Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Facelift Model S ?

This site may earn commission on affiliate links.
"Met deze upgrade wordt Model S voorzien van een 16.5 kW interne lader, genoeg voor 82 km bereik per uur laden wanneer een Tesla Wall Connector of Type 2 laadstation wordt gebruikt en de locatie genoeg vermogen beschikbaar heeft"

Dat zou betekenen laden op 3x24A. Moet je thuis wel een een zwaardere aansluiting hebben anders zit je tijdens het laden in het donker.
En publieke laadpalen met meer dan 11kW zijn ook (nog) erg dun gezaaid volgens mij.
Kan ook zonder zwaardere aansluiting
Ik laad thuis op een standaard 3X25A aansluiting, i.c.m. de Maxem.
Die meet het verbruik in huis en stuurt de rest (dus tot de max van 3x25A) naar het laadstation.
Werkt perfect (en voorkomt ook problemen als je een standaard 3x16A (11kW) laadstation hebt, en je vrouw de zonnebank aanzet terwijl de wasdroger draait, de waterkoker ook al aanstond, en de close-boiler bedacht ook maar even aan te gaan).
Ik zie zelfs pieken tot 28A, en er is nog niks uitgeklapt of weggesmolten
 
De Model S wordt voortdurend verbeterd. Mijn Model S had gisteren zijn eerste beurt. De loaner was een gloednieuwe 90D. 200km op de teller. Grotere batterij. Betere stoelen - echt een verbetering. 4WD - sneller en betere range. Allemaal net iets beter. Maar ook fors duurder.
 
Last edited:
van de site
 

Attachments

  • models.png
    models.png
    276.6 KB · Views: 51
Het kan in elk geval helpen om de snelheid te verhogen als er 2 wagens aan 1 charger staan te laden. Dan kunnen ze elk 100 kW krijgen.

Dat ook maar het zou me met de komende upgrades van o.a. CCS naar 150-200kW èn de komende hoeveelheid Model 3 auto's zeer verbazen als Tesla de laadsnelheid van de SC niet zou verhogen....
En dan vraag ik me weer af, zouden alleen de nieuwe modellen met de nieuwe type battery packs daarvan profiteren of ook de classics en echte classics :)
 
Ja die vraag is een stuk lastiger te beantwoorden, als je auto laad dan hou je nog 9x 3A over.

Ampères zeggen natuurlijk niet zo veel. Vertaal ik dat naar Watts (die op de apparaten staan). Daar is een omrekentrucje. Als voorbeeld nemen we een waterkoker van 2000 Watt. Dat is gelijk aan 2 Kw. Deze wordt aangesloten op een stopcontact met 230 Volt. Je kunt dan bij benadering aanhouden dat de waterkoker een stroomsterkte van ongeveer 9 Ampère vraagt. Het eenvoudigst is dan vermenigvuldig het aantal kW met ruim 4 of deel het aantal Watts door 1000, dan maal 4.

Close…

De electriciens noemen dit de vermogenwet. Bij gelijkstroom is dit dus P = U x I ofte Het vermogen in Watt is het product van de spanning in Volt en de stroomsterkte in Ampère. 24Volt x 2 Ampère = 48 Watt
In het Nederlands: 24 Volt over een verbruiker die 2 Ampère trekt maakt een vermogen van 48 Watt.
Bij wisselstroom wordt het P = U x I x Cos Phi ( bij een resistieve belasting wordt cos Phi = 1 )

Dit ter info…