Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Europe SR+ bestellingen

This site may earn commission on affiliate links.
Vandaag is de laadpaal geïnstalleerd, wij zijn er helemaal klaar voor! Zin in morgen!

Ik heb niet voor de Tesla charger gekozen, maar voor de EV-box, omdat ik familie in Enschede en Brabant heb. Als zij op visite komen, kunnen ze ook hun auto laden.

20190827_100143.jpg
 
Net even gesproken (chat ) met Tesla en gevraagd of ik al een kenteken had, en ja hoor. Maar nu check ik dit kenteken bij de RDW en ik vind dan een Peugeot 5008. Ook krijg ik net een mail van delivery dat mijn leverdatum een dag eerder plaats vind, 3-sep in plaats van 4-sep. Maar in m'n account zie ik nog steeds 4-sep. Al me al weer wat vragen, nu maar een mail gestuurd naar delivery. Maar hoe dan ook lijkt het er toch op dat er een kenteken is dus dat de levering (ergens) volgende week gewoon vlekkeloos moet gaan verlopen.
 
Vandaag is de laadpaal geïnstalleerd, wij zijn er helemaal klaar voor! Zin in morgen!

Ik heb niet voor de Tesla charger gekozen, maar voor de EV-box, omdat ik familie in Enschede en Brabant heb. Als zij op visite komen, kunnen ze ook hun auto laden.

View attachment 446895

Niet zo heel belangrijk, maar: In de Tesla Wall Connector kun je een schakelaar omzetten zodat alle auto’s met een type 2 Mennekes stekker geladen kunnen worden. Destination Chargers staan ook vaak zo ingesteld dacht ik.
 
Net even gesproken (chat ) met Tesla en gevraagd of ik al een kenteken had, en ja hoor. Maar nu check ik dit kenteken bij de RDW en ik vind dan een Peugeot 5008. Ook krijg ik net een mail van delivery dat mijn leverdatum een dag eerder plaats vind, 3-sep in plaats van 4-sep. Maar in m'n account zie ik nog steeds 4-sep. Al me al weer wat vragen, nu maar een mail gestuurd naar delivery. Maar hoe dan ook lijkt het er toch op dat er een kenteken is dus dat de levering (ergens) volgende week gewoon vlekkeloos moet gaan verlopen.

Wellicht typefoutje (of een Tesla medewerker met dikke vingers). Doorgegeven kentekenen is ZV-537-V (de Peugeot 5008), maar als ik bij de RDW op uitgegeven kentekens van de Tesla Model 3 zoek is er maar 1 kenteken dat in de buurt komt, ZV-567-V, op naam gezet 26-08-2019. Configuratie identiek aan mijn bestelling. Zou dit hem dan zijn? ;)
 
Spannend, na 3x een nieuwe afspraak vanuit Tesla lijkt het er toch echt op dat ik morgen mijn SR+ kan ophalen. Hebben jullie enig idee hoeveel %-lading (of omgerekend het aantal km's) er aanwezig is tijdens het ophalen van de auto? Dan weet ik even hoe ver ik ongeveer kan komen :cool:
 
Ik ben momenteel ook aan 't bekijken welke laadpaal er thuis mag geplaatst worden door mijn elektrieker..

Op welke basis bepaal je die keuze? Eenvoudigste leek me gewoon die van Tesla te kiezen of zie ik dit te eenvoudig?
Bij mij werd het bepaald door het bedrijf en de LM, belangrijkste was volgens mij dat het compatible moest zijn met andere voertuigen. Waarom dat moet, snap ik niet helemaal. Lijkt me niet dat er ineens een andere auto van het bedrijf op mijn oprit zal staan... Wellicht voor in de toekomst ofzo, maar goed, ze kijken maar.

Hou tevens rekening mee dat als je nog een oude meteraansluiting hebt (geen 3-fase) je dit aan moet vragen bij je netbeheerder. Gezien de enorme aanwas van elektrische auto's, heb je ook een dito drukte bij de netbeheerders. Wachtlijsten dus voor verzwaring van je elektra aansluiting.
 
Bij mij werd het bepaald door het bedrijf en de LM, belangrijkste was volgens mij dat het compatible moest zijn met andere voertuigen. Waarom dat moet, snap ik niet helemaal. Lijkt me niet dat er ineens een andere auto van het bedrijf op mijn oprit zal staan... Wellicht voor in de toekomst ofzo, maar goed, ze kijken maar.

Hou tevens rekening mee dat als je nog een oude meteraansluiting hebt (geen 3-fase) je dit aan moet vragen bij je netbeheerder. Gezien de enorme aanwas van elektrische auto's, heb je ook een dito drukte bij de netbeheerders. Wachtlijsten dus voor verzwaring van je elektra aansluiting.

Ik denk dat het een vereiste dat was authenticatie mogelijk moet zijn middels in een pas. De Tesla Wall Connector heeft dat niet. Zo wordt verrekenen wat lastiger (maar niet onmogelijk).

Op een enkelvoudige aansluiting (vaak 1x35 of 1x40a) kunnen de meeste laadpalen prima functioneren en daar is geen aanpassing aan het net voor nodig. Hangt dus een beetje af van wanneer er geladen wordt wat de voorkeur heeft. Als de auto voor de oprit kan staan en alleen in de nacht geladen wordt zou 1 fase 16a wellicht voldoen.
 
Spannend, na 3x een nieuwe afspraak vanuit Tesla lijkt het er toch echt op dat ik morgen mijn SR+ kan ophalen. Hebben jullie enig idee hoeveel %-lading (of omgerekend het aantal km's) er aanwezig is tijdens het ophalen van de auto? Dan weet ik even hoe ver ik ongeveer kan komen :cool:


is zo verschillend:)

Voor de deur kan je wat laden als moet. Of even langs superchargers in de buurt:)
 
Bij mij werd het bepaald door het bedrijf en de LM, belangrijkste was volgens mij dat het compatible moest zijn met andere voertuigen. Waarom dat moet, snap ik niet helemaal. Lijkt me niet dat er ineens een andere auto van het bedrijf op mijn oprit zal staan... Wellicht voor in de toekomst ofzo, maar goed, ze kijken maar.

Hou tevens rekening mee dat als je nog een oude meteraansluiting hebt (geen 3-fase) je dit aan moet vragen bij je netbeheerder. Gezien de enorme aanwas van elektrische auto's, heb je ook een dito drukte bij de netbeheerders. Wachtlijsten dus voor verzwaring van je elektra aansluiting.

Ik heb momenteel reeds een 3 fase 380-aansluiting, dus dat zou geen probleem mogen vormen.

De verbruikte elektriciteit moet wel kunnen doorgerekend worden aan m'n eigen vennootschap, maar daarvoor heb ik geen uitgebreide 'backoffice' voor nodig. Het lijkt me voldoende om ergens te kunnen aflezen net voor de TWC hoeveel kwh er wordt doorgeduwd naar de auto..
 
Ik heb momenteel reeds een 3 fase 380-aansluiting, dus dat zou geen probleem mogen vormen.

De verbruikte elektriciteit moet wel kunnen doorgerekend worden aan m'n eigen vennootschap, maar daarvoor heb ik geen uitgebreide 'backoffice' voor nodig. Het lijkt me voldoende om ergens te kunnen aflezen net voor de TWC hoeveel kwh er wordt doorgeduwd naar de auto..

Een kWh meter in de meterkast kost 60 euro. Deze moet wel mid gecertificeerd zijn. TWC werkt erg prettig, heeft ook een vaste kabel.
 
- de Ev box heeft een ingebouwde load-balancer, zodat de stoppen er niet uitvliegen als de wasmachine aan gaat,
- het bedrijf krijgt maandelijks een factuur die automatisch afgeschreven worden,
- de buurman kan met zijn ev pas laden op mijn plekje, waarmee ik 30cent per kwh verdien dankzij mijn zonnepanelen

waarschijnlijk kan het goedkoper, maar ik hou van gemak.
 
Ik heb momenteel reeds een 3 fase 380-aansluiting, dus dat zou geen probleem mogen vormen.

De verbruikte elektriciteit moet wel kunnen doorgerekend worden aan m'n eigen vennootschap, maar daarvoor heb ik geen uitgebreide 'backoffice' voor nodig. Het lijkt me voldoende om ergens te kunnen aflezen net voor de TWC hoeveel kwh er wordt doorgeduwd naar de auto..


Ik heb thuis dezelfde aansluiting. Voor het laden van de wagen heb ik de TWC gekocht en er een kWh teller tussen geplaatst, daarmee kan ik het verbruik recupereren van mijn bedrijf.

De TWC is aangesloten op 3x20A, maar de M3 beperkt dit tot 3x16A. Via de wagen laad ik het laden steeds ‘s nachts starten op een moment dat er geen andere grootverbruikers elektriciteit nodig hebben. Behoefte aan een load balancer heb ik dus niet.
 
Wij laden onze Zoe op 11kw op (binnenkort de Model 3 dus). Aansluiting is 3x25 wat neerkomt op ca 5500 watt per groep maximaal. De laadpaa trekt rond de 3000 per fase dus er is nog ruimte voor de vaatwasser en wasmachine bv die op de andere fases zitten. Moet nog even kijken waar inductie precies op zit.