Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ergerlijke reclame van Toyota en Lexus

This site may earn commission on affiliate links.
Ik kwam zojuist de nieuwe reclamecampagne van Lexus tegen op LinkedIn. Best een leuk filmpje.

Maar “zelfopladend”??!!! Hoe dan???
Zet je hem naast een stopcontact en komt er dan een armpje uit dat dan zelf de stekker in de auto plugt?
Rijdt ie zichzelf de autotrailer op?

Misschien een n00b vraag van mij, is het niet zo dat elke hybride zelfopladend is (in welke mate dan ook), regenererend richting de accu ???

(Niet op het pijltje klikken, is een screenshot ;) )
View attachment 329710

Ze blijven het proberen. Is natuurlijk verlakkerij maar velen snappen het toch niet. En media zullen ze wel volgen.
 
  • MOET IK MIJN AUTO OPLADEN AAN DE STEKKER?
    Nee. Onze hybride technologie laadt de accu's voor de elektromotor zelf op. Dit gebeurt op het moment dat u (af)remt. De bewegingsenergie die dan vrijkomt, wordt omgezet naar elektrische energie.
 
Ik denk dat de deuk groter en groter wordt. Sprak van de week een vriend van me die (fr)audi rijdt. Hij wordt gek van alle terugroep acties. Schijnt echt erg te zijn. Voor hem geen (fr)audi meer. Maar ja, hij heeft mijn Tesla ook wel eens gereden natuurlijk....
Eerder je bericht even gemist. Maar ik vind het voorlopig een zeer waardige naam voor een merk dat zich graag presenteert als Vorsprung durch Technik, en waarvan de Duitse directeur nu al maandenlang achter de tralies zit vanwege gesjoemel: FRAUDI :D
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
Op de radio beginnen ze ook weer met die onzin. Ze lijken wel geleerd te hebben dat ze het nu anders verwoorden, maar de onzin van Lexus blijft even groot.

De energie komt gewoon uit benzine, maarja, dat willen ze niet vertellen.
 
Ik heb even geprobeerd er op te klikken maar ik kan je bevestigen: er gebeurt niets :mad:

Maarem er was toch al een uitspraak op de klacht van @rvdput dat Lexus deze reclame niet meer mocht publiceren ?
Ze hebben een nieuwe reclame gemaakt waar ze op slinkse wijzen een aantal woorden weg laten en de zinnen wat verdraaien.

We zullen dus weer opnieuw in actie moeten komen :)
 
De volledige uitspraak staat hier: Stichting Reclame Code : uitspraken zoeken.

Ik heb hierna nog contact gehad met de afdeling Compliance van de RCC aangezien ik van mening ben dat ze non-compliant zijn. De afdeling Compliance is echter beperkt in wat zij opvolgt dus eigenlijk rest alleen een nieuwe, goed onderbouwde klacht om na te laten gaan of de huidige reclame wel voldoet. Aangezien ik er in december 2017 mee begonnen ben laat ik het deze keer aan iemand anders over. Ik ben wel altijd bereid om mijn opgedane kennis te delen. :)

Hierbij een toelichting die ik twee weken geleden ontvangen heb:

De conclusies is dat dat de huidige site dusdanig is aangepast, dat deze als compliant kan worden aangemerkt. Zo zijn o.a. de passages die in het eindoordeel van het College van Beroep onder 2 worden genoemd verwijderd of aangepast.

De wijze waarop een aanbeveling wordt opgevolgd, is de verantwoordelijkheid van de adverteerder. Omdat wijzigingen zijn doorgevoerd, kan de adverteerder in dit dossier niet als non-compliant worden aangemerkt. Wel zullen wij vanuit de afdelingCompliance adverteerder adviseren om in zijn reclame-uitingen duidelijker te zijn over de prestaties van de elektromotor.

Indien u van mening bent dat de nieuwe uitingen misleidend zijn of op andere wijze in strijd zijn met de Nederlandse Reclame Code, dan kunt u een nieuwe klacht indienen via het online klachtenformulier, zodat de Reclame Code Commissie een oordeel kan geven over de aangepaste uitingen.
 
  • Informative
Reactions: widodh
Gratis tipje voor de marketing- / communicatie afdeling van Tesla: maak een billboard met de volgende tekst: “Tesla, DE zelfoplaadbare EV” (Toyota/Lexus logica)

Nog een tipje. Op de A1 bij afrit 13 Amersfoort-Noord staat een meters hoge reclame zuil. Hang die billboard daar even op. (Dat aan de overzijde een grote Louwman Toyota/Lexus dealer staat is puur toeval ;) )

Beat them at their own game ;)

(Mocht de Tesla marketing/communicatie afdeling nog verlegen zitten om creativiteit, laat het maar weten ;) , ik denk dat we er wel uit komen ;))
 
  • Like
  • Love
Reactions: FVO and Carl
Ik kwam zojuist de nieuwe reclamecampagne van Lexus tegen op LinkedIn. Best een leuk filmpje.

Maar “zelfopladend”??!!! Hoe dan???
Zet je hem naast een stopcontact en komt er dan een armpje uit dat dan zelf de stekker in de auto plugt?
Rijdt ie zichzelf de autotrailer op?

Misschien een n00b vraag van mij, is het niet zo dat elke hybride zelfopladend is (in welke mate dan ook), regenererend richting de accu ???

(Niet op het pijltje klikken, is een screenshot ;) )
View attachment 329710
De benzinemotor laadt de accu bij. Daarnaast zal door regeneratie de accu ook deels opgeladen kunnen worden. Niet anders dan de Prius 1 van 1999/2000... Dus m.u.v. de Mirai staat Toyota stil.
 
  • Like
Reactions: FVO
Akkoord dat de reclame wat, hmmm, oneerlijke bewoording gebruikt, maar het kan, denk ik, niet veel kwaad. De Prius 1 is wat me aanzette tot nadenken over (PH)EV's. Een collega liet me met zijn Prius rijden in 2006, en wat later kocht ik een tweedehands Lexus RX hybride waarvan ik echt de stilte waardeerde op de elektromotor tot 50 km/u (autonomie: ongeveer twee kilometer, maar soit). En dat gevoel van de elektromotor heeft me in 2011 een Tesla MS doen reserveren. En ik hoop voor alle nieuwe Toyota/Lexus hybride-rijders hetzelfde! Ik ben ervan overtuigd dat hybride-rijden in de meeste gevallen vanzelf leidt tot vol EV-rijden, wat ook de reden van het PHEV-rijden is (oneerlijke reclame, fiscaliteit, etc.). Een stepping stone is een stepping stone, denk ik. En alle middelen helpen om van onze diesels af te geraken :)
 
Lexus in het FD van gisteren.. Neemt afscheid van Diesel. indruk wekken dat ze o zo schoon zijn "elektrisch rijden zonder stekker", "zelfopladende modellen".. maar nergens vertellen dat het gewoon voor 90% van de km's (??) ouderwetse fossielen zijn -;). Het zou zelfs "lagere onderhoudskosten" betekenen... "De nieuwe generatie" noemen ze het zelfs. Gotspe natuurlijk!

IMG_4457.jpg
IMG_4459.jpg
 
  • Like
  • Informative
Reactions: PaulusdB and FVO
BTW, er zijn de laatste dagen nu reclamespotjes op de radio waarin ze vertellen dat je a.s. zaterdag bij de Toyota dealer kunt ervaren hoe je tot 50% electrisch kunt rijden. Aangezien alles van 0% tot 50% binnen die marge valt, denk ik dat het een beetje een teleurstellende actie gaat worden. Dan hoop je maar dat de koffie een beetje goed is ;)