Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Fiscale waarde M3 bij RDW klopt niet

This site may earn commission on affiliate links.
Nog meer off-topic:
En als ze dan als leasemij optreden moeten ze nog voldoen aan IFRS 16 ook. Niet fijn. ;)
Hmmm, had ik nog nooit van gehoord. Even gegoogled, maar heeft IFRS 16 niet vooral gevolgen voor de degene de least (die een deel van de waarde van de door hem geleasde auto's op zijn balans moet zetten), in plaats van voor de lease maatschappij?
 
Bij de RDW klop wel meer niet. Massa van mijn MS staat op 2216Kg ledig voertuig.
Massa rijklaar is massa ledig voertuig + 75Kg + 90% gevulde tank. Geregistreerd staat 2316Kg. Blijkt dus dat de batterij bij 90% SoC 25Kg meer weegt dan bij 0% SoC.
 
mijn M3 ook te hoog bij RDW (60400) ipv 57200
foutje bij Tesla bij 40 rijders in de week van de korting (3200 euro)
echt lachen is dat, ben al maanden bezig dit gecorrigeerd te krijgen.
1 foutje bij tesla importeur en zowel ik als leasmij hebben handen vol met werk....
het is bij aantal auto's al gecorrigeerd, niet bij mij echter tot nu toe.
ik houd jullie op de hoogte
 
Bij de RDW klop wel meer niet. Massa van mijn MS staat op 2216Kg ledig voertuig.
Massa rijklaar is massa ledig voertuig + 75Kg + 90% gevulde tank. Geregistreerd staat 2316Kg. Blijkt dus dat de batterij bij 90% SoC 25Kg meer weegt dan bij 0% SoC.
Is dit ( de 90% gevulde tank) uitleg die je van de RDW cq Belastingdienst kreeg? Dan had ik onmiddelijk bezwaar gemaakt. Want de uitleg is volledig gebasseerd op gebakken lucht of vliegende elektronen.
 
Is dit ( de 90% gevulde tank) uitleg die je van de RDW cq Belastingdienst kreeg? Dan had ik onmiddelijk bezwaar gemaakt. Want de uitleg is volledig gebasseerd op gebakken lucht of vliegende elektronen.
Ziehier uitleg RDW.
B57D07F7-6A56-4C8D-9213-F5ACB59EFED0.jpeg
 
mijn M3 ook te hoog bij RDW (60400) ipv 57200
foutje bij Tesla bij 40 rijders in de week van de korting (3200 euro)
echt lachen is dat, ben al maanden bezig dit gecorrigeerd te krijgen.
1 foutje bij tesla importeur en zowel ik als leasmij hebben handen vol met werk....
het is bij aantal auto's al gecorrigeerd, niet bij mij echter tot nu toe.
ik houd jullie op de hoogte

Hi Eme1969, ik ben erg benieuwd of Tesla dit bij jou uiteindelijk nog heeft gecorrigeerd....bij mij wel maar kreeg recentelijk weer bericht, nu van de RDW, dat dit weer was teruggedraaid. Tesla gaf bij navraag door mij door dat ze er helaas niets aan kunnen doen en dat ik blijk moet zijn met de korting....