Hoi Allemaal,
Ik ben (nog) geen eigenaar van een Tesla, maar zit er wel voor rond te kijken. Een van de dingen die mij er van aantrekt t.o.v. mijn huidige Nissan Leaf is onder andere de mogelijkheid om ermee op vakantie te gaan.
Nu vraag ik mij echter af, hoe zit het met de regels of afspraken rondom bezette superchargers? Als je 12 uur rijden (en laden) voor de boeg hebt, dan wil je natuurlijk zo snel mogelijk laden, maar ik stel me zo voor dat op de populaire vakantieroutes naar Frankrijk/Italië de superchargers best wel eens vol kunnen zijn bij aankomst.
Ik snap dat er sprake is van idle fees, dus ik geloof wel dat de eigenaars hun volle Tesla's gaan verplaatsen, maar als ze 1 voor 1 vrij komen, dan stel ik mij zo voor dat er inmiddels al een rij nieuwe klanten staat te wachten.
Hoe zit dit in de praktijk? Dit zal neem ik aan alleen maar extremer worden gezien de populariteit van de Model 3.
Alvast bedankt.
Ik ben (nog) geen eigenaar van een Tesla, maar zit er wel voor rond te kijken. Een van de dingen die mij er van aantrekt t.o.v. mijn huidige Nissan Leaf is onder andere de mogelijkheid om ermee op vakantie te gaan.
Nu vraag ik mij echter af, hoe zit het met de regels of afspraken rondom bezette superchargers? Als je 12 uur rijden (en laden) voor de boeg hebt, dan wil je natuurlijk zo snel mogelijk laden, maar ik stel me zo voor dat op de populaire vakantieroutes naar Frankrijk/Italië de superchargers best wel eens vol kunnen zijn bij aankomst.
Ik snap dat er sprake is van idle fees, dus ik geloof wel dat de eigenaars hun volle Tesla's gaan verplaatsen, maar als ze 1 voor 1 vrij komen, dan stel ik mij zo voor dat er inmiddels al een rij nieuwe klanten staat te wachten.
Hoe zit dit in de praktijk? Dit zal neem ik aan alleen maar extremer worden gezien de populariteit van de Model 3.
Alvast bedankt.