Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ergerlijke reclame van Toyota en Lexus

This site may earn commission on affiliate links.
ik zie 26 kilometer winter en 32 kilometer zomer. Dat is minder dan 40 kilometer die jij claimt en volledig in lijn met de ervaringen van mijn collega. Je gaat natuurlijk van worst case uit, niet van best case.
Ik weet niet waarom ik 'natuurlijk' uit zou moeten gaan van worst case. Ik verwoorde alleen maar mijn eigen ervaring.

Wat ik ook niet zo goed begrijp is hoe het realistische EV bereik relevant is in de discussie of de uitspraak van Mitsubishi ergerlijk en/of misleidend is (misschien bedoel je dat ook wel helemaal niet te zeggen). Ze zeggen "volledige elektrisch en hybride als het nodig is". Een kleiner bereik betekent dan gewoon dat het eerder nodig is. Nu kunnen mensen wel allerlei ongefundeerde aannames gaan doen over wat "wanneer het nodig is" zou kunnen of moeten betekenen en dan zeggen dat het misleidend is. Maar mensen kunnen zich natuurlijk ook even verdiepen in wat Mitsubishi precies bedoelt met "wanneer het nodig is".

Overigens zijn de EV database waarden nog steeds afgerond 20-45 % hoger dan wat jouw collega ervaart.
 
Toch goed om te horen dat je zo kunt omgaan met een PHEV. Ik zie nu mijn broer een nieuwe leasewagen mag uitzoeken van zijn werkgever dat er ook clausules in de lease contracten staan dat de PHEV's minimaal 25 keer per maand moet opladen/stekkeren. Apart dat dit zo gedefinieerd MOET worden.
 
  • Like
Reactions: horta
Er zijn nette rijders (die stekkeren wanneer het kan) en minder nette (die niet of nooit stekkeren). De laatste categorie sterft nu uit omdat de bijtelling omhoog gegaan is en de PHEV om die reden niet meer interessant is.

Dit draadje gaat eigenlijk over hybride auto's en niet over plug-in hybrides... De reclames van de hybrides zijn ronduit ergerlijk en vertellen niet de waarheid. Waar komt de energie voor de elektrische aandrijving vandaan? Juist... en niet alleen van het remmen.
 
Dit draadje gaat eigenlijk over hybride auto's en niet over plug-in hybrides...
Dit draadje ging over ergerlijke reclames van Toyota en Lexus. Het draadje was in April (min of meer gelukkig) in slaap geraakt. Deze week werd Mitsubishi er ook bij te getrokken:
Mitsubishi doet ook lekker mee. Volledig electrisch en alleen hybride als het nodig is. (Alleen in Coronatijd)
Inmiddels is gebleken dat Bas zijn mening had gebaseerd op uitspraken van het AD.

De reclames van de hybrides zijn ronduit ergerlijk en vertellen niet de waarheid. Waar komt de energie voor de elektrische aandrijving vandaan? Juist... en niet alleen van het remmen.
Ik ben er een voorstander van dat we dat onderwerp niet weer uit de kast trekken. Alles wat er over gezegd kan worden (en meer) is al gezegd en we gaan het daar nooit met zijn allen over eens zijn ;)
 
Volledig electrisch rijden impliceert de mogelijkheid volledig electrisch te rijden. Dat dit 30km op snelwegtempo is vindt ik wel erg beperkt. 9 van de 10 gebruikers hebben dus niet de optie volledig electrisch. Als er een infrastructuur is waarin je iedere 30km kunt laden dan heb je een keuze. In de huidige omstandigheden heb je dus GEEN keus maar kan je niet zonder benzine. Het is maar net wat de definitie is van “volledig electrisch”
 
Volledig electrisch rijden impliceert de mogelijkheid volledig electrisch te rijden.
Daar ben ik het mee eens. En dat kan dan ook :)

Dat dit 30km op snelweg tempo is vindt ik wel erg beperkt.
Who cares? Voor mij was het meer dan genoeg.

9 van de 10 gebruikers hebben dus niet de optie volledig electrisch.
Geloof het of niet, maar zelfs jij kunt in een Outlander volledig elektrisch te rijden. Alleen misschien niet zo ver als je zou willen, tenminste niet zonder tussentijds op te laden. En misschien niet overal waar je zou willen. Nou, dat kun je in een Tesla ook niet. Dus die is dan ook niet volledig elektrisch.

Alleen heb je bij de Tesla dan nog de pech dat als het echt niet meer gaat, je aangewezen bent op een flatbed :p

Het is maar net wat de definitie is van “volledig electrisch”
En jij en ieder ander weet heel goed dat de definitie die jij nu lijkt te hanteren niet de definitie van Mitsubishi is. Want waarom zouden ze er anders bij zeggen "En hybride wanneer nodig"? Oh wacht, dat had je gemakshalve weg gelaten.
 
  • Like
Reactions: dutchneon
Daar ben ik het mee eens. En dat kan dan ook :)

Who cares? Voor mij was het meer dan genoeg.

Geloof het of niet, maar zelfs jij kunt in een Outlander volledig elektrisch te rijden. Alleen misschien niet zo ver als je zou willen, tenminste niet zonder tussentijds op te laden. En misschien niet overal waar je zou willen. Nou, dat kun je in een Tesla ook niet. Dus die is dan ook niet volledig elektrisch.

Alleen heb je bij de Tesla dan nog de pech dat als het echt niet meer gaat, je aangewezen bent op een flatbed :p

En jij en ieder ander weet heel goed dat de definitie die jij nu lijkt te hanteren niet de definitie van Mitsubishi is. Want waarom zouden ze er anders bij zeggen "En hybride wanneer nodig"? Oh wacht, dat had je gemakshalve weg gelaten.
Dat was ik nog vergeten te zeggen. Namelijk dat ik het een lelijk hok vindt. Maar dat doet verder niet terzake. Ik ben heel blij voor je dat je jaren tevreden bent geweest met zo’n beperkt vervoermiddel. En echt. Ik erger me aan zulke flauwe reclames. Dat mag toch?
 
Dat was ik nog vergeten te zeggen. Namelijk dat ik het een lelijk hok vindt. Maar dat doet verder niet terzake.
Wow, een nieuw hoogtepunt in de discussie :D
Ik ben heel blij voor je dat je jaren tevreden bent geweest met zo’n beperkt vervoermiddel.
Ik zal nog eens aan je denken, de volgende keer dat ik zo'n beperkt vervoermiddel met caravan erachter in Kroatië of Spanje tegen kom.
En echt. Ik erger me aan zulke flauwe reclames. Dat mag toch?
Ja, dat mag. Net zoals ik me mag ergeren aan mensen die moord en brand schreeuwen over misleiding, terwijl ze eigenlijk geen idee hebben waar ze het over hebben (let wel: volgens mijn eigen definitie ;)).
 
Wow, een nieuw hoogtepunt in de discussie :D

Ik zal nog eens aan je denken, de volgende keer dat ik zo'n beperkt vervoermiddel met caravan erachter in Kroatië of Spanje tegen kom.
Ja, dat mag. Net zoals ik me mag ergeren aan mensen die moord en brand schreeuwen over misleiding, terwijl ze eigenlijk geen idee hebben waar ze het over hebben (let wel: volgens mijn eigen definitie ;)).
B6484A97-2673-4566-B621-8C9F92842B1E.jpeg

Goede reis. Doe ze de groeten in Kroatië.
 
Lexus is weer een dubieuze reclame campagne gestart voor een hybride auto.
Ze beginnen met te vertellen dat je 75km elektrisch kunt rijden en geven aan dat de totale range iets van 900 km is. Tot slot eindigen ze met de kreet ”Zorgeloos elektrisch rijden”. Ze leren het nooit.
 
Ik zet het hier maar omdat volgens consumentenorganisatieTestaankoop de hybride Prius eigenlijk heel goed scoort.
Is een foute tabel, als er niet bij staat hoeveel totale kilometers. Want de tabel beweert de uitstoot per kilometer, en de constructie van de batterij veroorzaakt natuurlijk niet extra CO2 per gereden kilometer...

Verder wel een super zuinige Hyundai Nexo 🙃