Sinds kort ben ik Community Manager bij Jedlix, daarbij neem ik de taken over van Erik met het beantwoorden van vragen over Jedlix. Voor dringende vragen kan je uiteraard ook bij ons terecht via [email protected]. Fijne Jaarwisseling! Ruben
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
@Jedlix_Ruben dank voor je uiteenzetting en ook een voorspoedig 2020 gewenst!Sinds kort ben ik Community Manager bij Jedlix, daarbij neem ik de taken over van Erik met het beantwoorden van vragen over Jedlix. Voor dringende vragen kan je uiteraard ook bij ons terecht via [email protected]. Fijne Jaarwisseling! Ruben
Blijkbaar is de bevestiging toch goed gegaan ondanks de error, kan nu gewoon inloggen.Heb net de app gedownload, maar de link om je mail adres te bevestigen werkt niet. Ik krijg een error. Iemand zelfde ervaring gehad?
Mee eens... Sterker nog... Ik hoef doordeweeks ook niet altijd de auto de volgende ochtend vol te hebben. Kun je deze optie ook uitzetten? Of ook een schema per dag?Waarom kan ik niet instellen dat ik bijvoorbeeld op maandag om 6:30 wil vertrekken?
Mee eens... Sterker nog... Ik hoef doordeweeks ook niet altijd de auto de volgende ochtend vol te hebben. Kun je deze optie ook uitzetten? Of ook een schema per dag?
@Jedlix_Ruben dank voor je uiteenzetting en ook een voorspoedig 2020 gewenst!
Vraag: pakken jullie de suggesties op de voorgaande bladzijde van dit draadje ook op en zoja aan wat voor termijn kunnen we dan denken?
Ze pollen juist om te weten hoeveel Tesla's er klaar staan om te laden. Deze informatie gebruiken ze om aan Tennet te melden hoeveel extra capaciteit waar kan worden bijgeschakeld indien nodig.
Hoe lang doet Jedlix erover om het geld over te maken nadat je in de app op “Pay out” geklikt hebt ?
Zolang in Jedlix "Slim" laden aanstaat blijft de auto eeuwig wakker en gaat hij nooit meer slapen. Het extra verbruik tijdens niet slapen is doodeenvoudig ca 200W/u (4-4,4 ct/u). Het komt er vrijwel altijd op neer dat je meer geld kwijtraakt aan de extra drain die je moet bijladen á 20-22 ct/kW (thuis laat staan aan een laadpaal met 35ct/kW) dan dat je terugverdient met Jedlix. Zolang ze geen fatsoenlijk inslaap protocol toevoegen wordt het niks. Maar het Jedlix idee op zich is goed!Weet ik, maar dit betekent niet dat de auto niet kan slapen.
Als je de auto een kwartiertje met rust laat, en je pollt daarna de VEHICLE state kan je zien of die in slaap is gevallen. Als dit is gebeurd is de kans zeer kelin dan de auto is weggereden.
Probleem is dat er geen sluitende oplossing is. De Tesla pusht geen berichten als: ik sta nu aan de lader. De app moet zelf om de x minuten ‘vragen’ of hij aan de lader hangt en houdt zo de wagen onnodig wakker.Zolang in Jedlix "Slim" laden aanstaat blijft de auto eeuwig wakker en gaat hij nooit meer slapen. Het extra verbruik tijdens niet slapen is doodeenvoudig ca 200W/u (4-4,4 ct/u). Het komt er vrijwel altijd op neer dat je meer geld kwijtraakt aan de extra drain die je moet bijladen á 20-22 ct/kW (thuis laat staan aan een laadpaal met 35ct/kW) dan dat je terugverdient met Jedlix. Zolang ze geen fatsoenlijk inslaap protocol toevoegen wordt het niks. Maar het Jedlix idee op zich is goed!
Oneens: Het is nu zo dat als de auto slaapt, maakt "Slim" laden hem niet wakker. Hij wacht netjes totdat de auto wakker wordt. Dus hij monitored of de auto asleep of online is. Vanaf het moment dat hij online komt houdt hij hem wakker. Maar dat is niet nodig. Als hij vaststelt dat de auto wakker is ( online) dan vraagt hij de status op en weet hij of hij aan de lader hangt. Zo niet dan moet hij hem weer laten inslapen. Zo wel dan kan hij twee zaken besluiten: het laden uitzetten omdat het niet in het door Jedlix gewenste laadschema past of hem laten doorgaan met laden (daar was hij immers mee begonnen). Past het niet in het Jedlix schema en zet hij hem uit dan kan hij hem weer laten slapen. Hij weet dan dat hij aan de lader hangt en kan ervan uitgaan dat het zeer waarschijnlijk zo blijft. Dus als hij wil gaan laden maakt Jedlix hem gewoon wakker als hij is ingeslapen en start het laadproces. Wordt in die tussentijd de lader losgehaald door de gebruiker dan wordt de auto ook weer wakker en ziet hij dat (komt dan ook online) en kan hij gewoon stoppen met zijn slim laden proces. Wil hij doorgaan met laden omdat het wel in zijn laadschema past dan gaat hij gewoon door met laden tot hij het wil stoppen òf omdat de limiet bereikt is. In beiden laatste gevallen moet hij hem gewoon weer laten inslapen. Op die manier kan hij ook gewoon net zoveel laadblokken maken als hij wil. Hij moet hem alleen zoveel mogelijk laten inslapen. Het is mijnsinziens echt geen probleem. Ze moeten echter hun polltijden verkorten, die zijn nu 5 minuten, moet gewoon 1 minuut worden.Probleem is dat er geen sluitende oplossing is. De Tesla pusht geen berichten als: ik sta nu aan de lader. De app moet zelf om de x minuten ‘vragen’ of hij aan de lader hangt en houdt zo de wagen onnodig wakker.
er zijn wel mitigerende toevoegingen aan Jedlix gedaan: als de wagen een uur van huis staat, bij het pollen, moet er het eerste uur niet meer gepold worden. Zo wordt de toepassing geleidelijk aan geoptimaliseerd.
Al vind ik ook dat men hier verder kan in gaan. Bv: als mijn smartphone niet geconnecteerd is met mijn thuiswifi, hoeft hij niet te pollen, want dan is de wagen niet thuis. Al zijn er hier ook uitzonderingen, als dit optioneel kan ingesteld worden, heeft de gebruiker het zelf in de hand.
Het is enkele maanden geleden met zo’n optimalisatie al eens goed fout gelopen.
Ik vermoed dat ze extra voorzichtig geworden zijn.