Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Ervaringen Tesla Groningen

This site may earn commission on affiliate links.
Graag wil ik horen of ik de enige ben die zich groen en geel ergert aan de verkoop dienst in Groningen.
Een paar weken geleden de stoute schoenen aangetrokken en een proefrit aangevraagd in een X. Prima ontvangst prima uitleg niets op aan te merken. Behalve dat er een S klaarstond ipv een X. Maar goed het ging mij meer om de ervaring.
Fout dus want zoals velen hier was ik verkocht en een paar dagen later een X 100D met alles er op en aan besteld.
Tot nu toe ging alles goed.
Nadat ik de koopovereenkomst getekend had was ik blijkbaar niet meer interessant. Vragen werden niet meer beantwoord. Mailtjes niet beantwoord. Terugbelverzoeken niet nagekomen. Vragen waar het leasecontract bleef werden meestal afgedaan met het is druk en komt goed. Niet dus. Op de geplande week (deze week dus) geen auto geen mail geen telefoontje. Dus zelf maar weer bellen met Tilburg. Die konden mij vertellen dat het leasecontract nog niet in orde was. Dus daar maar weer achteraan gegaan. Dan die weer ziek, dan ABN weer fout gemaakt. Altijd wat.
Lang verhaal kort. Ik heb mijn eigen auto inmiddels verkocht en die willen hem hebben. Tesla kan mij geen leenauto verschaffen dus je ziet maar. Wanneer de auto dan wel komt begint steeds met "ik denk...."
Tis omdat het zo'n mooie auto is en ivm de bijtelling ik nergens anders heen kan maar anders was ik al weggeweest.
Ben ik de enige?
 
  • Like
Reactions: Rohodo
De persoonlijke aandacht die je bij de oudewetse dealer krijgt is idd ver te zoeken bij Tesla. Ook mijn ervaring. Ik krijg de indruk dat de meeste "verkopers" junior zijn die het stoer vinden om bij Tesla te werken. En dus geen ervaring hebben. Soort van cheap labour? Maar goed, dit is slechts een indruk.

Heb tevens 2 kennissen die op basis van de behandeling van Tesla, hebben afgezien van het kopen van een S/X.
 
  • Like
Reactions: Gompie23
In de 2x dat ik een Tesla heb gekocht ben ik prima geholpen, van configuratie to aflevering (was niet in Groningen overigens maar in Den Haag). Geen klachten, Wat ik wel denk is dat ze bij Tesla momenteel de workload niet meer aankunnen door de eindejaarsspurt waarbij iedereen nog voor 1 januari zijn/haar auto op kenteken wil hebben. Dit zorgt voor slechte communicatie en veel slordige fouten. Dit praat jouw ervaring niet goed maar ik snap waar het vandaan komt.
 
Groningen servcie is moeizaam, iig voor mij.

Lakstiftje voor velgen besteld in Mei zouden even bellen, niets weer gehoord. 2e keer vermeld, ze zouden bellen - niets weer gehoord. Velg na wasstraat beschadigd zou vervangen worden, niets weer gehoord. Achterklep raakt bij sluiten onderliggend deel, gevolg lak beschadiging. Tesla zou het repareren en opnieuw laten spuiten, niets weer gehoord.

Al deze zaken afgelopen zomer aan de orde gesteld, daarna niets weer gehoord. Moet spoed gevalletjes zijn ze daarintegen wel snel, een maand geleden beide fobs deden het niet. Met veel moeite via Tesla service center de auto rijdend gekregen, vlak voor sluiting tijd stonden ze klaar in Groningen (en hebben het gefixed).

Ik denk dat ze best wel de wil hebben, maar niet de mankracht. En als je geholpen word, doen ze het prima. Echter op dit ogenblik vind ik echter de service dusdanig bedroevend dat ik serieus echt twijfel om ook de Model 3 te bestellen of uberhaubt nog een nieuwe Tesla overweeg. Ik vind het echt niet okay met autos in deze prijsklasse.
 
Tesla heeft helaas geen verkopers maar order schrijvers. De “verkopers” hebben geen enkele bevoegdheid om te onderhandelen. De lage inruilwaarde voor je oude Tesla wordt bepaald door iemand op het hoofdkantoor, de verkoper geeft het enkel door aan de klant. Ik ben al bijna 5 jaar zeer tevreden over mijn Tesla en de volgende auto zal zeker weer een elektrische zijn. De manier van “verkopen” van Tesla heeft mij echter doen besluiten even te wachten met de koop van een nieuwe. Ik denk dat de kans groot is dat Mercedes, Porsche en andere premium merken binnen een paar jaar ook prima elektrische auto’s maken, met betere interieurs en betere bouwkwaliteit en met een gedegen verkoop en service organisatie. Hopelijk realiseert Tesla zich dat er ook in de verkoop en service organisatie stappen gemaakt moeten worden om de huidige voorsprong te behouden.
 
Tesla heeft helaas geen verkopers maar order schrijvers. De “verkopers” hebben geen enkele bevoegdheid om te onderhandelen. De lage inruilwaarde voor je oude Tesla wordt bepaald door iemand op het hoofdkantoor, de verkoper geeft het enkel door aan de klant. Ik ben al bijna 5 jaar zeer tevreden over mijn Tesla en de volgende auto zal zeker weer een elektrische zijn. De manier van “verkopen” van Tesla heeft mij echter doen besluiten even te wachten met de koop van een nieuwe. Ik denk dat de kans groot is dat Mercedes, Porsche en andere premium merken binnen een paar jaar ook prima elektrische auto’s maken, met betere interieurs en betere bouwkwaliteit en met een gedegen verkoop en service organisatie. Hopelijk realiseert Tesla zich dat er ook in de verkoop en service organisatie stappen gemaakt moeten worden om de huidige voorsprong te behouden.

In de service wellicht maar ik hoef echt niet terug naar het dealer model waarbij ik het gevoel heb dat ik moet soebatten en smeken om een dubbeltje korting en me dan na levering alsnog bekocht te voelen omdat ik het idee heb dat er wellicht nog wat af had gekund.
Yuck :mad:
En dat bloemetje kan me gestolen worden.
 
Iedereen heeft zo z'n eigen ervaringen. Ik ben altijd erg goed geholpen in Groningen dus herken mij niet zo zeer in het hiervoor geschetste. Zowel de koop, aflevering als service is altijd erg correct. Ik merk wel dat de zaken die niet lokaal geregeld kunnen worden langer duren dan gewenst, maar verder geen klagen vanaf deze kant.
 
In de service wellicht maar ik hoef echt niet terug naar het dealer model waarbij ik het gevoel heb dat ik moet soebatten en smeken om een dubbeltje korting en me dan na levering alsnog bekocht te voelen omdat ik het idee heb dat er wellicht nog wat af had gekund.
Yuck :mad:
Volledig mee eens, dit staat mij ook niet aan. Echter mis ik bij Tesla wel de persoonlijke aandacht.
En ik wil wel een ****ing bloemetje !!! :D:D:D:D
 
Mijn eerste kennismaking met Groningen was prima. Voor de proefrit kwam de verkoper s-avonds bij mij thuis langs. Aflevering was een domper want ze waren de kentekenplaten vergeten aan te vragen. Wel met een loaner naar huis gegaan. Service vind ik tot nu toe prima. Afspraken worden netjes nagekomen tot nu toe en ik word altijd netjes te woord gestaan.
 
Natuurlijk worden er fouten gemaakt - dat is normaal, er wordt nl gewerkt. Ik heb ook wel dingen meegemaakt (in SeC Amsterdam) waarvan je denkt, dat had ik liever anders gezien.. Maar ook service-zaken die ik nog nooit bij een dealer van welk ander merk dan ook ervaren heb..
Waar ik vooral blij mee ben is dat ik bij Tesla nooit het gevoel heb belazerd te worden, of dat men mij maar wat op de mouw spelt.. dat was in het verleden wel anders.. Verkopers die target gedreven zijn - die gladde verkoopraatjes - ik ben er wel klaar mee. Gewoon - dit is de prijs en niet dat rare spel om een radiootje (or whatever) " cadeau" te krijgen terwijl dat al lang is ingecalculeerd. Het hele idee dat je een auto alleen bij een dealer kunt kopen wiens verdienmodel gebaseerd is op het oplossen van de problemen aan jouw auto is absurd en achterhaald. Marketingafdelingen met hun glossies die je knollen voor citroenen verkopen...GM die de EVI1 midden jaren '90 uit de markt haalde.. De arrogante houding die de fossiele industrie jarenlang tov Tesla liet zien..
En dan noem ik nog niet eens de dieselfraude, de horizontale prijsafspraken en de veel te ver gaande macht van het hele automotive-industriele complex tav wet- en regelgeving in Europa.

Nee, geef mij dan maar Tesla - wat een opluchting. Ook al maken zij ook wel eens fouten. Gelukkig maar !
 
Ik heb ruim een jaar geleden een nieuwe S besteld in/via Groningen. Die is geleverd in Tilburg in november 2017. Er is exact geleverd wat ik had besteld. In het begin is de auto een keer gerepareerd in Groningen, onder garantie uiteraard, en enkele weken de eerste beurt (80.000km). Ik heb geen klachten over Groningen.

Ook hier geen klachten over Groningen. Snel en correct geholpen, en afspraken worden nagekomen.
 
Ik vind simpel dat ik gebofd heb met de SeC Groningen. Verkoopproces ging vlot, kreeg nuttig advies over financieringsmogelijkheden toen ik ‘m gewoon wilde afrekenen. Aftersales is uiterst plezierig. Ze kennen me, en dat is niet omdat ik er vaak kom.

Maar @Gompie23 jouw ervaringen zijn niet goed. Jammer dat het zo gelopen is. Ik hoop voor je dat je problemen snel tot het verleden behoren en dat je net als ik gewoon kunt genieten van je bolide.
 
  • Like
Reactions: Geendiesel
Mijn ervaring met Tesla Groningen: Nu 2x geweest om te kijken naar een Model 3, 1e keer samen met vrouw geweest, prima te woord gestaan. 2e keer met mijn 2 jongens geweest om te "passen" (die zijn al om en vragen zich af waarom ik dat ding nog niet besteld heb :)). Toen beide jongens op de achterbank zaten en ik zei dat de hond er tussenin moest passen, zei de verkoper/adviseur: "Nou, die kan toch ook wel in de kofferbak". Ik verontwaardigd: "Je stopt toch geen hond in die kofferbak!?". Verkoper: "Nou, er zit wel ventilatie in de hoedenplank hoor".

Die verkoper is in ieder geval af!
 
Mijn ervaring met Tesla Groningen: Nu 2x geweest om te kijken naar een Model 3, 1e keer samen met vrouw geweest, prima te woord gestaan. 2e keer met mijn 2 jongens geweest om te "passen" (die zijn al om en vragen zich af waarom ik dat ding nog niet besteld heb :)). Toen beide jongens op de achterbank zaten en ik zei dat de hond er tussenin moest passen, zei de verkoper/adviseur: "Nou, die kan toch ook wel in de kofferbak". Ik verontwaardigd: "Je stopt toch geen hond in die kofferbak!?". Verkoper: "Nou, er zit wel ventilatie in de hoedenplank hoor".

Die verkoper is in ieder geval af!

Dat is meer domheid dan iets anders lijkt mij zo.

Hond midden op de achterbank lijkt mij overigens ook onwenselijk, maar dat terzijde.