Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Europe SR+ bestellingen

This site may earn commission on affiliate links.
Zojuist een update over de leverdatum tesla gekregen van leasemaatschappij. Zij hebben contact hierover gehad met tesla. Ze koersen op 22 augustus als leverdatum. Dat zou idd betekenen dat het feit dat er nog geen VIN aan account is gekoppeld niet zegt dat tesla niet onderweg is.
 
Zojuist een update over de leverdatum tesla gekregen van leasemaatschappij. Zij hebben contact hierover gehad met tesla. Ze koersen op 22 augustus als leverdatum. Dat zou idd betekenen dat het feit dat er nog geen VIN aan account is gekoppeld niet zegt dat tesla niet onderweg is.

Ik hoop het. Hier nog steeds geen vin. Volgende week wordt wel m’n laadpaal geïnstalleerd. Die heb ik dan maar vast.... Mijn leasemaatschappij blijft maar naar tesla wijzen ivm info leverdatum.
 
Ik hoop het. Hier nog steeds geen vin. Volgende week wordt wel m’n laadpaal geïnstalleerd. Die heb ik dan maar vast.... Mijn leasemaatschappij blijft maar naar tesla wijzen ivm info leverdatum.
Zolang je geen VIN hebt weten ze ook niet wanneer je je auto kan verwachten. De eerst volgende leveringen gebeuren half augustus en de volgende begin september. Zo kreeg ik te horen en meer weten ze echt niet zonder VIN.
Communicatie is een drama maar wat doe je eraan.
 
ik heb geen vin, wel een leverdatum:) afspraak bevestigd en alles staat netjes in mijn account.

Zelfs 3 weken uitstel om eerst de vakantie af te kunnen ronden! 13 augustus mogen we.(17 juni besteld)

Er is hoop voor allen!
 
Last edited:
  • Like
Reactions: Rigter
ik heb geen vin, wel een leverdatum:) afspraak bevestigd en alles staat netjes in mijn account.

Zelfs 3 weken uitstel om eerst de vakantie af te kunnen ronden! 13 augustus mogen we.(17 juni besteld)

Er is hoop voor allen!
Tesla is erg inconsequent. Wij hebben ook 3 weken vakantie en de auto kan niet vooraf besteld worden want als er een match is moet de auto binnen een week worden opgehaald. Althans dat is mij verteld aan de telefoon...

Lucky you:)
 
thanks!

ik had een zwarte besteld, zwart interieur, trekhaak. Woensdag omgezet naar de witte variant en gebeld voor eventueel een richtdatum. Kreeg ik te horen dat ik na 48 uur kon ophalen. Dat ging echt niet lukken ivm vakantie. nu dus 13/8

Zo snel?? Ik heb met wit interieur besteld en heb het idee dat ik daardoor echt lang moet wachten.
 
Voor de afgeleverden: hoeveel km halen jullie nu uit 80 en 90% respectievelijk?
Ik heb hem nog niet onder de 80 km leeggereden, en mijn meting is over 2 dagen woon-werkverkeer, dus inclusief wat vampire drain. Na ca. 200 km woon-werkverkeer blijft er meestal rond de 100 km over. Ik zou zeggen: in de zomer bij 90% met wisselende snelheden tussen de 100 en 130: 300 km bereik. Of anders gezegd: je levert ca. 60 km nominaal bereik in voor elke 50 km rijden.

Verwachte laadcurve van de SR+ op V3 supercharger, +/- 3,4 C:
V3 Supercharging Profiles for Model 3
Al hoop ik dat er nog een software update komt die de laadsnelheid van de SR+ aanzienlijk verhoogt. Het verschil in vermogen tussen SR+ en LR is veel groter dan het verschil in capaciteit, wat wil zeggen dat wij op een lagere relatieve snelheid laden. Ik ben me niet bewust van enige fysieke oorzaak daarvoor (andere cell chemistry, minder koeling).
 
Last edited:
Ik heb hem nog niet onder de 80 km leeggereden, en mijn meting is over 2 dagen woon-werkverkeer, dus inclusief wat vampire drain. Na ca. 200 km woon-werkverkeer blijft er meestal rond de 100 km over. Ik zou zeggen: in de zomer bij 90% met wisselende snelheden tussen de 100 en 130: 300 km bereik. Of anders gezegd: je levert ca. 60 km nominaal bereik in voor elke 50 km rijden.


Al hoop ik dat er nog een software update komt die de laadsnelheid van de SR+ aanzienlijk verhoogt. Het verschil in vermogen tussen SR+ en LR is veel groter dan het verschil in capaciteit, wat wil zeggen dat wij op een lagere relatieve snelheid laden. Ik ben me niet bewust van enige fysieke oorzaak daarvoor (andere cell chemistry, minder koeling).

Er vanuitgaande dat de SR+ een 50 kWh accu capaciteit heeft en de LR 75 kWh dan kom ik in beide gevallen op ongeveer 3,3 a 3,4C (LR: 250/75=3,3, SR+: 169/50=3,4). Ik verwacht dan ook niet dat de laadsnelheid nog een stuk omhoog zal gaan bij de SR+.

Edit:
Zit nu op 2019 Tesla Model 3 Standard Range Plus RWD - Specifications and price te kijken en daar zie ik 62kWh capaciteit voor de SR+. Als dit het geval zou zijn zou de laadsnelheid nog een stuk omhoog kunnen idd naar ongeveer 200kW.
 
Nope... Kijk naar je verbruik en reken..... dan kom je op 49,5 tot 49,7 kWh. En dat klopt ook met berichten van anderen (denk aan de 90 km/u test van Bjorn Nyland). Die reed met 90% verbruik van 122wh ruim 361 km.
Simpele rekensom: Als je 361km rijdt met 90% dan rij je 401 km met 100%. 401 km *122 wh/km = 48,9 kWh. Er zal hier en daar nog iets reserve inzitten, maar meer dan 49,5 kWh zal het niet zijn.
 
Nope... Kijk naar je verbruik en reken..... dan kom je op 49,5 tot 49,7 kWh. En dat klopt ook met berichten van anderen (denk aan de 90 km/u test van Bjorn Nyland). Die reed met 90% verbruik van 122wh ruim 361 km.
Simpele rekensom: Als je 361km rijdt met 90% dan rij je 401 km met 100%. 401 km *122 wh/km = 48,9 kWh. Er zal hier en daar nog iets reserve inzitten, maar meer dan 49,5 kWh zal het niet zijn.

Ok, mijn eerste berekening zou dus kloppen en de laadsnelheid van de Sr+ is in verhouding tot de LR.
 
Verwachte laadcurve van de SR+ op V3 supercharger, +/- 3,4 C:
V3 Supercharging Profiles for Model 3
Er vanuitgaande dat de SR+ een 50 kWh accu capaciteit heeft en de LR 75 kWh dan kom ik in beide gevallen op ongeveer 3,3 a 3,4C (LR: 250/75=3,3, SR+: 169/50=3,4). Ik verwacht dan ook niet dat de laadsnelheid nog een stuk omhoog zal gaan bij de SR+.

Edit:
Zit nu op 2019 Tesla Model 3 Standard Range Plus RWD - Specifications and price te kijken en daar zie ik 62kWh capaciteit voor de SR+. Als dit het geval zou zijn zou de laadsnelheid nog een stuk omhoog kunnen idd naar ongeveer 200kW.
Idd 169 kW, daar hoop ik op. Op dit moment is het max snellaadvermogen van de SR+ nog 102 kW.

50 of 62 kWh? Dat is denk ik de verwarring tussen beschikbare en nominale capaciteit. Bij alle auto's zit daar een flink verschil tussen. Om de levensduur van de accu te verlengen, wordt een kleiner SoC-bereik gebruikt. Goed mogelijk dat 62 kWh de nominale capaciteit is.