Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Fleet Learning : zet de functie AAN, als je wil dat onze Tesla's van elkaar leren

This site may earn commission on affiliate links.
@CO2CLEAN Als AP op de achtergrond meedraait, dan ben ik toch nuttig voor anderen. Prima!

Waarom bewust geen AP? Ik blijf graag zo lang als mogelijk zelf aan de bal tijdens het rijden. Bij de auto's die ik heb gehad (van dat merk wat al 100 jaar auto's bouwt), merkte ik aan mezelf dat ik door de hulpsystemen nonchalanter werd, minder geconcentreerd. Er was voor alles een piepje of trilling. Daarom zette ik ze, waar mogelijk, vaak snel weer uit. Natuurlijk zijn die hulpsystemen absoluut niet te vergelijken met het totaal van Tesla's AP. Tijdens de 2 proefritten vond ik AP maar niks, maar dat had wellicht meer met onwennigheid te maken. Het is dus een gevoel wat ik erbij heb, niet gebaseerd op ervaring en wellicht erg behoudend of ouderwets. So be it!

Wel ben ik 100% overtuigd dat verregaand autonoom rijden uiteindelijk veiliger is en in de toekomst terecht verplicht zal worden. Misschien dat ik binnenkort (aankomende wintersport?) de testperiode ga gebruiken. Want ik ben wel nieuwsgierig. Inmiddels volledig gewend aan de auto en lekker lange stukken om te rijden. Dat lijkt me ook het domein van AP. Dus ook voor mij geldt: never say never!
 
  • Like
Reactions: CO2CLEAN
@CO2CLEAN Als AP op de achtergrond meedraait, dan ben ik toch nuttig voor anderen. Prima!

Waarom bewust geen AP? Ik blijf graag zo lang als mogelijk zelf aan de bal tijdens het rijden. Bij de auto's die ik heb gehad (van dat merk wat al 100 jaar auto's bouwt), merkte ik aan mezelf dat ik door de hulpsystemen nonchalanter werd, minder geconcentreerd. Er was voor alles een piepje of trilling. Daarom zette ik ze, waar mogelijk, vaak snel weer uit. Natuurlijk zijn die hulpsystemen absoluut niet te vergelijken met het totaal van Tesla's AP. Tijdens de 2 proefritten vond ik AP maar niks, maar dat had wellicht meer met onwennigheid te maken. Het is dus een gevoel wat ik erbij heb, niet gebaseerd op ervaring en wellicht erg behoudend of ouderwets. So be it!

Wel ben ik 100% overtuigd dat verregaand autonoom rijden uiteindelijk veiliger is en in de toekomst terecht verplicht zal worden. Misschien dat ik binnenkort (aankomende wintersport?) de testperiode ga gebruiken. Want ik ben wel nieuwsgierig. Inmiddels volledig gewend aan de auto en lekker lange stukken om te rijden. Dat lijkt me ook het domein van AP. Dus ook voor mij geldt: never say never!

Bedankt voor je toelichting, heel begrijpelijk en ik ben benieuwd wat je van AP vindt als je het uitprobeert in de testperiode.
 
Uiteraard aan! Nu vraag ik me dus wel af WAT er precies aangezet wordt (en dus uit was) en wat er eigenlijk los van dit vinkje aan data gestreamed wordt? Ik neem aan dat ze je locatie kunnen tracken ongeacht je data sharing aanzet?
 
In 8.0 gaat "fleet learning" niet vanzelf, blijkbaar. Je moet het zelf activeren, en de optie staat standaard op UIT (vermoedelijk wegens Europese privacy-regels). Als we willen dat onze wagens van elkaar leren: AAN zetten dus :)

Via Controls/Settings/Safety and Security/Data Sharing (je krijgt dan wat proza inzake fleet learning en bescherming privacy etc, vooraleer je je keuze kan bevestigen).

Aangezet en meteen getweet! En op FB Tesla Owners Worldwide gezet. Kracht van herhaling
 
  • Like
Reactions: FVO and HWS
In 8.0 gaat "fleet learning" niet vanzelf, blijkbaar. Je moet het zelf activeren, en de optie staat standaard op UIT (vermoedelijk wegens Europese privacy-regels). Als we willen dat onze wagens van elkaar leren: AAN zetten dus :)

Via Controls/Settings/Safety and Security/Data Sharing (je krijgt dan wat proza inzake fleet learning en bescherming privacy etc, vooraleer je je keuze kan bevestigen).
Misschien dat een van de moderatoren dit sticky kan maken?
 
Uiteraard aan! Nu vraag ik me dus wel af WAT er precies aangezet wordt (en dus uit was) en wat er eigenlijk los van dit vinkje aan data gestreamed wordt? Ik neem aan dat ze je locatie kunnen tracken ongeacht je data sharing aanzet?

Ik heb hem aangezet maar betwijfel of dit wel doet wat jullie verwachten.
Fleet learning hebben we al sinds V7 en ook daarvoor kon Tesla al bij alle data van je auto.
De bepalingen hieromtrend staan in de standaard voorwaarden neem ik aan.
De tekst bij deze button heeft het over het delen van de data met third parties dus ik vraag me af of het niet daar over gaat.
Die fleet learning is cruciaal voor Tesla, als die echt van die button zou afhangen dan zou Tesla dat denk ik meer onder de aandacht hebben gebracht.
 
Het gevolg van al die fijne datasharing is dat mijn Tesla nu als een gek gaat inhouden op de N44 bij Kerkehout. Omdat daar regelmatig een opstopping is door al het afslaande verkeer heeft AP nu fijn bedacht dat je ook terug wilt naar 50 km/h zelfs als je in de linkerbaan rijdt en de TACC op 70 hebt staan. :mad:
 
@robertvg: ik had dit ook zo begrepen inderdaad : "In order for these features to work, Tesla measures the road segment data of all participating vehicles but in an way that does not identify you or your car, and may share that with partners that contribute similar data to help us provide the service. (...) You can enable of disable this feature (...)".
 
Ik heb hem aangezet maar betwijfel of dit wel doet wat jullie verwachten.
Fleet learning hebben we al sinds V7 en ook daarvoor kon Tesla al bij alle data van je auto.
De bepalingen hieromtrend staan in de standaard voorwaarden neem ik aan.
De tekst bij deze button heeft het over het delen van de data met third parties dus ik vraag me af of het niet daar over gaat.
Die fleet learning is cruciaal voor Tesla, als die echt van die button zou afhangen dan zou Tesla dat denk ik meer onder de aandacht hebben gebracht.
Maar weer afzetten dan?