Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Ik zal mij ook even voorstellen, mijn naam is Jeroen
zoek een elektrische lease auto en heb sinds begin van het jaar een Nissan Leaf 64kw in bestelling staan.
Helaas is deze levertijd weer verschoven en heb deze geannuleerd. ik wil de graag een model 3 RWD LR bestellen maar helaas deze is niet meer leverbaar ;-(

Nu is de keuze een SR+ of een AWD LR.
ik weet nog niet helemaal wat ik allemaal ga missen als ik voor de SR+ ga of moet ik toch voor meer eiegen bijdrage een AWD gaan Leasen. ik hoop dat ik hier wat meer info kan krijgen om mijn keuze te maken.

gr Jeroen
 
Dag allemaal,

Ik ben Sander, getrouwd, 2 kinderen en een hond en mag in een MX 100 D rijden. Heb m sinds september en bevalt nog steeds geweldig. De X heb ik gekocht vanuit mijn holding. Ben mede eigenaar van een IT bedrijf, dus kan me wel vinden in de hightech van Tesla.

Gaan deze zomer met de X naar Engeland, dus ben heel benieuwd hoe het met het laden zal gaan daar, en natuurlijk het links rijden. Hopelijk gaat de Google maps me helpen daarbij.

Ik zit hier op het forum om ideeen op te doen en van anderen te leren.

gr
Sander
 
Ik zal mij ook even voorstellen, mijn naam is Jeroen
zoek een elektrische lease auto en heb sinds begin van het jaar een Nissan Leaf 64kw in bestelling staan.
Helaas is deze levertijd weer verschoven en heb deze geannuleerd. ik wil de graag een model 3 RWD LR bestellen maar helaas deze is niet meer leverbaar ;-(

Nu is de keuze een SR+ of een AWD LR.
ik weet nog niet helemaal wat ik allemaal ga missen als ik voor de SR+ ga of moet ik toch voor meer eiegen bijdrage een AWD gaan Leasen. ik hoop dat ik hier wat meer info kan krijgen om mijn keuze te maken.

gr Jeroen

Welkom!

Wat is het verschil in prijs tussen het leasen van de SR+ en de LR AWD? Oftewel hoeveel ben je er extra per maand aan kwijt via extra bijtelling en de eigen bijdrage? Verder speelt natuurlijk mee of je vaak lange ritten moet maken binnen Nederland en of je met de Model 3 op reis wilt in Europa.
 
Ik ben nog even benieuwd hoe je het voor elkaar krijgt (of denkt te krijgen) dat de catalogus prijs wordt aangepast voor de fiscale waarde. Volgens vaste rechtspraak kunnen zogenaamde actiemodellen niet worden aangemerkt als een afzonderlijke categorie waarvoor een afzonderlijke catalogusprijs kan worden gehanteerd.
Is geregeld door Tesla. Ik heb geen idee hoe dat zit. Maar feit is dat Tesla regelmatig prijsaanpassingen doorvoert en dat bij elke prijsaanpassing de catalogusprijs en daarmee fiscale waarde wordt aangepast voor de modellen vanaf dat moment. Dit terwijl de auto met de nieuwe prijs technisch niet afwijkt van de "oude" modellen. Het gaat er volgens mij om welke prijs Tesla communiceert naar het RDW bij de eerste tenaamstelling.
 
Gaan deze zomer met de X naar Engeland, dus ben heel benieuwd hoe het met het laden zal gaan daar, en natuurlijk het links rijden. Hopelijk gaat de Google maps me helpen daarbij.
Net terug van Engeland. Wagen nog in panne in Manchester, maar dat verhaal vind je hier: Tesla gebeurtenissen
Laden is geen probleem. Eigenlijk heb ik op mijn 10 roadtrips tot nu nog nooit zo vaak openbaar geladen.
In Dover tijdens een klippenwandeling aan 34km/u, 2,5£ per uur.
In schotland staan veel gratis laders. De ene laadt aan 15km/u, de andere aan 80 (16,5kW)(ik heb de 1,5 lader op de S). Deze laatste stond op een mooie locatie aan de skipiste van het Glencoe mountain resort. Je hebt er ook glamping tentjes.
Je moet voor die schotse wel een credit card registreren en dat moet er 1 van de UK zijn. Dit kan opgelost worden met een telefoontje naar het nr op de paal en ze activeren de paal gratis voor jou.
Er zijn ook B&B’s met destination chargers. Er zijn er zelfs die betaalbaar zijn. Bij deze betaalden wij last minute 60£ + 5£ voor ontbijt en hij is top op doorreis.
★★★★ Abbotsford Lodge, Callander, Verenigd Koninkrijk
Af en toe krijg je nog vragen van nieuwsgierigen in de UK.
Straten zijn er wel smal. Tegenliggende vrachtwagens komen soms over de lijn.
De snelheidslimieten in het dashboard worden omgezet in km/u, wat heel handig is.
Apps die ik had: Zap-map, electricity electric highway, en chargecar.
 
  • Informative
Reactions: job-lek
Is geregeld door Tesla. Ik heb geen idee hoe dat zit. Maar feit is dat Tesla regelmatig prijsaanpassingen doorvoert en dat bij elke prijsaanpassing de catalogusprijs en daarmee fiscale waarde wordt aangepast voor de modellen vanaf dat moment. Dit terwijl de auto met de nieuwe prijs technisch niet afwijkt van de "oude" modellen. Het gaat er volgens mij om welke prijs Tesla communiceert naar het RDW bij de eerste tenaamstelling.
Volgens mij doet Skoda dat ook met de Superb 2,0 diesel die ze met dikke korting aanbieden en met aantrekkelijker bijtelling. Geen idee hoe ze dat voor elkaar sjoemelen.
 
Welkom!

Wat is het verschil in prijs tussen het leasen van de SR+ en de LR AWD? Oftewel hoeveel ben je er extra per maand aan kwijt via extra bijtelling en de eigen bijdrage? Verder speelt natuurlijk mee of je vaak lange ritten moet maken binnen Nederland en of je met de Model 3 op reis wilt in Europa.


80€ netto voor de SR+ en 219€ voor de LR AWD

Ik heb zojuist toch maar de AWD besteld. Nu even wachten op de LM
 
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred
Hoi,

Mijn naam is Cornel. Sinds 7/6 staat er via de leasemaatschappij een bestelling voor M3 SR+ Black, zwart interieur, 19 inch, AP. Helaas leveren pas eind oktober ivm aflopend leasecontract. Huidige auto is een Skoda Octavia Combi, vakanties wordt dus even wennen.. Volg al maanden alles van de SR+ en kan dus ook niet wachten! Vind dit een heel leuk forum om ervaringen en tips van anderen te weten te komen!
 
Ik zal mij ook even voorstellen, mijn naam is Jeroen
zoek een elektrische lease auto en heb sinds begin van het jaar een Nissan Leaf 64kw in bestelling staan.
Helaas is deze levertijd weer verschoven en heb deze geannuleerd. ik wil de graag een model 3 RWD LR bestellen maar helaas deze is niet meer leverbaar ;-(

Nu is de keuze een SR+ of een AWD LR.
ik weet nog niet helemaal wat ik allemaal ga missen als ik voor de SR+ ga of moet ik toch voor meer eiegen bijdrage een AWD gaan Leasen. ik hoop dat ik hier wat meer info kan krijgen om mijn keuze te maken.

gr Jeroen
Eigen bijdrage gaat volgens mij van je bijtelling af dus zou daar zeker even iets dieper onderzoek naar doen. Vriend van mij heeft hetzelfde gehad met zijn ICE leaseauto, waarbij zijn maximale Eigen bijdrage van 125 euro wordt verrekend met de bijtelling... netto scheelt het maar een paar euro per maand
 
Hallo allemaal,

Mijn naam is Paul en ik rij al sinds 2011 electrisch.
Het eerste electrische voertuig was/is (heb m nog steeds) een overkapte 3-wieler City EL Fact 4.
In 2013 kwam er een Novox electrische bromscooter bij maar de City El bleef mijn favoriet.
In 2014 is een Vectrix VX1 electrische motorscooter aangeschaft en omgebouwd van NiMh batterijen naar lithium op basis van Tesla/18650 cellen.
In 2015 volgden een Peugeot 106 Electrique en een Citroen Saxo Electrique, ook omgebouwd van nicad naar lithium
Sinds medio 2017 rij ik dagelijks (230km) in een Think PIV4/City, omgebouwd met Nissan Leaf batterijen en 'gehackte' Tesla MS 11kW lader.
De volgende logische stap zou een Zoe of een i3 zijn maar begin deze maand heb ik toch maar een Model 3 besteld.

Het wachten is nu op levering en hopelijk gaat dat deze maand (= volgende week) nog lukken :)
 
Zal mij ook maar even kort voorstellen ;-)

Mijn naam is Frank, mooie leeftijd van 51 en kom uit Breda en ben zelfstandig ondernemer.
Na de nodige jaren in een youngtimer rond te hebben gereden, uiteindelijk de beslissing genomen om ook maar elektrisch te gaan rijden.
Na diverse reviews te hebben doorgespit de keuze laten vallen op een M3.

Proefrit bewust gemaakt in een LR AWD, en gelijk verkocht na deze overweldigende ervaring.

Is uiteindelijk de volgende configuratie geworden.

LR AWD
midnight silver
Zwart int.
19" velgen
Trekhaak

Maandag 3-6 proefrit in Tilburg
Vrijdag 7-6 besteld bij Mister Green
Donderdag 20-6 opgehaald in Tilburg (super snelle levering)
 
Ik ben geduldig aan het wachten geweest tot de Model 3 in Europa beschikbaar ging worden. Maar nu net van werk veranderd en een Model 3 LR AWD mogen bestellen als bedrijfswagen. Levering zou over een paar weken zijn. Het is een blauwe geworden met de 18" wielen en FSD (als het werk toch betaald).

Vandaag mijn wagen mogen gaan ophalen in bij Tesla Delivery in Zaventem (dat dus niet in het Tesla Sec Zaventem). En in geen communicatie van hun staat dat en het adres vermeld. Maar goed, een beetje later daar en voor de rest ging het proces wel vlot.

Nu lekker al wat rondgereden (per toeval verlof vandaag) en we al wat kunnen vertrouwd maken met de wagen.
 
Net terug van Engeland. Wagen nog in panne in Manchester, maar dat verhaal vind je hier: Tesla gebeurtenissen
Laden is geen probleem. Eigenlijk heb ik op mijn 10 roadtrips tot nu nog nooit zo vaak openbaar geladen.
In Dover tijdens een klippenwandeling aan 34km/u, 2,5£ per uur.
In schotland staan veel gratis laders. De ene laadt aan 15km/u, de andere aan 80 (16,5kW)(ik heb de 1,5 lader op de S). Deze laatste stond op een mooie locatie aan de skipiste van het Glencoe mountain resort. Je hebt er ook glamping tentjes.
Je moet voor die schotse wel een credit card registreren en dat moet er 1 van de UK zijn. Dit kan opgelost worden met een telefoontje naar het nr op de paal en ze activeren de paal gratis voor jou.
Er zijn ook B&B’s met destination chargers. Er zijn er zelfs die betaalbaar zijn. Bij deze betaalden wij last minute 60£ + 5£ voor ontbijt en hij is top op doorreis.
★★★★ Abbotsford Lodge, Callander, Verenigd Koninkrijk
Af en toe krijg je nog vragen van nieuwsgierigen in de UK.
Straten zijn er wel smal. Tegenliggende vrachtwagens komen soms over de lijn.
De snelheidslimieten in het dashboard worden omgezet in km/u, wat heel handig is.
Apps die ik had: Zap-map, electricity electric highway, en chargecar.

Thanks voor alle tips!
 
Ik zal mijzelf ook even voorstellen.

Ik ben Aart, 34 jaar en werkzaam in Arnhem en woonachtig in die omgeving. Ik rijd nu een Golf Variant Diesel.

Ik heb eind mei een Model 3 LR RWD blauw met trekhaak via LM besteld met levering 1e week augustus ivm huidige leaseovereenkomst. Gisteren helaas ook de bevestiging gekregen dat deze bestelling is geannuleerd.

Erg jammer, maar na lang twijfelen toch vandaag de LR AWD, zwart, 18 en trekhaak besteld, andere kleur paste niet meer in het leasebudget (dit eigenlijk al niet).

Ik heb nog wel getwijfeld over de SR+ aangezien ik die in een andere kleur en velgen zou kunnen bestellen en dan een netto bijtelling + bijdrage van totaal € 100,- zou hebben. Ik heb alleen geregeld een aanhanger er achter in de weekenden en ben bang dat de range van de SR+, met name in de winter, dan niet toerijkend zal zijn.

Dus nu maar wat meer kwijt netto in de maand, maar nog altijd circa € 100,- minder dan mijn huidige auto.

Hopelijk nu geen verrassingen meer en gewoon levering van de bestelde auto begin augustus.
 
  • Informative
Reactions: Right_Said_Fred
Ik zal mijzelf ook even voorstellen.

Ik ben Aart, 34 jaar en werkzaam in Arnhem en woonachtig in die omgeving. Ik rijd nu een Golf Variant Diesel.

Ik heb eind mei een Model 3 LR RWD blauw met trekhaak via LM besteld met levering 1e week augustus ivm huidige leaseovereenkomst. Gisteren helaas ook de bevestiging gekregen dat deze bestelling is geannuleerd.

Erg jammer, maar na lang twijfelen toch vandaag de LR AWD, zwart, 18 en trekhaak besteld, andere kleur paste niet meer in het leasebudget (dit eigenlijk al niet).

Ik heb nog wel getwijfeld over de SR+ aangezien ik die in een andere kleur en velgen zou kunnen bestellen en dan een netto bijtelling + bijdrage van totaal € 100,- zou hebben. Ik heb alleen geregeld een aanhanger er achter in de weekenden en ben bang dat de range van de SR+, met name in de winter, dan niet toerijkend zal zijn.

Dus nu maar wat meer kwijt netto in de maand, maar nog altijd circa € 100,- minder dan mijn huidige auto.

Hopelijk nu geen verrassingen meer en gewoon levering van de bestelde auto begin augustus.

Welkom in de club! Een zwarte is ook geweldig mooi, en als je de wieldoppen niet mooi vindt kun je die er af halen en dan heb je een mooi set grijze lichtmetalen velgen. Met een set center caps er op rijd je zeker niet voor schandaal! Nog even geduld en dan veel plezier!
 
Ook ik stel me even voor

Dick, woonachtig in Nieuwegein met vrouw en zoontje.
Werkzaam als manager in een groot IT-bedrijf.

Petrolhead pur sang (zal ik ook blijven) en fotograaf van auto-evenementen. Dat doe ik al een jaartje of 20 en heb honderden evenementen gefotografeerd. Op het moment ben ik aan het overgaan van mijn website www.autopics.nl naar Oypo.

Afgelopen jaren (lease) gereden in :
Seat Ibiza, Seat Leon TDI, Seat Ibiza TDI, Fiat Grande Punto JTD, Alfa Romeo Giulietta en nu in een heerlijk rijdende Mazda 3 2.2d.
Zoals je ziet aan de laatst auto's rijd ik niet graag in een auto die je op elke hoek van de straat ziet staan, dus het feit dat ik nu een Model 3 heb besteld gaat nogal in tegen mijn principes.

Ik heb in Mei de volgende configuratie besteld:

LR AWD
blauw
Zwart int.
19" velgen

En hoop dat begin November er eentje voor me klaar staat!
De proefrit in de blauwe Performance in Amsterdam was een bizarre ervaring en ik verheug me er erg op!
 
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred