Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen Jedlix - slim laden app

This site may earn commission on affiliate links.
Jedlix heeft precies een week goed gewerkt maar nu moet ik opnieuw inloggen en dat lukt niet meer.(internal server error??)
Hebben meer mensen hier last van?
NB. Jedlix heb ik gisteren al gevraagd om advies via de app en de Jedlix site maar helaas nog geen reactie ontvangen.

Werkt hier terug normaal.
Mails worden pas beantwoord na enkele dagen, maar ze worden beantwoord 😜
 
  • Like
Reactions: To3ornotto3?
Ze zeggen dat het door de Tesla storing komt, ik kan ook nog niet de Tesla aanmelden..

Ik heb het Jedlix teaml laten weten dat de Tesla server problemen er waarschijnlijk voor niets tussenzitten (ik had deze mail ook gehad).
De Tesla server problemen waren overdag. 's Avonds om 22 uur is NoICE beginnen laden zoals voorzien. Om 1 uur 's nachts is er een update gekomen van de Jedlix app en is het loggen van het laden gestopt. Het laden zelf is gewoon doorgegaan.
's Morgens hing de update ven de Jedlix app op 50% en heb ik deze moeten onderbreken. Toen zijn de problemen met Jedlix begonnen.
Dus, niet tijdens de Tesla server problemen maar tijdens de update van hun eigen app...
 
Deze mail kreeg ik afgelopen vrijdag van Jedlix:



Dear user,
As you may be aware, Tesla has been experiencing some internal server errors in the past couple of days.
We started seeing the negative ramifications that this outage is having on our smart charging app(s) and we are investigating the best solution within our control for our users.
Although this may not be affecting all of our Tesla users, the majority may experience some connection issues.

We appreciate your patience and hope you will be able to start smart charging again soon!

Best regards,
Francisca
 
Je kunt ook Tibber nemen, dynamische tarieven en kan je Tesla of laadstation aansturen (bepaald dan wanneer die goedkoop kan laden). Sinds 1 januari dit jaar en werkt prima. Een van de weinige energieleveranciers die diverse integratiemodules hebben (EV's, laadstations, warmtepompen en PV).

Heb je nog 't idee dat Tibber je auto onnodig wakker houdt en er dus veel sluipverbruik is (zoals bij Jedlix in het verleden) of is dat bij Tibber niet aan de orde?

Zelf stap ik binnenkort over op Zonneplan voor dynamische tarieven, schijnt momenteel voordeliger te zijn dan Tibber vanwege een of andere forse prijsverhoging die Tibber recent heeft doorgevoerd. (Iets met verhogen van opslag / GvO). Qua app en integraties heb ik liever Tibber.

Met Zonneplan kan ik niet via de app op voordelige momenten het laden aansturen (kan alleen met hun eigen laadpaal), dus hopelijk kan ik dat met een andere app oplossen, denk aan Jedlix, GridIO, stekker.app, of iets degelijks. (Of zelf via home assistant).
 
Last edited:
Heb je nog 't idee dat Tibber je auto onnodig wakker houdt en er dus veel sluipverbruik is (zoals bij Jedlix in het verleden) of is dat bij Tibber niet aan de orde?

Zelf stap ik binnenkort over op Zonneplan voor dynamische tarieven, schijnt momenteel voordeliger te zijn dan Tibber vanwege een of andere forse prijsverhoging die Tibber recent heeft doorgevoerd. (Iets met verhogen van opslag / GvO). Qua app en integraties heb ik liever Tibber.

Met Zonneplan kan ik niet via de app op voordelige momenten het laden aansturen (kan alleen met hun eigen laadpaal), dus hopelijk kan ik dat met een andere app oplossen, denk aan Jedlix, GridIO, stekker.app, of iets degelijks. (Of zelf via home assistant).
Met Tibber had ik eerst de auto's gekoppeld. Maar de Easee lader kan die ook aansturen, dus ik heb een Easee gekoppeld (dan doet die het voor elke EV en kun je alsnog handmatig starten). Of die de Tesla wakker houdt weet ik dus niet (volgens mij niet, wat ik zo snel zag is dat die pas conatct zoekt als die wil dat de auto gaat laden...... maar 100% zeker weet ik dat niet).

En als je handig bent (staan hier zat voorbeelden, even zoeken), dan kun je dat zelf ook maken.
 
Heb je nog 't idee dat Tibber je auto onnodig wakker houdt en er dus veel sluipverbruik is (zoals bij Jedlix in het verleden) of is dat bij Tibber niet aan de orde?

Zelf stap ik binnenkort over op Zonneplan voor dynamische tarieven, schijnt momenteel voordeliger te zijn dan Tibber vanwege een of andere forse prijsverhoging die Tibber recent heeft doorgevoerd. (Iets met verhogen van opslag / GvO). Qua app en integraties heb ik liever Tibber.

Met Zonneplan kan ik niet via de app op voordelige momenten het laden aansturen (kan alleen met hun eigen laadpaal), dus hopelijk kan ik dat met een andere app oplossen, denk aan Jedlix, GridIO, stekker.app, of iets degelijks. (Of zelf via home assistant).
Ik heb ook even de integratie gehad met Tibber en Tesla. Heb het na 4 dagen weer verwijderd. Er werd 4 keer per uur ongeacht locatie gepingd met slim laden aan. Als slim laden uit stond was het 1 keer per uur. Antwoorden van Tibber support waren overigens wisselend. Waarbij de ene collega aangaf altijd 4 keer per uur te pingen, zij de andere collega weer wat anders.
Afijn, auto was zeer vaak wakker. Resulteerde bij mij in een dagelijks batterij verlies van ca. 4% a 5%.

Ps.

Denk dat de integratie met Easee geen battery drain issues heeft. Ze pingen dan de lader en niet de auto
 
Last edited:
  • Helpful
Reactions: Maarten
Ik zag ook de prijsverhoging van Tibber, lijkt er inderdaad op of ze wat vergeten waren :) Nu weer de vraag of andere gaan volgen. Ik heb geen gas, maar die opslag is bij Frank weer heel raar... Je kan inderdaad Jedlix gewoon gebruiken met zonneplan, lijkt ook wat beter uitgewerkt dan de set up van Tibber. De connectivity van mijn wallbox lader is matig dus die heb ik niet toegevoegd, maar ik zou indien je een goed werkende Easee hebt die alsnog toevoegen. Zelf geen last van drain, gelukkig ook nooit echt ervaren bij mijn tesla ...
 
Ik zag ook de prijsverhoging van Tibber, lijkt er inderdaad op of ze wat vergeten waren :) Nu weer de vraag of andere gaan volgen. Ik heb geen gas, maar die opslag is bij Frank weer heel raar... Je kan inderdaad Jedlix gewoon gebruiken met zonneplan, lijkt ook wat beter uitgewerkt dan de set up van Tibber. De connectivity van mijn wallbox lader is matig dus die heb ik niet toegevoegd, maar ik zou indien je een goed werkende Easee hebt die alsnog toevoegen. Zelf geen last van drain, gelukkig ook nooit echt ervaren bij mijn tesla ...
Werkt Jedlix goed met de Easee ? Zonneplan lijkt me interessant (weet niet of het veel goedkoper is dan Tibber).

Tibber en Tesla's: bij mij ging die regelmatig over op 1-fase na pauzeren, op de Easee werkt het perfect. Geen idee waar dat aaan ligt, ook niet naar gekeken omdat de Easee integratie prima werkt.
 
Ben aan het wachten tot m'n dynamische tarieven in gaan (per 1/1), maar heb alvast de app Stekker geïnstalleerd. Die stuurt specifiek het laden van een EV aan, bij dynamische tarieven (Ook voor niet-Tesla). Nog geen ervaring mee dus, maar vrienden wel.
Hoe werkt dat bij jou? Collega van mij vond de aansturing via Stekker erg matig en lag er ook vaak uit.
 
Hoe werkt dat bij jou? Collega van mij vond de aansturing via Stekker erg matig en lag er ook vaak uit.

Het werkt, maar niet altijd. Twee keer laden op een dag ging mis, soms besluit Stekker op de meest vreemde momenten te stoppen, midden op laagste prijzen uur.

Dus zoekende naar betere oplossing, maar vooralsnog Stekker, of (en dat steeds vaker) zelf starttijd instellen. Helaas
 
Jedlix heeft bij mij steeds bevredigend gewerkt, tot over enkele weken. Nu werkt het meer niet dan wel.
Ik heb gisteren nogmaals een mail aan support gericht met mijn bevindingen, maar zoals het er nu voorstaat is het binnen enkele dagen "einde verhaal"...
Ik denk dat het probleem bij Tesla ligt, en niet bij Jedlix. De servers die de API van Tesla hosten zijn sinds en paar weken soms even slecht bereikbaar. Ik merk dat ook bij Tibber, die mijn Tesla ook slim laadt via dezelfde API. Zelfs de Tesla app op mijn iPhone kan soms even geen verbinding krijgen met mijn MS en Teslamate evenmin. Heb ik bijna nooit last van gehad, maar de laatste paar weken wel. Is ook al in een ander topic gemeld volgens mij door andere leden.
 
  • Informative
Reactions: OttoR and Krisja