Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Euro Disney / Disneyland Parijs en laden

This site may earn commission on affiliate links.
Mijn Tweakers reactie even herhalen:

Tijdje terug even paar daagjes naar Disney gegaan; bij de Davey Crocket bungalows parkeer je je auto voor het slaapkamer-raam. Daar in twee nachten de auto weer helemaal vol gedruppeld met de mobile lader.
 
Bij de souveniershop zit ook een gewoon stop contact (althans, in 2012). Toen ik daar was waren de laadpalen nog in aanleg en mocht ik mijn Opel Ampera gewoon op de stoep parkeren en via het gewone stopcontact opladen. Vanuit de souveniersshop keek je dan zo tegen mijn auto aan :)
Nog even de foto's erbij gezocht
.
IMAG3062.jpg
IMAG3064.jpg
 
Mij rest slechts 1 knagende vraag: why? Met de Ampera kon je überhaupt max 60 tot 70 kilometer op de accu, daarna kan je verder op de plof.

Voor woon-werkverkeer (onder de 20 km) hing ik hem netjes aan de stekker. Voor lange trips was de batterij een druppel op een gloeide plaat en ging ik echt niet door hoepels springen.
 
Mij rest slechts 1 knagende vraag: why? Met de Ampera kon je überhaupt max 60 tot 70 kilometer op de accu, daarna kan je verder op de plof.

Voor woon-werkverkeer (onder de 20 km) hing ik hem netjes aan de stekker. Voor lange trips was de batterij een druppel op een gloeide plaat en ging ik echt niet door hoepels springen.
Omdat het kon en gratis was :)
's Avonds even op en neer naar de Eiffeltoren was op deze manier toch mooi kostenloos.

En idd, mijn vakanties gewoon op benzine gereden met de Ampera. Het was geen auto om electrisch lange afstanden af te leggen.
 
Dit is wat mij wel eens een beetje prikt in Disney (en op elke andere plek waar laadpalen schaars zijn). Dan zie je twee/drie dagen 3/4 van de palen bezet zijn door golfjes GTE’s en outlanders PHEV die er eigenlijk niet mee zijn gemoeid terwijl de volledig elektrische rijder er van afhankelijk is en niet voor zijn/ haar lol op dit soort lange ritten naarstig op zoek is naar een laadplek. Uiteraard heeft iedereen er recht op, moet ik mij misschien niet zo druk maken (doe ik overigens ook verder niet) en ligt het aan de parkeer plaats eigenaar die meer laadmogelijkheden moet regelen maar als ik met nog 50 km aan kom in Disney voelt het wel eens vervelend.
 
  • Like
Reactions: Johan4444
Laten we vriendelijk blijven. Hoe de situatie op de hoofdparkeerplaats is heb ik niet kunnen beoordelen. Ik ben enkel de parkeerplaatsen van de hotels afgewerkt.

We hebben gewoon meerdere bevestigingen nodig. Dus als er weer iemand naar Euro Disney gaat controleer dan svp de situatie op het grote parkeerterrein en maak een leuke foto.
 
Ik vind het vooral vervelend als mensen de verkeerde verwachtingen krijgen. Twee maanden terug heb ik nog een klacht ingediend bij Disney over het schamele laad aanbod. Daarop kwam terug dat er nog geen concrete plannen zijn in de nabije toekomst om de laadvoorzieningen te verbeteren. Daarbij ben ik maandelijks in Disneyland waarvan de laatste keer drie weken terug. Toen was er nog niets dat deed blijken dat er tientallen/honderden laadmogelijkheden bij zouden komen op de (zeer) korte termijn. Met die wetenschap durf ik stellig te beweren dat er niets veranderd is.
 
Last edited:
  • Helpful
Reactions: ramonneke
Ik vind het vooral vervelend als mensen de verkeerde verwachtingen krijgen. Twee maanden terug heb ik nog een klacht ingediend bij Disney over het schamele laad aanbod. Daarop kwam terug dat er nog geen concrete plannen zijn in de nabije toekomst om de laadvoorzieningen te verbeteren. Daarbij ben ik maandelijks in Disneyland waarvan de laatste keer drie weken terug. Toen was er nog niets dat deed blijken dat er tientallen/honderden laadmogelijkheden bij zouden komen op de (zeer) korte termijn. Met die wetenschap durf ik stellig te beweren dat er niets veranderd is.

Dat wil ik nu ook net zeggen. Waarom zeggen dat er veel laadpalen zijn als dat helemaal niet het geval is. Er zijn gewoon 2 zuilen en thats it. Bijgevoegd foto van in Juli dit jaar toen we er in 4 weken tijd 9 dagen zijn geweest.
0F3758A7-C7BF-45EF-A90E-97B6786171E7.jpeg
 
Was gisteren ter plaatse. De oude palen zijn vervangen. Nu kan je kiezen uit een gewone stekker, en een type 2 aansluiting. 2 palen met elk 2 aansluitingen. Laden is nog steeds gratis
Palen zijn in Mei 2019 reeds vervangen. Oude hadden het verplichte franse sluitmechanisme. Ze zijn op dit moment achter de bus kassas bezig met 20 tot 30 EV parkeerplaatsen. De kleur en markeringen zijn al aanwezig zag ik vorige week. De elektra sleuven en funderingen van de palen al voorbereid. Hopelijk volgend jaar een flinke uitbreiding want nu had ik meer aan de DeC’s bij het hotel dan aan de palen bij disney.
 
Binnenkort ook een tripje naar Disneyland op het programma. Ik lees dat er nog steeds maar 4 palen beschikbaar zijn. Als de palen allemaal bezet zijn, moet je dan terug naar het begin van de parkeerplaats, of kun je hem parkeren op het gedeelte bij de laadplekken? Ik begrijp dat je deze via een code kan betreden?
 
Binnenkort ook een tripje naar Disneyland op het programma. Ik lees dat er nog steeds maar 4 palen beschikbaar zijn. Als de palen allemaal bezet zijn, moet je dan terug naar het begin van de parkeerplaats, of kun je hem parkeren op het gedeelte bij de laadplekken? Ik begrijp dat je deze via een code kan betreden?
Ze leveren 4 toegangscodes voor EV’s met routebeschrijving. Zijn die op mag je gewoon naar de normale parkeerplaats. Je moet extreem vroeg of na 18:00 komen om er te staan. Ik zorg tegenwoordig gewoon voor een DeC bij een hotel in de buurt aangezien je hier totaal niet van op aan kan. Ook de 30 plekken die ze al gemarkeerd hebben als EV plek zijn na 1,5 jaar nog steeds niet opgeleverd. Het blijven natuurlijk ook Fransen.
 
Gewoon even langs de supercharger. Disney is gewoon nog niet klaar voor EV's. Bespraak je een hoop gedoe. De tijd om dit allemaal te regelen kost je meer dan een SuC bezoekje. Tenzij je een overnachting hebt natuurlijk maar dan moet je bij de Disney parken ook op een specifieke plek zijn en moet je heen en weer lopen.

Serieus, gewoon negeren en vol genoeg aankomen. Scheelt een hoop tijd en frustratie.
 
  • Like
Reactions: CJA Hulskamp
Ze leveren 4 toegangscodes voor EV’s met routebeschrijving. Zijn die op mag je gewoon naar de normale parkeerplaats. Je moet extreem vroeg of na 18:00 komen om er te staan. Ik zorg tegenwoordig gewoon voor een DeC bij een hotel in de buurt aangezien je hier totaal niet van op aan kan. Ook de 30 plekken die ze al gemarkeerd hebben als EV plek zijn na 1,5 jaar nog steeds niet opgeleverd. Het blijven natuurlijk ook Fransen.

Dat blijven het zeker, al moet ik zeggen dat ik bij Puy de Fou (frans pretpark) een hele goede ervaring had. Bij aankomst mocht ik met de Tesla helemaal doorrijden naar de ingang waar 4 laders stonden. De laatste was net daarvoor in gebruik genomen. Echter de fransoos van deze M3 kwam naar ons toe en gaf aan rond 14.00 vol te zitten, en we van mijn plek konden wisselen. Topperdetop! Na de eindshow met 6000 man, leek wegkomen wel een dingetje, maar 2 man van het park liepen met verlichte wijzers voor de auto uit om de massa tegen te houden voor een NL Tesla. Enerzijds voelde ik mij de paus, anderzijds ietwat gênant. Overigens is dit wel de enige keer dat de fransen mij verbaasd hebben ☺️