Koninklijk meervoud voor de pure EV rijders... :tongue:
"Namens de berijders willen wij vragen" klopt ook niet. Moet zijn "wil ik vragen"
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
"Namens de berijders willen wij vragen" klopt ook niet. Moet zijn "wil ik vragen"
@Rrreutel: Mooi briefje ga je dit als PDF beschikbaar stellen?
@Rrreutel: Mooi briefje ga je dit als PDF beschikbaar stellen?
Ziet er goed uit, goed bezig!
Ik ga er straks een paar printen en in de auto leggen.
Had vanochtend al bijna een boos briefje geschreven voor een Panamera die pontificaal op de laadplek stond hier op kantoor... blijkt het een plug-in hybrid te zijn. Oeps!
en was hij dan wel degelijk aan het laden ?
Yes. Maar ik denk niet dat ie dat vaak doet, met die opgerolde&getieribde kabel van hem...en was hij dan wel degelijk aan het laden ?
Eigenlijk zou iedere EV rijder tijdens het laden op een openbare plek een briefje op het dashboard moeten leggen met zijn GSM nummer. Dan ben je bereikbaar als iemand anders de plek ook nodig heeft.
Ok, ik had laatst een soort van burgerlijke ongehoorzaamheid actie min of meer gepitcht hier (wielklemmen), en begrijp dat voor sommige het een "bridge too far" is... Dus.... ik ben eens gaan denken, hoe kunnen we nu het ICE'n oplossen zonder rigoureuze maatregelen te moeten treffen....en nog bedenken wat ik met die berg klemmen moet
Ivm ons eigen project, waar we 15+ laadstations aan het installeren zijn, hebben we ook voorzien in elektrische parkeerbeugels. Ook hebben we kentekenherkenningssoftware welke onze slagboom en hekwerken kunnen sturen. Nu gaan we de parkeerplaatsen niet alléén allemaal voorzien van laadstations, maar ook van parkeerbeugels en camera's (van die kleine mm cameraatjes) We hebben een testopstelling (zal volgende week filmpje uploaden) waarbij de beugel omlaag gaat als een kenteken welke voor die plaats geregistreerd staat zich correct opstelt voor de beugel/parkeerplaats. Dat werkt. De volgende stap welke we hebben gedaan is om de software een de RDW website te koppelen. Dit werkt (enigszins) echter de RDW heeft ook een zakelijke oplossing welke beter werkt: http://bedrijf.rdw.nl/informatie/ovi/Pages/default.aspx en ook door diverse parkeergarages in Rotterdam al als test word gebruikt. Issue wat we nu hebben is dat via de website EV voertuigen géén label hebben, en als er staat "niet geregistreerd" gaan we uit dat het een EV betreft, en de beugel gaat dan ook omlaag. Mogelijk kan de betaalde versie van de RDW/OVI wel "zien" of het een EV betreft of niet.
Zaken welke in de prille fase nog uitgezocht/bedacht dienen te worden:
- PV en PHEV verificatie
- Als de PV//PHEV vertrekt, hoe de beugel dan weer omhoog kan gaan (kan met sensor, maar nog even kijken hoe)
- Mogelijkheid om te verifiëren of iemand ook daadwerkelijk laad, en dan wat? (bij ons staan de beugels aan het begin van de parkeerplaats, welke 6 meter diep is, dus kan sluiten als het voertuig er staat, en dus opsluiten. maar dat wil je niet bij openbare palen)
- Buitenlandse kentekens (App ?)
Maar het geheel bied best perspectief. Materiaalkosten (Beugel, betonplaat, aansturingsmodule, sensor, camera) bedragen ongeveer €250 (projectbasis, dus hogere aantallen) dus dat valt reuze mee. Afijn, veel zaken zijn te bedenken... Selectie op puur EV en PHEV. EV krijgt een plaats met meer vermogen, PHEV minder. Reserveren van een plek via een App, waarbij je binnen 45 minuten oid aan moet komen, anders vervalt de reservering, (beugel gaat dan omlaag alleen voor het voertuig welke gereserveerd is)
Dit hobby project heeft inmiddels serieuze vormen aangenomen, dat ik zelfs van plan ben om een App te laten maken (we hebben in-house ook expertise gelukkig). Mogelijk kan ik het zelfs semi-commercieel opzetten, waarbij profit niet de drijfveer is, maar puur kosten dekkend. widodh is al iets begonnen te schrijven, om bedrijven te overtuigen om een laadpunt te voorzien, kosteloos. Mogelijk als optie dit meenemen, ja, meer kosten maar denk ook meer klandizie als je een plek kan reserveren. Als er personen zijn welke mee willen denken, graag!
goed bezig! mocht de beugel per ongeluk toch omhoog schieten dan gaat ie zeker niet door de titanium bodemplaat :crying:
Woa Paul, dat wordt high-tech laden bij jou. Als ik een keer in de buurt ben, kom ik zeker een kop koffie halen om dat moois allemaal eens te aanschouwen!:smile:
goed bezig! mocht de beugel per ongeluk toch omhoog schieten dan gaat ie zeker niet door de titanium bodemplaat :crying:
De titanium bodemplaat is maar een kleine plaat welke aan de voorzijde van de auto is gemonteerd. De bedoeling is dat die plaat eventuele zaken op het wegdek als eerste raakt. De plaat dekt dus niet de gehele accu af.goed bezig! mocht de beugel per ongeluk toch omhoog schieten dan gaat ie zeker niet door de titanium bodemplaat :crying:
Goed bezig Paul!
Wij hebben ooit voor een klant ook een koppeling met RDW gebouwd, via de betaalde webservice. Daarbij krijg je inderdaad veel meer info terug, oa op welke brandstof een voertuig rijdt (elektrisch).
VWE levert ook deze info, en op hun site tonen ze wel de brandstof:
Kenteken Check: Kentekengegevens opvragen | VWE
(vaak zit er wel een limiet op hoe vaak je deze informatie gratis kunt opvragen op een dag...
Mbt omhoog brengen van de beugel: kun je dat niet automatisch doen als je bijvoorbeeld gedurende 1 minuut geen kenteken meer geregistreerd hebt?