Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen Jedlix - slim laden app

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteren app geïnstalleerd en ingesteld. Leek allemaal goed, geen meldingen dat er nog iets niet goed ingesteld was of ontbrak. Gisteravond auto aan lader. Vanochtend bleek er niets te zijn geladen, terwijl in de Tesla app opladen naar 80 % ingesteld is.

App weer uit dus.
 
Gisteravond auto aan lader. Vanochtend bleek er niets te zijn geladen, terwijl in de Tesla app opladen naar 80 % ingesteld is.

Je hebt in de app smart charging waarschijnlijk aan staan in de app. Als je manueel wilt laden moet je smart charging in de app dus uitzetten. Wat er nu dus gebeurd is dat Jedlix waarschijnlijk het chargen stopte omdat je niet groen of met korting kon laden en omdat je auto waarschijnlijk het minimum aantal geselecteerde kilometers voor het ingestelde tijdstip al had.

Ik denk dat het zinvoller zou zijn als je een smart charge session start vanuit de app zodat als je zelf het laden start Jedlix dit niet stopt.
 
Je hebt in de app smart charging waarschijnlijk aan staan in de app. Als je manueel wilt laden moet je smart charging in de app dus uitzetten. Wat er nu dus gebeurd is dat Jedlix waarschijnlijk het chargen stopte omdat je niet groen of met korting kon laden en omdat je auto waarschijnlijk het minimum aantal geselecteerde kilometers voor het ingestelde tijdstip al had.

Ik denk dat het zinvoller zou zijn als je een smart charge session start vanuit de app zodat als je zelf het laden start Jedlix dit niet stopt.

Slim laden in Jedlix stond aan. Er is een ander probleem: operator error. Tijdstip ingesteld in Jedlix is tijdstip waarop slim laden begint, niet het tijdstip waarop het klaar zou moeten zijn. Nu goed ingesteld en weer aangezet. Volgens mij kun je in de Jedlix app niet instellen wat voor het vertrek tijdstip het aantal klilometers moet zijn, alleen wat het minimum aantal kilometers moet zijn.
 
Volgens mij kun je in de Jedlix app niet instellen wat voor het vertrek tijdstip het aantal klilometers moet zijn, alleen wat het minimum aantal kilometers moet zijn.

Exact, dus als jij die op 400km hebt staan en je auto heeft momenteel een SoC van 150km dan zou ik vermoeden dat Jedlix er in de resterende tijd sowieso 250km gaat bijladen.

Simpel gezegd, als je laad met 16.5kW (90km/h) dan heb je tenminste 250/90 = 2.7 uur nodig. Als de resterende tijd nog 8 uur is dan is er dus minstens 5.3 uur over voor smart charging. Is de accu nog niet op pijl dan moet Jedlix de overgaan op regulier laden om te kunnen garanderen dat de minimum hoeveelheid is bijgeladen.

Ik kan in mijn Jedlix app op Android een starttijd opgeven maar ook een vertrek tijd. Sterker, dat was de standaardconfiguratie bij mij.

Momenteel is hij ook aan het laden. De 'directly charge distance' staat bij mij op 0 kilometer en heb een vertrek tijd ingesteld op morgenochtend 11:45. Er zit al genoeg in de batterij maar als ik bij kan laden tegen een voordeliger tarief hoor je mij niet klagen.

Sterker nog, ik zou graag een optie willen zien waarbij ik helemaal geen tijden hoef op te voeren. Gewoon laden als het voordelig is, wanneer maakt mij niet uit.
 
  • Helpful
Reactions: jww1966
Dat kan ook. Je kunt slim laden bij iedere laadsessie uitzetten

Uiteraard kan dat, maar dan moet je wel eerst de Jedlix app openen en smart charging uitschakelen. Ik zie liever een modus dat het niet standaard smart chargen is en enkel smart chargen als je dit inschakelt via de app voor die specifieke sessie. Dit om dus derlijke issues te voorkomen dat het laden gestopt is terwijl je dit niet door hebt.
 
  • Like
Reactions: jww1966
Van de week al een keer en nu weer :mad: moet ik ver weg (en terug), staat de auto sinds 17:00 aan de prik, vertrektijd op 07:00 en is hij slechts 70% vol...

Waardeloos dit! Dit was anders nooit zo en is killing voor gebruik van Jedlix, althans wat mij betreft. En ook niet helemaal kloppend met het verhaal...

FAQ
Hoe werkt dat precies dan met die twee vertrektijden?

Welke vertrektijden je ook invult we kiezen altijd de vertrektijd die het eerst bereikt zal gaan worden. Stel je hebt de vertrektijden 17:00 en 06:30 ingesteld. Als je je auto aansluit op een laadpunt om 19:00, kiest Jedlix 06:30 als de vertrektijd. De app zorgt er dan voor dat je auto om 06:30 volledig opgeladen is, en vanzelfsprekend op de meest duurzame en goedkoopste momenten.
 
De app zorgt er dan voor dat je auto om 06:30 volledig opgeladen is,

Interessant, ze kunnen wel via the API je SoC limit uitlezen dus ze kunnen eenvoudig zien hoeveel kwh nodig is.

Mijn perceptie is dat ze de ingestelde kilometers in de Jedlix app gebruiken. Immers, waarom zit daar een slider als je de SoC limit van de auto zelf gebruikt.

Misschien kan iemand van Jedlix wat duidelijkheid verschaffen.
 
Sinds een week of 2 wil m'n S niet echt meer slapen. Ik dacht eerste wellicht de laatste firmware update maar ik besefte me dat ik sinds die tijd ook ongeveer Jedlix gebruik. Ik vermoed nu dus dat Jedlix er voor zorgt dat m'n S niet in slaap valt. Nu kan ik brute force m'n wachtwoord wijzigen maar op dit moment eerste even in de Jedlix app "smart charging" uitgeschakeld. Ook een email naar Jedlix gevraagd of zij nu mijn Tesla niet bevragen als ook wat ik hier net deel.

Iemand soortgelijke ervaringen?
 
Nee want bij mij is het ook gelukt. Gewoon klantnummer invullen via de app en het werkte voor mij.

edit.

Krijg net deze mail binnen van greenchoice

Beste Lars,


Leuk dat je deelneemt aan onze Slim laden pilot. We hebben jouw aanmelding in goede orde ontvangen. Voordat je start met besparen hebben we een aantal vragen voor je. Het beantwoorden van deze vragenlijst kost ongeveer 5 minuten en helpt ons om de gebruikerservaring te optimaliseren.



Aan het einde van de pilot ontvang je van ons een tweede vragenlijst. Het invullen van beide vragenlijsten levert jou een gratis Windvanger op! Hiermee ben je verzekert van jaarlijks minimaal 125 kWh gratis stroom. Én dat 3 jaar lang!

Slim laden: groen en goedkoop laden • Greenchoice
 
Last edited: