Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Facelift Model S ?

This site may earn commission on affiliate links.
Ik werd vandaag door 'mijn' verkoper gebeld dat er een facelift MC Red in A'dam staat. Ga morgen even kijken, kan het niet laten. Heb ik bij mijn 5 nieuwe BMW's in 8 jaar tijd niet zo gehad. Tesla virus? Voel me weer een kind, heerlijk!

En dat blijft dus duren, ook nadat je je S al maanden / jaren hebt. Niet normaal inderdaad. Ben ook ooit een fanatieke BMW rijder geweest. Als ik nu in een BMW rij, kan ik niet snel genoeg terug in mijn Tesla zitten. :rolleyes:
 
  • Like
Reactions: vdvoorde
Gisteren in Berlijn in de Tesla Store de Facelift bekeken.
De bekende voor- en achterbumper met side skirts zijn best mooi in het echt.
De middenconsole is van een andere (mindere) kwaliteit materialen gemaakt als de "accessoire console"
En er is ook een Update van het laadklepje in het linkerachterlicht doorgevoerd.
De problemen die we ervan kenden zullen wel verleden tijd zijn.
Je kunt hem nu met de hand indrukken en hij opent dan elektrisch.
Sluiten gaat ook elektrisch, en nu ook zelfs van binnen uit.
Dat is makkelijk, want ik vergat hem wel eens dicht te doen.
 
  • Informative
Reactions: jpet
Er zijn nog meer technisch aanpassingen aan de linkerachterkant, de chargers zitten nu direct achter de laadklep (deze zit bij de vorige modellen onder de achterbank)

Door deze verandering is in kofferbak een beetje ruimte ingeleverd; de hoekruimte in de kofferbak achter de charger (klinkt vaag, maar heb geen idee hoe dit anders moet omschrijven)
 
  • Informative
Reactions: jpet
Er zijn nog meer technisch aanpassingen aan de linkerachterkant, de chargers zitten nu direct achter de laadklep (deze zit bij de vorige modellen onder de achterbank)

Door deze verandering is in kofferbak een beetje ruimte ingeleverd; de hoekruimte in de kofferbak achter de charger (klinkt vaag, maar heb geen idee hoe dit anders moet omschrijven)

Interessant, wat zou daar nog meer veranderd zijn. Ik vraag me af of de nieuwe S niet is voorbereid op hogere SC laadsnelheden.
 
Dat nieuwe neusje <3
Ik zou zaterdag kunnen gaan kijken in Amsterdam, zou deze tesla er dan nog zijn of loop ik deze kans ook mis zoals bij de model x in Tilburg?
Hij staat er voorlopig nog wel mooi te zijn.
DSC_0029.JPG
 
Vanmiddag even naar A'dam Zuid-Oost, kon me niet inhouden. Naar mijn mening in levende lijve nog fraaier dan op de plaatjes, maar ik ben lichtelijk bevooroordeeld. De nu hoogglans zwarte diffuser doet het erg fraai in combinatie met MC Red. Ten opzichte van de vorige ziet ze er aan de voorkant wat strenger/gemener uit. Dat wordt nog wat, want ik ben niet zo gehoorzaam.

Zo op het oog lijken de motorkap en koplampen qua vorm gelijk aan het vorige model. Zo ook de aansluiting van de voorbumper aan de voorschermen. Een nieuw front op een vorig model plaatsen lijkt dus mogelijk, een beetje afhankelijk van de bevestigingspunten en de radar voor.

De verkoop meldde dat deze Model S nog wel enige tijd in de showroom zou blijven staan, naast een vorig model. Voor de liefhebbers mooi om te vergelijken en voor mij prettig om nog eens terug te gaan!
 
Last edited: