hij ontslaat volgens de biografie iedereen in zijn fabrieken die hij ‘dom’ vindt. De man heeft zelf geen verstand van internationale oorlogsdiplomatie, geschiedenis etc. maar ventileert zijn ongenuanceerde gut feeling wel aan zo veel mensen.
 
Je moet niet een oorlog willen duiden in 1 meme en dat aan 150 miljoen volgers tonen wanneer je geen verstand van zaken hebt.

Hij ontslaat volgens de biografie iedereen in zijn fabrieken die hij ‘dom’ vindt. De man heeft zelf geen verstand van internationale oorlogsdiplomatie, geschiedenis etc. maar ventileert zijn ongenuanceerde gut feeling wel aan zo veel mensen.
Ik zie ministers dit continue doen.

Mensen ontslaan als ze te "dom" zijn voor de job. Zinloos om daar tijd in te stoppen, slimmer worden ze toch niet.