Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Langzaam superchargen met Model S 75

This site may earn commission on affiliate links.
Ik merk sinds een tijdje dat de maximum laadsnelheid bij superchargers erg laag is op mijn m2017 models 75 met 120.000 km

zo rond de 62kw max

Nu las ik het volgende artikel: 90 and 75 battery packs getting nerfed early???
Hoe kan ik vaststellen of dit bij mij het geval is?
Meer mensen met een model S 75 die dit ervaren?
Dit was ooit (ik denk 2018). Ik was met mijn MS90D ook getroffen. Het max vermogen was dan wel nog 94kW en niet 62kW.
Een tweetal jaar geleden heeft Tesla een rechtszaak verloren waarna ze weer vol vermogen gaven: bij mij 115kW.
62 is extreem laag.
Ik ga er van uit dat je de voorwaarden voor voldoende vermogen kent?
  • Voldoende lage SoC (<20%)
  • Voldoende voorverwarmd: half uur rijden met SuC als bestemming. In de winter minstens 45 minuten
  • Indien V2 lader: alleen op een cijfer van de laders (als je op 3A staat, niemand op 3B)
  • Het laadstation moet voldoende power van het net krijgen: zo had (heeft?) Machelen een probleem en geeft max 60kW.
Als al bovenstaande vervuld is, zou ik een service request inschieten.
 
  • Like
Reactions: Sjors
IMG_6033.jpeg

Dit is het serienummer van mijn batterij. Kunnen we daar not wat uit afleiden?
 
Dit is het serienummer van mijn batterij. Kunnen we daar not wat uit afleiden?

Uw accu: Tesla part number 1088794-00-A


2016-2020 Tesla Model S X Complete Battery Pack Modules 75KWh 1088794-00-A

Komt overeen met een 75kWh pack, uit je eigen quote haal ik dat deze een laad verlaging krijgt...

Screenshot 2023-09-10 at 12.54.53.png

Nog wat accu info vind je op Decoding Your Tesla Battery Pack Version

Had je nog iets willen weten ;-)
Google is your friend, en voor wie het nog niet wist, Google is vrouwelijk (ze weet immers alles beter)...
 
Ja, op een gegeven moment bleef de mijne ook steeds hangen op 62kW. Omstandigheden waren divers maar zelfs als ik het lijstje van @Phil V afga had ik het desondanks dit alles toch nog soms vlaggen.

Een tijdje later was dit plots verdwenen en ging het weer sneller.

Nu is ie weg en ervaar ik pas helemaal hoe traag de MS75 eigenlijk laadde op het einde, zelfs op zijn beste dagen.
 
  • Like
Reactions: Sjors
Ja, op een gegeven moment bleef de mijne ook steeds hangen op 62kW. Omstandigheden waren divers maar zelfs als ik het lijstje van @Phil V afga had ik het desondanks dit alles toch nog soms vlaggen.

Een tijdje later was dit plots verdwenen en ging het weer sneller.

Nu is ie weg en ervaar ik pas helemaal hoe traag de MS75 eigenlijk laadde op het einde, zelfs op zijn beste dagen.
ik zag inderdaad dat het softwarematig beperken van de laadsnelheid er op een gegeven moment weer af is gehaald: Tesla removes Supercharger speed restrictions with holiday software update

Ik heb daar tot nu toe niks van op ons Nederlandse forum over terug kunnen vinden. Maar het sterkt mij in het geloof dat er bij wat mis is met de airco. hgeb al een service request aangemaakt.
 
In Zaltbommel wel voldonde snelheid. Wel berichten in service mode. Toch iets om mee naar de sec te gaan of niets bijzonders? Wat denken jullie?
 

Attachments

  • IMG_6067.png
    IMG_6067.png
    457.7 KB · Views: 52
  • IMG_6063.jpeg
    IMG_6063.jpeg
    441.4 KB · Views: 58
In Zaltbommel wel voldonde snelheid. Wel berichten in service mode. Toch iets om mee naar de sec te gaan of niets bijzonders? Wat denken jullie?
Volgens mij staat daar vrij vertaald naar het NL: koelmiddel zuigdruk -> te weinig koudemiddel zou de reden wel eens kunnen zijn.......
(of defect expantieventiel)

Waarschijnlijk is de temperatuur van de uitblaasopeningen in de auto ook wat minder koud (of af en toe tussen door iets warmer)

#####

Ik zou hier wel naar laten kijken, zeker als je wilt gaan snelladen!
 
  • Like
Reactions: Sjors