Ik weet dat het mijn vraag misschien verdeeld over de verschillende threads wel beantwoord zou kunnen worden maar ik zou er toch graag een separaat topic aan willen wijden. Toen vele van jullie de M3 bestelde en bij het kopje FSD aan kwam stond daar dat de auto vanzelf naar je toe komt rijden op de parkeerplaats en om het nog mooier te maken “echt waar”. Echter zoals iedereen inmiddels wel weet is deze funtie acvanced summon voorlopig niet beschikbaar in EU (lees Nederland). En zo zijn er wel meer “beloftes” gedaan die niet helemaal tot uitvoering komen in de wonderen wereld van Tesla.
Echter toen men door het bestel proces heen ging en kwam tot de betaling hebben vele van jullie (waaronder mijzelf) wel 6400 euro betaald voor functies die op de site beschreven waren en daar stond niet bij (nog niet beschikbaar in NL). Inmiddels is de site aangepast en staat er “later dit jaar” maar denk dat het veilig is om te zeggen dat met de huidige regels full FSD nog mijlen ver weg is .. Misschien niet vanwege Tesla maar wel vanwege regelgeving…
Nu mijn vraag; kunnen al deze mensen hun geld terug krijgen van Tesla omdat deze niet levert wat er besteld is?
Op het moment dat iemand een IPhone besteld en Apple zou zeggen “meneer de muziek en de camera werken alleen in de US” zou niemand een IPhone kopen. Als iemand vroeger een CD speler zou komen en er blijken alleen 8-track cassettes in te passen zou men ook terug gegaan zijn naar de winkel…
Nogmaals ik heb ook FSD besteld in de hoop dat het z.s.m wordt toegelaten en dat Tesla nog grote stappen maakt. Ik sta achter de filosofie van Elon om zoveel mogelijk om te zetten naar stroom, inclusief de power-wall en de solar dakpannen. Maar begin toch wel te twijfelen of dat het legaal is om dingen te verkopen die je niet kan leveren aan de consument?!? En ik zeg bewust kan want ja technisch “kan” het wel maar door regelgeving mag hij het niet en kan hij dus zijn leverings verplichting niet na komen.
Hoe kijken jullie hier naar als je even je roze Tesla bril niet op je neus zet?
Echter toen men door het bestel proces heen ging en kwam tot de betaling hebben vele van jullie (waaronder mijzelf) wel 6400 euro betaald voor functies die op de site beschreven waren en daar stond niet bij (nog niet beschikbaar in NL). Inmiddels is de site aangepast en staat er “later dit jaar” maar denk dat het veilig is om te zeggen dat met de huidige regels full FSD nog mijlen ver weg is .. Misschien niet vanwege Tesla maar wel vanwege regelgeving…
Nu mijn vraag; kunnen al deze mensen hun geld terug krijgen van Tesla omdat deze niet levert wat er besteld is?
Op het moment dat iemand een IPhone besteld en Apple zou zeggen “meneer de muziek en de camera werken alleen in de US” zou niemand een IPhone kopen. Als iemand vroeger een CD speler zou komen en er blijken alleen 8-track cassettes in te passen zou men ook terug gegaan zijn naar de winkel…
Nogmaals ik heb ook FSD besteld in de hoop dat het z.s.m wordt toegelaten en dat Tesla nog grote stappen maakt. Ik sta achter de filosofie van Elon om zoveel mogelijk om te zetten naar stroom, inclusief de power-wall en de solar dakpannen. Maar begin toch wel te twijfelen of dat het legaal is om dingen te verkopen die je niet kan leveren aan de consument?!? En ik zeg bewust kan want ja technisch “kan” het wel maar door regelgeving mag hij het niet en kan hij dus zijn leverings verplichting niet na komen.
Hoe kijken jullie hier naar als je even je roze Tesla bril niet op je neus zet?