You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Kun je de beugel niet laten reageren op het radiosignaal waarmee ook de laadklep ontgrendelt?
Mooie handel voor de maker van die dingetjes en verder nutteloos voor derden.
Ja, dan is het Tesla only ik wil een oplossing hebben voor ICE-protection,
In de Q-park garage onder de Grote Markt in Den Haag stond dit weekend een Tesla op de enige laadplek van deze garage... echter zonder op te laden! Het is wel jammer dat 'wij' al niet eens het goede voorbeeld geven.
knap bedacht systeem, maar is het dan niet "NL" only?
Vandaar dat ik een App oid voorstelde. Heeft België ook een systeem om openbaar te checken wat voor type voertuig iets aan aan de hand van de kentekenplaten?
laatste ervaringen :
Knokke, twee laadplaatsen bij DienstToerisme, beide ge-iced.
Lier, twee laadplaatsen bij Zimmertoren, beide ge-iced.
Deurne : één laadpaal bij districthuis (en politie) : ge-iced. Gaan klagen bij politie (die overigens met machinegeweer in aanslag stonden) : "bedankt voor de melding"
ik ga stickers printen !
In de Q-park garage onder de Grote Markt in Den Haag stond dit weekend een Tesla op de enige laadplek van deze garage... echter zonder op te laden! Het is wel jammer dat 'wij' al niet eens het goede voorbeeld geven.
Overigens valt de mate waarin laadpalen worden bezet door ICE-auto's in mijn waarneming reuze mee. Wel valt mij op dat op veel plekken (o.a. Q-park garages en bij v/d Valken) de paar laadstations die er staan vrij intensief dan wel langdurig gebruikt worden waardoor er daar niet altijd plek is. Feitelijk is de steeds grotere groep van hybride auto's niet echt handig voor een efficiënt gebruik van laadpalen, en ook niet voor een goede businesscase voor de aanbieders van laadvoorzieningen. Mensen gaan nu eenmaal niet graag auto's verplaatsen en dus staan de Mitsubsidie Outlanders en stekkervolvo's veel langer aan de laadpaal dan nodig is om maximaal 12kwh te laden.
Bij de DIV (dienst inschrijving voertuigen) zijn normaal alle gegevens beschikbaar. Maar of deze voor iedereen toegankelijk zijn, weet ik niet.
Er wordt hier veel gediscussieerd over PHEV die palen bezetten maar waarom? Dan laden ze eindelijk (moeten ze wel aan t laden zijn natuurlijk) en dan gaan wij klagen dat ze een paal bezetten terwijl ze hem niet echt nodig hebben om thuis te komen en wij wel. En vergis je niet die PHEV's hebben gauw een halve dag nodig om die 9-12kw bij te kunnen laden. Dan zijn ze meestal allang weer uit geshopt of gegeten. Een goed systeem voor het laden te bedenken vind ik nog niet zo eenvoudig. Het zou misschien beter geweest zijn als de aansluiting bij de paal voor een PHEV anders geweest was dan voor een EV. Omdat die toch maar 16A op 1 fase kan laden. Er zou dan 1EV of 3 PHEV's op zo'n paal kunnen laden zonder de aansluiting te hoeven verzwaren. Veel efficiënter toch?
Het zou ook mooi zijn als de stekker aan de paalzijde zich ontgrendeld als er niet meer geladen wordt. Mocht je erbij kunnen dan kan de volgende laden.
Zoiets had ik ook gedacht. Een soort combi paal maar ja dat is ook niet echt ideaal.Aparte palen voor PHEVs is niet handig, beter is een smart charging oplossing die het beschikbare vermogen over 10 palen verdeeld naar gelang de behoefte, zoals nu in de Arena staat
Aparte palen voor PHEVs is niet handig, beter is een smart charging oplossing die het beschikbare vermogen over 10 palen verdeeld naar gelang de behoefte, zoals nu in de Arena staat
Dat gaan wij dus ook doen, maar we zitten niet op een locatie welke commercieel uitgebaat kan worden, puur uit principe en eigenlijk ook hobby. Alle parkeerplaatsen een lader, iedereen mag parkeren en als je wilt laden mag je dit kosteloos komen doen. Ook kunnen we prioriteit geven aan de laders.
Ik ga er niet vanuit dat het continu volstaat dus gratis laden blijft zolang het niet te gek gaat worden. Maar hopelijk kan ik een voorbeeld geven aan bedrijven welke wel commercieel baat kunnen hebben erbij. Ik ben van mening dat als je het goed aanpakt je per laadpunt op 22kW smartcharging bij 10 punten 5000 euro totaal kwijt zal zijn volgend jaar en afhankelijk van de infra 2500 euro Max extra aan installatiekosten. Je krijgt ivm investering van boven de 2500 ook nog over het hele bedrag MIA wat netto ongeveer 7% gaat zijn bij een BV.
Als je een winkel hebt met 40 parkeerplaatsen en je maakt er 10 beschikbaar voor (PH)EV op een normale aansluiting voor een winkelpand van die grote kan je op alle 10 tegelijk 3kW geven zonder je aansluiting te overbelasten.
De volgende stap welke we hebben gedaan is om de software een de RDW website te koppelen. Dit werkt (enigszins) echter de RDW heeft ook een zakelijke oplossing welke beter werkt: http://bedrijf.rdw.nl/informatie/ovi/Pages/default.aspx en ook door diverse parkeergarages in Rotterdam al als test word gebruikt. Issue wat we nu hebben is dat via de website EV voertuigen géén label hebben, en als er staat "niet geregistreerd" gaan we uit dat het een EV betreft, en de beugel gaat dan ook omlaag. Mogelijk kan de betaalde versie van de RDW/OVI wel "zien" of het een EV betreft of niet.
Vrije toegankelijkheid wordt gezien als schending van privacy. Is dus niet mogelijk in België. Alleen politiediensten kunnen DIV-databank vrij consulteren.