Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen Jedlix - slim laden app

This site may earn commission on affiliate links.
Is Jedlix nog bruikbaar als je reeds een leverancier hebt met dynamische stroomprijzen ?
Ja, want de stroom prijzen zijn als het goed is gelijk bij alle dynamische leverancier, want je koopt op de openbare day ahead markt. Ik zit bij Frank energie en betaal alleen een soort abonnement, geen opslag op elektriciteit.

Vannacht was het weer heel goedkoop, vast door de storm, dus ik heb maar naar 100% geladen..
 
Ja, want de stroom prijzen zijn als het goed is gelijk bij alle dynamische leverancier, want je koopt op de openbare day ahead markt. Ik zit bij Frank energie en betaal alleen een soort abonnement, geen opslag op elektriciteit.

Vannacht was het weer heel goedkoop, vast door de storm, dus ik heb maar naar 100% geladen..
Je betaald iets meer dan de openbare day ahead prijzen. De “kale” inkoopprijs en de verplichte belastingen zijn inderdaad overal hetzelfde bij een dynamisch contact.
Daarnaast heeft elke leverancier van dynamische energie een vast maandelijks bedrag (zie dat als je abonnement) en nog een kleine opslag per kWh. Naast de verplichte opslag dus ook een opslag per kWh die verschilt per leverancier.
 
Je betaald iets meer dan de openbare day ahead prijzen. De “kale” inkoopprijs en de verplichte belastingen zijn inderdaad overal hetzelfde bij een dynamisch contact.
Daarnaast heeft elke leverancier van dynamische energie een vast maandelijks bedrag (zie dat als je abonnement) en nog een kleine opslag per kWh. Naast de verplichte opslag dus ook een opslag per kWh die verschilt per leverancier.
Ik weet het niet zeker, maar op de site van Frank energie staat dat ze dat niet doen:

Voordeliger dan vast en variabel​

Bij Frank ben je goedkoper uit én krijg je geen vervelende verrassingen achteraf. Je betaalt maandelijks alleen nog maar voor je werkelijke kosten. En voor onze energie vragen we de inkoopprijs. Dat is dezelfde prijs als waar alle grote energiemaatschappijen hun gas en stroom voor inkopen. Die brengen we in rekening zonder marge.
 
Ze zeggen het niet duidelijk, maar er wordt toch echt een opslag berekend. Inkoopvergoeding heet dat. Kan je ook zien in de grafiek, kale prijzen, kunt filteren op Inkoopprijs, Inkoopprijs+ en All-in prijs.

Op https://enever.nl/feed/stroomprijs_vandaag.php zie je de daadwerkelijke doorgerekende prijzen (All-In) van verschillende aanbieders/uur.
Frank is zelfs een van de duurdere per kWh (Duurste zelfs, maar weet niet precies het vastrecht etc)
 
Ze zeggen het niet duidelijk, maar er wordt toch echt een opslag berekend. Inkoopvergoeding heet dat. Kan je ook zien in de grafiek, kale prijzen, kunt filteren op Inkoopprijs, Inkoopprijs+ en All-in prijs.

Op https://enever.nl/feed/stroomprijs_vandaag.php zie je de daadwerkelijke doorgerekende prijzen (All-In) van verschillende aanbieders/uur.
Frank is zelfs een van de duurdere per kWh (Duurste zelfs, maar weet niet precies het vastrecht etc)
Klopt!
 
Ik weet het niet zeker, maar op de site van Frank energie staat dat ze dat niet doen:

Voordeliger dan vast en variabel​

Bij Frank ben je goedkoper uit én krijg je geen vervelende verrassingen achteraf. Je betaalt maandelijks alleen nog maar voor je werkelijke kosten. En voor onze energie vragen we de inkoopprijs. Dat is dezelfde prijs als waar alle grote energiemaatschappijen hun gas en stroom voor inkopen. Die brengen we in rekening zonder marge.
Van de verhalen die ik gelezen heb, zou ik eerder Frank energie absoluut niet aanraden.
 
Ik weet het niet zeker, maar op de site van Frank energie staat dat ze dat niet doen:

Voordeliger dan vast en variabel​

Bij Frank ben je goedkoper uit én krijg je geen vervelende verrassingen achteraf. Je betaalt maandelijks alleen nog maar voor je werkelijke kosten. En voor onze energie vragen we de inkoopprijs. Dat is dezelfde prijs als waar alle grote energiemaatschappijen hun gas en stroom voor inkopen. Die brengen we in rekening zonder marge.
Als ik een voorbeeldberekening laat maken krijg ik dit:

Leveringskosten Frank Energie
€ 671,76
Verwachte inkoopprijs: gem. € 0,2661 per kWh
€ 613,32
Inkoopvergoeding: € 0,0253 per kWh
€ 58,44

'zonder marge' want we noemen het 'inkoopvergoeding'...
 
  • Like
Reactions: djerro1234
Wow, ik sta hier wel van te kijken, maar jullie hebben volgens mij gelijk.. ik kom deze site ook tegen, die het mooi vergelijkt:

Oke ik kan maandelijks opzeggen, dus ik onderzoek het nog eens kritisch. Bedankt!
 
Ja, want de stroom prijzen zijn als het goed is gelijk bij alle dynamische leverancier, want je koopt op de openbare day ahead markt. Ik zit bij Frank energie en betaal alleen een soort abonnement, geen opslag op elektriciteit.

Vannacht was het weer heel goedkoop, vast door de storm, dus ik heb maar naar 100% geladen..
Slim, niet bij stilgestaan dat je natuurlijk standaard op 90 % staat. Je wil dan natuurlijk ook nog prijzen van komende dagen meenemen, maar goed. Jedlix werkt erg goed icm dynamische tarieven. Ik zit ook bij Frank, maar lijken echt steeds meer aanbieders te zijn tegenwoordig.
 
  • Like
Reactions: job-lek
Ik weet het niet zeker, maar op de site van Frank energie staat dat ze dat niet doen:

Voordeliger dan vast en variabel​

Bij Frank ben je goedkoper uit én krijg je geen vervelende verrassingen achteraf. Je betaalt maandelijks alleen nog maar voor je werkelijke kosten. En voor onze energie vragen we de inkoopprijs. Dat is dezelfde prijs als waar alle grote energiemaatschappijen hun gas en stroom voor inkopen. Die brengen we in rekening zonder marge.
Frank is niet duidelijk in hun extra kosten. Ergens verborgen op hun site staan wel de aanvullend inkoopkosten, ze noemen het verwachte inkoopkosten en inkoopvergoeding:

Op de volgende site staat een overzicht van de verschillende leveranciers van dynamische tarieven:

Hier zie je de ”kale” beursprijzen zonder belastingen en inkoopkosten en ook de ”all-inclusive” kosten per leverancier.
Uiteindelijk’ is Frank de duurste en Tibber de goedkoopste. Uiteindelijk is het centen werk. Waar je ook op moet letten is de betaling, bij de ene is het per maand en bij de andere leverancier is het op basis van gemiddeld maandverbruik. Ook de teruglevering kan per leverancier verschillen.
zie ook het Tweakers forum voor veel interessante informatie:
 
  • Like
Reactions: superOZz
Ook wel apart. Ik had in Jedlix 2 Eneco contracten opgenomen. Thuis en Kantoor. Ik kreeg netjes alle verdiensten op mijn privé rekening overgemaakt bij uitbetaling. Per 5 december ben ik thuis overgestapt van Eneco naar ANWB energie. Ruim daarvoor voor de zekerheid de verdiensten laten uitbetalen. Wordt alles ineens overgemaakt op de bankrekening van kantoor. Ik heb contact gezocht met Jedlix maar verwezen alleen naar Eneco. De motivatie om Jedlix op kantoor aan te zetten is daarmee ook komen te vervallen. Waarom wil Jedlix dan je bankrekening weten als ze het daar toch niet op overmaken.
 
Met de update van Jedlix, die deze nacht tijdens het laden, werd uitgevoerd is de app. niet meer bruikbaar.
Crashes, voertuig niet herkennen, energieleverancier kwijt, oeps... pagina's a volonté, enz.
Jedlix support deze morgen op de hoogte gesteld met een mailtje, maar tot hiertoe nog geen reactie. Zelfs geen "we zijn er mee bezig"...
 
Met de update van Jedlix, die deze nacht tijdens het laden, werd uitgevoerd is de app. niet meer bruikbaar.
Crashes, voertuig niet herkennen, energieleverancier kwijt, oeps... pagina's a volonté, enz.
Jedlix support deze morgen op de hoogte gesteld met een mailtje, maar tot hiertoe nog geen reactie. Zelfs geen "we zijn er mee bezig"...
Hmm, ik heb er ook last van, redelijk onhandig nu we morgen willen vertrekken..
 
Wellicht gerelateerd aan dit issue van gisteren? Tesla app 503 Server Maintenance / 500 Server Error

Mijn insziens niet. Voor middernacht werkte Jedlix nog en werd alles geregistreerd. Tijdens het laden na middernacht is er een update gekomen (van Jedlix) die begonnen is met installeren. Deze morgen hing de installatie ergens halfweg. Toen ik het laden handmatig stopte werd de app verder geïnstalleerd, maar is sindsdien niet meer bruikbaar...
 
Ik maak geen gebruik meer van Jedlix, heb een dynamisch contract. Toch ben ik uiteraard nog bekend in hun database en daarom kreeg ik afgelopen maandag deze mail:

Zoals je misschien hebt gemerkt, hebben we in november wat technische problemen gehad met je Tesla en Jedlix verbinding. Er konden geen gegevens meer verzameld worden, maar dit communicatie probleem is nu opgelost! 🥳

Open de Jedlix app, controleer je instellingen en zorg ervoor dat je Tesla verbonden is met je Jedlix account. Als dit gedaan is, kun je weer beginnen met slim laden!
Bedankt voor je geduld,
 
  • Like
  • Funny
Reactions: job-lek and Krisja
Maakt een dynamisch contract Jedlix net niet interessant?
Of gebruik je nu een andere app om de "interessante" dynamische uren te sturen....?
Ik vind van niet. Met een dynamisch contract kun je zelf zien welke uren de stroom het goedkoopst is. Met Jedlix had ik de ervaring dat de uren waarop Jedlix vond dat de stroom goedkoop was volstrekt willekeurig. Met als gevolg dat je je Tesla vele uren aan de lader moest laten staan voor een magere korting.

Met het dynamisch contract wat ik nu heb kan ik precies de 3 uren timen waarin de stroom goedkoper is om max 33Kwh bij te kunnen vullen waar ik, in mijn persoonlijke omstandigheid minimaal 2 dagen van kan rijden.
 
Jedlix heeft precies een week goed gewerkt maar nu moet ik opnieuw inloggen en dat lukt niet meer.(internal server error??)
Hebben meer mensen hier last van?
NB. Jedlix heb ik gisteren al gevraagd om advies via de app en de Jedlix site maar helaas nog geen reactie ontvangen.