Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Hoi allemaal,

Als 48-jarige Wim ben ik sinds enige tijd op zoek naar de "ideale" auto voor mij. Budgettair zit ik rond de 50.000, meestal koop ik tweedehands. De (voor sommigen) gekende BMW's 335d, 530gt, enz... zijn allemaal de revue gepasseerd de voorbije jaren.

Om fiscale redenen (te hoog voordeel alle aard), ben ik terug naar een 2-liter diesel gegaan. Dat ding rijdt dus gewoon niet lekker, en is in verhouding heel duur in aankoop en onderhoud (voor wat je krijgt). Het ergste voor mij: te weinig vermogen. En het blijft verouderde technologie. Een klein maar veelzeggende voorbeeld: de app waze werkt beter dan de GPS in mijn huidige duitser van bouwjaar 2015...

Na heel wat zoekwerk uitgekomen bij Tesla. Tesla lijkt mij alles te kunnen bieden wat ik zoek: vermogen, comfort, groene energie, updates tijdens bezit, voldoende actieradius, binnen budget, fantastische achterliggende filosofie, enz... Yep, ik ben momenteel meer dan enthousiast!

Ik sta sinds juli op de lijst voor een Model 3.

Nu komt het volgende dilemma opdoemen: een tweedehands S of een nieuwe 3?
Blijkbaar is tweedehands S interessant vanaf autopilot hardware aanwezig? Qua prijs komt dat ook min of meer binnen het budget. En de garantie die Tesla geeft is niet mis.

Enfin, ik heb nog wat tijd om het allemaal uit te zoeken (misschien geef ik mezelf niet veel tijd mee, maar dat is een andere discussie ;-) ), ik hoop dat dit forum me hierbij kan helpen.

Vriendelijke, enthousiaste groeten, Wim

Welkom Wim !

De modellen vanaf eind 2014 hebben AP1 hardware, de facelift modellen beginnen zowat medio 2016... .

Grtz. Xavier
 
Welkom @Piewie. Nieuwe 3, daar gaan we allen nog vrij lang op mogen wachten :(. Tweedehands S: vanaf oktober 2014 werden ze met AutoPilot ("AP1") geleverd, dus ik zou daarvoor gaan. Aantal km of bouwjaar is volgens mij minder belangrijk zolang ie maar AP1 heeft (ikzelf zou gaan voor "hoe ouder/meer km hoe liever", omdat traditionele waardevermindering van wagens ook min or meer toegepast wordt op Tesla's terwijl ze minder last hebben van ouderdom/aantal km's - zolang er geen nieuwe technologische doorbraak komt qua laadsnelheid of zo natuurlijk).

NB: Tesla's navigatie loopt inderdaad jaren vooruit op die van een 2015 BMW, maar: Waze is ook nog steeds wat beter dan de Tesla navigatie :).
 
Hoi,

Ik heet Eddie
Ik kom van Turnhout / Kempenaar (België)
Ik word binnenkort 34 jaar. Single ;)
Mijn job is grafisch ontwerper en freelance software ontwikkelaar.
Zojuist een occasie MS 85 12-2014 gekocht met AP1 (levering volgende maand)

Reden dat ik tesla MS kies. Ik deed een test rit met een BMW 5 en BAM. Ineens stond een knal rode Tesla MS naast mij voor rode licht.
De achterkant van tesla zag er waanzinnig mooi uit (en was ook de enige dat ik zag toen die groen sprong)
 
Hoi,

Ik heet Eddie
Ik kom van Turnhout / Kempenaar (België)
Ik word binnenkort 34 jaar. Single ;)
Mijn job is grafisch ontwerper en freelance software ontwikkelaar.
Zojuist een occasie MS 85 12-2014 gekocht met AP1 (levering volgende maand)

Reden dat ik tesla MS kies. Ik deed een test rit met een BMW 5 en BAM. Ineens stond een knal rode Tesla MS naast mij voor rode licht.
De achterkant van tesla zag er waanzinnig mooi uit (en was ook de enige dat ik zag toen die groen sprong)
Welkom Eddie,
Zat er nog een BMW verkoper naast je tijdens die rit? En zo ja, hoe spinde hij wat er gebeurde?
 
Welkom mede-kempenaar!
Veel leesplezier op dit forum.
Zalig :)

Autopark zal je moeten oordelen
Positief of negatief? :eek:

Welkom Eddie,
Zat er nog een BMW verkoper naast je tijdens die rit? En zo ja, hoe spinde hij wat er gebeurde?
Ja,verkoper reactie was heerlijk. Tja,we hebben ook een BMW i3 of i8 in gamma. Ze zijn zeer milieuvriendelijk en betrouwbaar. Made in germany quality o_O
 
  • Like
Reactions: ebullio
Positief of negatief? :eek:


Hangt van je eigen parkeervaardigheden af, vandaar dat je zelf moet oordelen :)

Serieuzer: andere aspecten van AP zullen je meer verbazen. Trouwens je moet je eens de bedenking maken wat jij anno 2017 als wagen krijgt, tegenover wat de oorspronkelijke eigenaar op dag 1 meekreeg. Jij hebt nu, in dezelfde wagen:

- AutoPilot (TACC, AutoSteer, AutoPark)
- Forward collision Warning & Auto Emergency Braking
- Trip Energy Prediction
- Navigatie komt nu met aanduiding tussenstops via Superchargers (met indicatie bezetting en hoe lang je er moet laden)
- Navigatie via wat in je agenda staat
- Verbeterde media player
- en nog een heleboel die ik vergeet (sinds vorige week werken een paar Siri-commando's op afstand, volgende week of zo krijgen we "Chill Mode" en "Easy Entry", ...)

en een paar easter eggs die je zelf zal ontdekken.
 
  • Informative
Reactions: EddieW
Hangt van je eigen parkeervaardigheden af, vandaar dat je zelf moet oordelen :)

Serieuzer: andere aspecten van AP zullen je meer verbazen. Trouwens je moet je eens de bedenking maken wat jij anno 2017 als wagen krijgt, tegenover wat de oorspronkelijke eigenaar op dag 1 meekreeg. Jij hebt nu, in dezelfde wagen:

- AutoPilot (TACC, AutoSteer, AutoPark)
- Forward collision Warning & Auto Emergency Braking
- Trip Energy Prediction
- Navigatie komt nu met aanduiding tussenstops via Superchargers (met indicatie bezetting en hoe lang je er moet laden)
- Navigatie via wat in je agenda staat
- Verbeterde media player
- en nog een heleboel die ik vergeet (sinds vorige week werken een paar Siri-commando's op afstand, volgende week of zo krijgen we "Chill Mode" en "Easy Entry", ...)

en een paar easter eggs die je zelf zal ontdekken.
Met parkeersensoren zijn mijn parkeervaardigheden A++ ;) Zonder is het een dikke F :p
Ik zal wat browsen voor meer kennis op te nemen ivm AP1 :)

Parallel vind ik hem heel goed. Soms beangstigend, maar tot nu toe altijd perfect.
Achterruit parkeren gaat, maar traag.
Achteruit parkeren zal ik wel zelf doen...een YT vid gezien van een chinees die een andere wagen beschadigt o_O
 
Even voorstellen:

Ik ben Henk Jan, een software ondernemer uit Rijssen. Autoliefhebber en techneut. Ik vertelde aan iedereen die het horen wilde dat het mooiste geluid een dikke opgevoerde V8 is (en dat vind ik stiekem nog steeds wel een beetje..) Maar sinds een eerste testrit in een Tesla model S volledig overtuigd van de Tesla filosofie -> elektrisch rijden is de toekomst. Dus na 8 jaar een bmw 5 nu een Tesla S100d besteld die naar verwachting over een paar weken geleverd wordt. Ik hou nu al van mijn nieuwe computer op wielen... Ik hoop hiermee een aantal jaren fors kilometers te gaan draaien (45K per jaar) Ik heb al veel op dit forum gevonden (bedankt daarvoor) en zal zeker actief blijven volgen en daar waar nuttig posten of helpen.

Groeten Henk Jan
 
Even voorstellen:

Ik ben Henk Jan, een software ondernemer uit Rijssen. Autoliefhebber en techneut. Ik vertelde aan iedereen die het horen wilde dat het mooiste geluid een dikke opgevoerde V8 is (en dat vind ik stiekem nog steeds wel een beetje..) Maar sinds een eerste testrit in een Tesla model S volledig overtuigd van de Tesla filosofie -> elektrisch rijden is de toekomst. Dus na 8 jaar een bmw 5 nu een Tesla S100d besteld die naar verwachting over een paar weken geleverd wordt. Ik hou nu al van mijn nieuwe computer op wielen... Ik hoop hiermee een aantal jaren fors kilometers te gaan draaien (45K per jaar) Ik heb al veel op dit forum gevonden (bedankt daarvoor) en zal zeker actief blijven volgen en daar waar nuttig posten of helpen.
Groeten Henk Jan
Dag Henk Jan,
Welkom op dit forum. Ja, die V8, ik had meerdere Audi S6 modellen, vergeet je echt heel snel.
Een Tesla is ook meer een zeiljacht, nog een aspect waar wij elkaar de hand kunnen schudden. Met een zeiljacht vind je geluidloos je weg, dat ga je echt waarderen.
 
  • Like
Reactions: HWS and Knientje
Goedemorgen,

Ik ben Jimmy, woonachtig te Oostende en van beroep eCommerce software engineer/architect.
Volgende week verwacht ik de levering van men MS 85D (stock/demo wagen).

EXTERIEUR
Midnight Silver Metallic Paint
Zonnedak
19" Zilveren Slipstream velgen

INTERIEUR
Wit
Ultrawitte Tesla Premium Stoelen (Ik heb kids van 3 & 1 jaar, maar nam toch het risico :p )
Koolstofvezel afwerking
Zwarte, Alcantara headliner

OPTIES
Verbeterde Autopilot
Premium upgradepakket
Standaard vering
Winterpakket
Beveiligingspakket

Een stock/demo wagen leekt me een goede keuze omdat de prijs toch 12K lager uitviel dan eenzelfde custom configuratie.
Al ga ik nu bvb geen luchtveringen hebben in tegenstelling tot de nieuwe die van de band rollen... maar daar kan ik mee leven :)

Initieel was het idee te wachten op de 3, maar met 2 kids kan ik de ruimte van de S wel gebruiken. (De X sprak me niet aan omwille van de falcon deuren)

Ik weet niet of de link hier online staat, maar de volgende tool heeft me wel geholpen om details te listen van de verschillende wagens:
TeslaScout - Used & Inventory all countries in same place

Of volgende url gebruiken met de aangepaste VIN in: https://teslascout.com/view.php?vin=XXXXXXXXXXXXXXXXXX&lang=en

Groeten,
Jimmy
 
  • Like
Reactions: nico180 and S-19910
Hallo,

Ook bij mij is de kogel door de kerk, ik heb een Model S 75D in de kleur Midnight Silver Metallic besteld. Alle opties aangekruist behalve de stoeltjes achterwaarts en de 21" velgen. Gekozen voor een wit premium interieur met koolstofvezel afwerking. Ik ben eigenlijk een echte petrolhead, mijn garage in volgorde van leeftijd: BMW 2002 (1971, perfecte Tulpenrallye-auto), Porsche 911 (1974, met 3.2 motor, te gebruiken voor de overige klassieke rally's), BMW Z4 (voor de mooie dagen), Nissan GT-R (voor de afreageerdagen) en een Audi Q5 (voor de vrouw)...

Reeds jaren geleden kwam ik in aanraking met Tesla en ik was eigenlijk gelijk verkocht. Het voelde zo premium, zo vooruitstrevend en zo snel:) Toch heeft het jaren geduurd voordat ik er aan ging. Enerzijds omdat ik net daarvoor een Audi A7 had gekocht (inmiddels ingeruild op de GT-R) anderzijds omdat ik, net als zoveel nederlanders, een beetje moest wennen.

Als verwachtte afleverdatum wordt nu 'februari' genoemd.Ik ben benieuwd of dat gaat lukken:) Tot die tijd zal ik dit forum regelmatig raadplegen en eventuele vragen die ik niet kan vinden in de (niet erg handige) zoekfunctie, zal ik vragen middels een topic.

Alvast bedankt voor de schat aan info die hier te vinden is:)

Onno