You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Die gaat echt wel bellen hoor. Mijn 2013 model S belde direct na de aanrijding met Tesla, die mij vervolgens belden om te vragen of alles in orde was met me.Doet mijn Model S uit 2018 niet hoor
Het eCall systeem belt toch met de 112 hulpdiensten en niet met Tesla zelf?Die gaat echt wel bellen hoor. Mijn 2013 model S belde direct na de aanrijding met Tesla, die mij vervolgens belden om te vragen of alles in orde was met me.
Ik ga er nog geen eigen topic aan wijden, maar recentelijk heb ik op AP twee situaties gehad waar ik zelf heb moeten ingrijpen om kop-staart te voorkomen.Wow, heftig. Op de snelweg vertrouw ik eigenlijk behoorlijk op TACC en weet dat het eigenlijk alleen mis kan gaan in een hele scherpe bocht of bij een heuvel wanneer de auto zijn voorganger niet kan zien. En als er een voorwerp/auto helemaal stilstaat voor je voorganger én die wijkt opeens uit.
Ben dan ook heel benieuwd naar een nadere beschrijving van de toedracht hoe het kan dat TACC hier heeft gefaald!
eCall wel, maar daarvoor had Tesla een eigen oplossing, en die belde blijkbaar naar Tesla (of gaf het op een andere manier aan Tesla door).Het eCall systeem belt toch met de 112 hulpdiensten en niet met Tesla zelf?
Naast de Tesla, ook jammer van die klassieker (205 GTI).Gelukkig dat er geen gewonde zijn gevallen.
Ik zag het bericht langskomen op brabantsdagblad.
Privacy settings
Punt 2 heb ik op de Duitse autobahn gehad dat ren vrachtwagen zonder knipperlicht op het laatste moment langzaam naar links ging. Ik heb zelf geremd maar er gingen wel allemaal alarmen af in de auto en de vrachtwagen werd rood op het scherm dacht ik. Ik weet niet wat hij gedaan zou hebben als ik zelf niet had geremd.Na ruim 25k ervaring met TACC heb ik het gevoel dat er 2 momenten zijn waarop de techniek ons in de steek kan laten:
Punt 1 is wellicht zo geprogrammeerd om stilstaande objecten te negeren. (anders klapt er iemand anders achterop als een schaduw of vluchtheuvel verkeerd geïnterpreteerd wordt)
- Snelheidsverschil met een object (of auto....) is te groot
- Een vrachtauto schuift langzaam naar jou rijbaan
Punt 2 heb ik recent meegemaakt. Bij een personenauto welke op je rijstrook komt gaat de auto vanzelf remmen maar ik heb meegemaakt dat een vrachtauto mijn rijbaan op kwam en de Model 3 bleef stug doorrijden.... (ik was in afwachting op moment dat TACC zou ingrijpen maar op laatste moment zelf maar vol in de ankers )
dat kan kloppen... e.e.a. is afhankelijk van implementatie.Doet mijn Model S uit 2018 niet hoor
Na ruim 25k ervaring met TACC heb ik het gevoel dat er 2 momenten zijn waarop de techniek ons in de steek kan laten:
Een vrachtauto schuift langzaam naar jou rijbaan
Punt 2 heb ik recent meegemaakt. Bij een personenauto welke op je rijstrook komt gaat de auto vanzelf remmen maar ik heb meegemaakt dat een vrachtauto mijn rijbaan op kwam en de Model 3 bleef stug doorrijden.... (ik was in afwachting op moment dat TACC zou ingrijpen maar op laatste moment zelf maar vol in de ankers )
Wat betreft die opmerking over het airbaggordijn en in het water terecht komen. Daar moet ik echt niet aan denken!
eCall wel, maar daarvoor had Tesla een eigen oplossing, en die belde blijkbaar naar Tesla (of gaf het op een andere manier aan Tesla door).
Mag je hopen. Anders kan je auto wsl "een afspraak maken via de app".Het eCall systeem belt toch met de 112 hulpdiensten en niet met Tesla zelf?