Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Even voorstellen...

This site may earn commission on affiliate links.
Goede middag,

Ik ben Rick, sinds mijn afstuderen al ondernemer en sinds mijn kindertijd autoliefhebber. Ik heb al van alles gereden. Nu ik er over nadenk heb ik er altijd naar gestreefd om een zeer leuke auto te kunnen rijden tegen beheersbare kosten. E.e.a. afhankelijk van privé situatie, zakelijke situatie en eventuele fiscale redenen.
Ik heb al vanalles gehad, van een PHEV, 6 cilinder bi turbo diesel tot een 8 cilinder bi turbo benzine. Momenteel rijd ik een BMW SUVje 6 cilinder youngtimer en dat bevalt niet slecht met gezin en 2 kinderen, maar spannend is het ook niet.

Ik heb weleens in een Model S gereden en onlangs proefritje in de Model 3. Sindsdien in de race voor een Model 3. Ik wil dat binnen nu en 3 weken beslissen. De auto heeft me wel overtuigd, ik heb alleen nog behoorlijke moeite met de matige service beoordeling van Tesla. Zo stuurde ik een mail met een vraag over een voorraadauto (performance model met trekhaak zonder uiterlijke kenmerken van de performance??) waar je niet eens antwoord op krijgt.... oja en ik mailde omdat de telefoon in Eindhoven niet opgenomen wordt....

Leuk hier dat hier online veel activiteit is, heb me al aardig kunnen inlezen!

Nou hup, meer Tesla's in 046 ;) Dat zie je hier nog maar mondjesmaat ;)
 
hallo, ik ben Johan uit Vlaams Brabant.
ik overweeg de aankoop van een EV maar vind geen wagen die 100% aan mijn verwachtingen voldoet.
De MX komt het dichtst in de buurt maar als ik alle topics hier zo wat lees weet ik niet of ik die 100k wil spenderen.
ik heb met een vriend een testrit gedaan en heb dus ook 20 min op 2e rij gezeten en had al direct een zere plek in mijn bil van de gordel die toch zeer smal uitgemeten blijkt. terwijl de auto bijna 20 cm breder is dan mn huidige Galaxy.
Verder lees ik issues met autopilot, phantom braking, gele randen in het scherm, updates die meer zorgen lijken te geven dan oplossingen, regensensor die niet deugd, gordels die verdraaien, een wagen van 2500 kg waar je slechts voor 50kg fietsen mag op zetten... maar bovenal de belabberde reactie van Tesla zelf. Het grote verschil met mijn Ford dealer is denk ik dat die me nog als een klant en zijn broodwinning ziet terwijl de Tesla centers enkel mogen uitvoeren wat er in de USA gedicteerd wordt. They just don't care, they get payed any way.
zie ik dat nu helemaal verkeerd?
wie kan me overtuigen?
 
hallo, ik ben Johan uit Vlaams Brabant.
ik overweeg de aankoop van een EV maar vind geen wagen die 100% aan mijn verwachtingen voldoet.
De MX komt het dichtst in de buurt maar als ik alle topics hier zo wat lees weet ik niet of ik die 100k wil spenderen.
ik heb met een vriend een testrit gedaan en heb dus ook 20 min op 2e rij gezeten en had al direct een zere plek in mijn bil van de gordel die toch zeer smal uitgemeten blijkt. terwijl de auto bijna 20 cm breder is dan mn huidige Galaxy.
Verder lees ik issues met autopilot, phantom braking, gele randen in het scherm, updates die meer zorgen lijken te geven dan oplossingen, regensensor die niet deugd, gordels die verdraaien, een wagen van 2500 kg waar je slechts voor 50kg fietsen mag op zetten... maar bovenal de belabberde reactie van Tesla zelf. Het grote verschil met mijn Ford dealer is denk ik dat die me nog als een klant en zijn broodwinning ziet terwijl de Tesla centers enkel mogen uitvoeren wat er in de USA gedicteerd wordt. They just don't care, they get payed any way.
zie ik dat nu helemaal verkeerd?
wie kan me overtuigen?
Als je alle nadelen en problemen op een hoop veegt snap ik waarom je tot deze twijfels komt.
Weet dan wel dat klagen hier gebeurt en al die mensen die tevreden rond rijden hoor je niet.
Zelf rij ik een Model S uit februari 2015. In 3,5 jaar niet voor een storing bij Tesla geweest. Mijn zoon rijdt nu 2 jaar een X, net zo blij en tevreden als ik.
Natuurlijk moet Tesla dingen verbeteren, maar dat doen ze uiteindelijk wel steeds.
 
hallo, ik ben Johan uit Vlaams Brabant.
ik overweeg de aankoop van een EV maar vind geen wagen die 100% aan mijn verwachtingen voldoet.
De MX komt het dichtst in de buurt maar als ik alle topics hier zo wat lees weet ik niet of ik die 100k wil spenderen.
ik heb met een vriend een testrit gedaan en heb dus ook 20 min op 2e rij gezeten en had al direct een zere plek in mijn bil van de gordel die toch zeer smal uitgemeten blijkt. terwijl de auto bijna 20 cm breder is dan mn huidige Galaxy.
Verder lees ik issues met autopilot, phantom braking, gele randen in het scherm, updates die meer zorgen lijken te geven dan oplossingen, regensensor die niet deugd, gordels die verdraaien, een wagen van 2500 kg waar je slechts voor 50kg fietsen mag op zetten... maar bovenal de belabberde reactie van Tesla zelf. Het grote verschil met mijn Ford dealer is denk ik dat die me nog als een klant en zijn broodwinning ziet terwijl de Tesla centers enkel mogen uitvoeren wat er in de USA gedicteerd wordt. They just don't care, they get payed any way.
zie ik dat nu helemaal verkeerd?
wie kan me overtuigen?

Het feit dat je ondanks alle genoemde problemen je jezelf toch aanmeldt bij een Tesla forum zegt al genoeg toch? Kennelijk zie je genoeg voordelen.

Het zal toch je eigen keuze moeten zijn die MX wel of niet te nemen. Niemand zal je kunnen of moeten willen overtuigen. Waarschijnlijk zal je na aanschaf erg blij zijn met de MX, maar mocht hij tóch tegenvallen nadien... dan kan je niet de ander de schuld geven.

Tesla (met name de service rondom aflevering) is zeker niet ideaal, zelf ook ervaren. Wil je 100% zeker weten van een goede service en heb je deze gevonden bij de Ford dealer... bestel daar nog een laatste keer. In de loop van de tijd zal (hopelijk) de auto en de service wel verbeteren.

Edit:
Kijk, ik reageer zo omdat ik het niet netjes vindt dat je jezelf niet voorstelt door te beginnen met Tesla af te kraken en Ford op te hemelen.
Maar om je toch op gang te helpen:

Misschien kan je je vraag anders formuleren? Een vraag aan alle MX rijders of de genoemde problemen daadwerkelijk zo ervaren worden en of zij ook achteraf gezien blij zijn met de MX en waarom. Hun ervaring kan je meebrengen in je eigen keuze. Die zere bil ervaring blijft natuurlijk jouw ervaring die niemand kan veranderen.
 
Last edited:
Bedankt voor jullie reactie!
@KokW: ik ben beginnen zoeken naar een oplossing voor de pijnlijke zitplaatsen achterin de MX, oa hier op het forum, omdat dat voor mij de grootste tegenvaller van de testrit was. Zo ben ik op nog andere punten gestoten die ik tijdens de testrit niet kon ervaren.
Ik zou voor een EV kiezen omdat deze dan waarschijnlijk de laatste bedrijfswagen in mijn carriere zou zijn. binnen 5 jaar heeft het geen zin meer. Met de km die ik jaarlijks doe kan ik nog ca 40.000 L diesel en de overeenkomstige CO2 sparen....
Maar de wagen blijft voor mij een gebruiksvoorwerp waarop ik moet kunnen vertrouwen en kunnen rekenen zonder teveel gedoe. Als ik met klanten onderweg ben moeten die een leuke ervaring kunnen meekrijgen en geen zeer achterwerk.

@Wim S: Ik begrijp wel dat er 10 keer meer tevreden Tesla rijders zullen zijn die zich niet op dit forum laten horen. Maar net die zocht ik om hun ervaringen te horen. Heeft jouw zoon bvb geen problemen met de gordel 2e rij in de MX?

Nogmaals dank voor jullie reactie.
 
Ik ben Marcel, 46 jaar uit de regio Arnhem. Ik werk als ICT consultant voor HR cloud oplossingen. Voor mijn werk reis ik regelmatig door Nederland. In de gelukkige omstandigheid dat ik via mijn werkgever om de zoveel jaar een nieuwe auto mag uitzoeken. Na vele jaren diesel te hebben gereden, wil ik nu het avontuur aan om elektrisch te gaan rijden.

Ik verwacht dat (onderweg) laden een andere manier van reizen gaat worden, hoewel ik ook nu regelmatig een korte stop maak voor een kop koffie of om de benen te strekken. Relaxed reizen en aankomen vind ik belangrijker dan snel en sportief overal voorbij te moeten gaan. Ik heb daarom de verwachting dat de Tesla en ik best goede vrienden kunnen worden, ondanks dat de Model 3 meer vermogen en snelheid gaat bieden dan ik waarschijnlijk nodig heb. Maar wie weet ga ik mijn rijstijl aanpassen aan de auto.

Ik heb gekozen voor de AWD longrange. Begrepen dat actieradius belangrijk is en ik aangewezen ben op de publieke laadplekken en Superchargers. Met de aerowheels heb ik een haat-liefde verhouding. Ik vind ze niet echt lelijk, maar ook niet echt mooi. De covers hebben iig een goede invloed op de actieradius. Vooralsnog gedoog ik de aerowheels. In combinatie met Pearl white een goede combinatie. Ik heb daarom bewust gekozen voor Pearl White toen dit nog niet de standaard kleur was.

Nog even wachten en dan gaat ook mijn EV avontuur beginnen en hoop ik dat ik over heel veel jaar kan zeggen dat ik ook zo’n Tesla model 3 heb gehad. In mij beleving is de introductie van Tesla en knecht bijzonder van de model 3 te vergelijken met de introductie van de Citroën DS.

Mijn droomauto is een Citroën CX, maar ik vrees dat de verwezenlijking daarvan niet verder zal komen dan een paar schaalmodellen :)
 
Welkom van een ICT consultant. Gefeliciteerd met je stap! Ik verbaas wel over je idee dat je moet gaan laden onderweg, naar mijn ervaring hebben auto's met het bereik van een Model 3 alleen 's nachts laden nodig maar dat moet je zelf gaan ervaren. ;) Dan is het juist fijn dat je nooit meer hoeft te stoppen bij een tankstation met de vieze lucht van diesel.

Nederland is tenslotte maar een klein land. :) Zelfs met mijn Leaf hoef ik alleen op zakenreis naar het buitenland (ahum, in casu Belgie) te stoppen bij een snellader.

De luxe van een lader thuis helpt natuurlijk wel. 2 laders, zoals wij hebben voor onze 2 elektrische auto's is dan wel een grote luxe.
 
  • Like
Reactions: Right_Said_Fred
Bedankt voor jullie reactie!
@KokW: ik ben beginnen zoeken naar een oplossing voor de pijnlijke zitplaatsen achterin de MX, oa hier op het forum, omdat dat voor mij de grootste tegenvaller van de testrit was. Zo ben ik op nog andere punten gestoten die ik tijdens de testrit niet kon ervaren.
Ik zou voor een EV kiezen omdat deze dan waarschijnlijk de laatste bedrijfswagen in mijn carriere zou zijn. binnen 5 jaar heeft het geen zin meer. Met de km die ik jaarlijks doe kan ik nog ca 40.000 L diesel en de overeenkomstige CO2 sparen....
Maar de wagen blijft voor mij een gebruiksvoorwerp waarop ik moet kunnen vertrouwen en kunnen rekenen zonder teveel gedoe. Als ik met klanten onderweg ben moeten die een leuke ervaring kunnen meekrijgen en geen zeer achterwerk.

@Wim S: Ik begrijp wel dat er 10 keer meer tevreden Tesla rijders zullen zijn die zich niet op dit forum laten horen. Maar net die zocht ik om hun ervaringen te horen. Heeft jouw zoon bvb geen problemen met de gordel 2e rij in de MX?

Nogmaals dank voor jullie reactie.

Ik kan je uit ervaring zeggen dat ik na meerdere vakanties dit jaar door Frankrijk, Duitsland, België geen klachten heb gehad over pijnlijke stoelen. De X is op vakantie met 5-6 man en een berg bagage op pad altijd top. Sterker nog de kinderen vinden de X lekkerder zitten dan de S en ondanks dat wij op de S onbeperkt superchargen hebben gaan wij met de X op vakantie. Volgend jaar staat Spanje/Portugal op de planning. Ook hebben wij een model X WhatsApp groep, waar iedereen zijn ervaringen/problemen kan delen. Vaak zijn het dingen die met een goede reset op te lossen zijn, echte problemen/mankementen worden tot nog toe altijd opgelost door tesla. Ik vind de X veel lekkerder zitten dan de S, heb met de S veel meer km gereden, maar stap altijd liever in de X. Is ook de meest luxe auto van Tesla. Op vakantie komen iedere dag mensen de auto bekijken en bewonderen. Dat heb ik met de S nooit zo vaak gehad.
 
Welkom van een ICT consultant. Gefeliciteerd met je stap! Ik verbaas wel over je idee dat je moet gaan laden onderweg, naar mijn ervaring hebben auto's met het bereik van een Model 3 alleen 's nachts laden nodig maar dat moet je zelf gaan ervaren. ;) Dan is het juist fijn dat je nooit meer hoeft te stoppen bij een tankstation met de vieze lucht van diesel.

Nederland is tenslotte maar een klein land. :) Zelfs met mijn Leaf hoef ik alleen op zakenreis naar het buitenland (ahum, in casu Belgie) te stoppen bij een snellader.

De luxe van een lader thuis helpt natuurlijk wel. 2 laders, zoals wij hebben voor onze 2 elektrische auto's is dan wel een grote luxe.

Ik verwacht dat ik zo nu en dan onderweg moet laden, zowel thuis als op werkplek aangewezen op publieke laadvoorzieningen. Vandaar ook mijn keuze voor een lange model 3, zodat ik de mogelijkheid heb om een nachtje of werkdag laden kan overslaan.
 
Bedankt voor jullie reactie!
@KokW: ik ben beginnen zoeken naar een oplossing voor de pijnlijke zitplaatsen achterin de MX, oa hier op het forum, omdat dat voor mij de grootste tegenvaller van de testrit was. Zo ben ik op nog andere punten gestoten die ik tijdens de testrit niet kon ervaren.
Ik zou voor een EV kiezen omdat deze dan waarschijnlijk de laatste bedrijfswagen in mijn carriere zou zijn. binnen 5 jaar heeft het geen zin meer. Met de km die ik jaarlijks doe kan ik nog ca 40.000 L diesel en de overeenkomstige CO2 sparen....
Maar de wagen blijft voor mij een gebruiksvoorwerp waarop ik moet kunnen vertrouwen en kunnen rekenen zonder teveel gedoe. Als ik met klanten onderweg ben moeten die een leuke ervaring kunnen meekrijgen en geen zeer achterwerk.

@Wim S: Ik begrijp wel dat er 10 keer meer tevreden Tesla rijders zullen zijn die zich niet op dit forum laten horen. Maar net die zocht ik om hun ervaringen te horen. Heeft jouw zoon bvb geen problemen met de gordel 2e rij in de MX?

Nogmaals dank voor jullie reactie.
Beste Johan,

Zowel mijn echtgenote als ik rijden in een model X (100d vanaf september 20018 respectievelijk p100d vanaf april 2017). Ik ben advocaat, dus bedrijfszekerheid is een belangrijk punt. Gezamenlijk rijden wij zo’n 40.000 km op jaarbasis, nog nooit hebben wij stil gestaan met de auto. Overigens ook niet met onze voorgaande tesla, een model S p85 uit 2013.

Klachten over de achterbank in de X heb ik nooit gehad. Nu zijn onze drie kinderen de kinderstoelen nog (lang) niet ontgroeid, dus die merken niets van de kwaliteit van de achterbank, maar ook collega’s hebben achterin nooit geklaagd.

Over de range van de auto zijn wij tevreden, de 100d op 20” is iets zuiniger dan de p100d op 22”.

Over de gordels hebben wij qua comfort geen klachten. De gordels in de nieuwere 100d zijn achterin wel fijner dan die van de p100d (beiden 7 zitters). Deze laatste heeft op de tweede zitrij nog de drie losse (niet neerklapbare) stoelen, die tegenwoordig alleen nog in de 6 zitter worden geleverd (de twee buitenste stoelen dan, zonder de middenstoel die wij hebben). De gordels van de losse stoelen willen nogal snel verdraaien, daar hebben de gordels in de achterbank van de 100d geen last van.

Ik zie ons niet snel een andere auto kiezen als dagelijkse auto, zeker geen ICE.

Ik hoop dat je hiermee iets kunt.
 
Last edited:
Hi, ik ben Pieter, woon en werk in West - Vlaanderen. Ik rij al een tijdje met een Audi q7 etron en dit is voor mij nog steeds een zeer goede en aangename wagen. Vooral op reis gaan met het gezin is uitermate aangenaam. Maar door het hybride systeem ben ik eigenlijk meer en meer fan geworden van elektrisch rijden. Bij gevolg test rit gedaan met model s / 3 en dan voor de model s gekozen. Ik heb al met verschillende leuke wagens gereden maar ik was meest onder de indruk van de tesla. Ik verwacht mijn Tesla in de loop van september.
 
Dag allemaal!

Ook wij hebben vorige week een Model 3 LR AWD besteld, in het wit met 19" sportvelgen, zwart interieur :)

Nu rijden we een Mercedes C350e estate (matige techniek om eerlijk te zijn. We rijden zakelijk een V60 D6 PiH en die is qua hybride systeem veel fijner). Plan was eigenlijk volgend jaar over te gaan maarja, de veranderende regels.... De bewezen range, de snelle levertijd en de Europese dekking van het SuC netwerk gaven de doorslag ten opzichte van de Polestar 2. Thuis komt er een Wall Connector. Als de auto er is gaan we de ramen iets donkerder maken trouwens.

Voor aanschaf eerst het Tesla center in Amsterdam Zuidoost bezocht, daar was het erg druk. Maar 2 weken terug in Amsterdam centrum (PC Hoofstraat) zijn we heel erg fijn geholpen, hadden ruim de tijd in en rondom de auto. De info die hier te lezen is op het forum was ook erg bruikbaar! Nu in gezonde spanning afwachten, wordt vervolgd!
 
Hallo ik ben Lex
Begin augustus een witte M3 LR AWD met 19", B/W interieur, FSD via Arval besteld. Als het goed is wordt die week 39 in september geleverd.
Huidige auto een Mercedes C350e, om alvast te oefenen met laadkabels :)
Daarvoor een Volvo V40-D4, daarvoor DS5 Hybrid4.

Thuis komt er een EVBox. Ben benieuwd, want wel een eigen muur, maar geen eigen parkeerplek.
Wat kleine accessoires besteld om te personaliseren, voornamelijk vinyl :rolleyes:
 
Hoi allemaal,
Ik ben Jos uit Arnhem. Ik ben super blij dat er voor mij, als leaseauto, een M3 SR+, Midnight Silver met trekhaak wordt besteld. Ik kan niet wachten totdat deze voor mijn deur staat! Op dit moment is de leaseauto een Lexus CT200h, prima rijdende auto. Bij het bedrijf waar ik werk kan je vanaf vorig jaar alleen uit elektrische auto’s kiezen. Prive heb ik nog als tweede auto een mooie Porsche 911 uit 2004 (seal grey).
Ik hoop dat de SR+ nog dit jaar wordt geleverd, uiteraard ivm de bijtelling van 4% ipv de 8% in 2020!

Ik heb al met veel gelezen op dit forum, dank voor jullie info.
 
Hoi Allemaal,

Ik ben Louis uit de regio Nijmegen. Vanmorgen via de LM een M3 LR, Midnight Silver besteld.
Ik rij momenteel een VW Passat B8 Variant TDI met de nodige opties. Deze heeft nu 184.000km gelopen en moet er dus binnenkort uit.
Verder heb ik nog een hobby auto. Een zeer gemodificeerde MINI Cooper GP2 met 300PK :D. Best netjes uit een 1.6 motortje.
Achteraf wil ik hem in de glascoating laten zetten, de-chromen, ramen tinten.

Van de LM (Alphabet) begreep ik dat Tesla had aangegeven wat voor eind September besteld wordt, wordt dit jaar nog uitgeleverd... dus ik ga het hopen...
 
dat
Hoi Allemaal,

Ik ben Louis uit de regio Nijmegen. Vanmorgen via de LM een M3 LR, Midnight Silver besteld.
Ik rij momenteel een VW Passat B8 Variant TDI met de nodige opties. Deze heeft nu 184.000km gelopen en moet er dus binnenkort uit.
Verder heb ik nog een hobby auto. Een zeer gemodificeerde MINI Cooper GP2 met 300PK :D. Best netjes uit een 1.6 motortje.
Achteraf wil ik hem in de glascoating laten zetten, de-chromen, ramen tinten.

Van de LM (Alphabet) begreep ik dat Tesla had aangegeven wat voor eind September besteld wordt, wordt dit jaar nog uitgeleverd... dus ik ga het hopen...
dat dechromen, coating etc.. betaal je dat zelf of regel je dat via de leasemij?
 
Hey Tesla eigenaars en fans,

Ik ben een IT consultant van 38 die zich in en rond Leuven begeeft grotendeels. Het forum wordt al een tijdje gevolgd, maar midden augustus de BMW vs Tesla knoop doorgehakt en een Model 3 Performance (wit met zwart/wit interieur en FSD) besteld. Deze zou voorlopig tussen 16 en 23 september geleverd moeten worden. Ik heb zo goed als altijd met VW, Audi en BMW gereden, en mijn huidige wagen is een BMW 330d (F30 LCI)...absoluut aan het aftellen naar de opvolger!

Plannen: chrome delete, ruiten tinten, wrap op de middenconsole, PPF, keramische coating en uitkijken naar een velgenset voor de winter.
 
Hoi allemaal,

Na een tijd lang dit forum gevolgd te hebben, heb ik besloten ook een account te maken. Ik ben 25 jaar oud. Altijd Duits gereden waarvan de afgelopen 3 jaar in een supermooie maar vervuilende Leon. Nog steeds ben ik dagelijks erg blij met die auto maar toch heb ik besloten het leasecontract af te kopen en over te stappen naar de elektrische wereld. Reden? Kosten, snelheid en de positieve reviews. Ik heb eind juli een model 3 performance besteld in de kleur zwart (zowel in als exterieur). De auto mocht vanaf 1 september geleverd worden dus ik kan dan ook niet wachten op het verlossende woord van Tesla! Heel benieuwd naar de aflevering (gezien de vele horror stories) maar vooral naar de zeer positief gerecenseerde rijervaring.. Komende tijd zal ik dan ook vooral te vinden zijn in het topic afleveringen om lekker met z'n allen te stressen. :)
 
Hallo allemaal,

Ben mij aan het oriënteren op een model 3 long range, of performance. En ik heb gelijk een vraag. Als ik bij levering de set 20" performance wielen zou willen verkopen, in nieuwstaat, wat zouden deze waard zijn?
Zou zelf namelijk liever een setje aftermarket 18" of 19" inch kopen.
Deze: Martian Wheels, of TSportline.
Alvast dank!