Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Foto's/plaatjes (anything Tesla related)

This site may earn commission on affiliate links.
Zo de midnight silver even licht aangepakt (lichte fijne polish en wax).......helemaal strak is meer werk want de clear coat heeft op de nodige plekken sinaasappel huidje, dus ben je wel even mee bezig om eruit te krijgen (lak zelf is prima op paar details na). Dit was 4 uur werk.

27yr2g7.jpg

6ej8n9.jpg

23scdxi.jpg
Je hebt de kentekenplaten te lang gepolijst. Dat laagje zwarte lak is niet zo dik!
 
Weet even niet waar ik dit het beste kan posten maar deze topic lijkt wel oke. :)

Vind de snelheid van een Tesla echt zo geweldig maar vandaag toch even een momentje waar het wat minder leuk was. Wou nog even snel voor een bocht een Audi rijder inhalen aangezien die wat langzaam reed. Denk dat ik zelf zo'n 85-90 km/u reed voordat ik ging inhalen. Tijdens inhalen moest ik goed opletten aangezien de Audi rijder een klein beetje naar links kwam. Hierdoor had ik de snelheid niet echt in de gaten. Toen ik de Audi rijder voorbij was zag ik ineens dat ik al 140 reed (op een 80 weg dus 60 te hard). Niet normaal hoe snel de SR+ al accelereert, kan me niet eens voorstellen dat de LR en Performance nog zoveel sneller zijn.

Maarja na het inhalen en de snelheid te zien dacht ik al wat als daar nou net politie heeft gestaan, dan heb ik wel een probleem terwijl ik alleen maar even inhaalde zonder bewust zo snel te rijden. Thuis dus even de TeslaCam nagekeken en jawel hoor.. hoeveel pech kan je hebben?

aRdtPqe.png


Even aan collega's gevraagd die net een paar auto's voor me reden of zij toevallig iets gezien hadden en ze zeggen gelukkig dat ze geen flitser erbij hebben zien staan en de politieman die leunt tegen zijn auto ook geen lasergun had. Dit is ook een militair oefen terrein dus hier staan wel vaker leger auto's enzo. Politie had ik alleen nog nooit zien staan op die plek.

Hoop echt zo dat ik deze keer geluk heb gehad, kan me anders gewoon mijn rijbewijs kosten terwijl ik niet de intentie had om hier 140 te rijden. Wou alleen even inhalen en terug naar 85-90 km/u. Ik kom van een Fiat Punto af, morgen pas een week mijn Tesla Model 3 dus het is echt nog wennen hoe gauw ik al op hoge snelheid zit. Ga het nu toch maar wat rustiger aan doen. ;)

Even een les voor iedereen dus, pas op met je snelheid! Ook al kan je heel snel inhalen met een Tesla, probeer het toch zo langzaam mogelijk te doen. Achter elk boompje of bij elk zijweggetje kan een agent staan. ;)
 
...of een kind de weg oversteken.

In de bebouwde kom ja. Als je daar zo hard rijdt verdien je het gewoon om flink gestraft te worden. Hou me altijd aan de snelheid binnen de bebouwde kom.

Waar ik reed buiten de bebouwde kom, en vooral op deze weg zal er nooit een kind zomaar ineens de weg over steken, dan heb je zelfs met 80 nooit genoeg tijd om af te remmen. Er was hier totaal geen gevaar. Politie staat daar dan alleen maar om wat extra geld te krijgen. Maar zoals gezegd was het niet mijn bedoeling om hier ineens 140 te rijden. Ben nog altijd een beetje mijn oude auto gewend waarmee ik volgas niet verder kwam dan 100 na het inhalen. Maar met een Tesla zit je dus al meteen aan de 140, daar wil ik alleen even voor waarschuwen. ;)
 
...of een kind de weg oversteken.
Je moet het niet voor mij doen, niet voor de politie, eigenlijk zelfs nog niet voor dat kind, doe het voor jezelf.
Je zal het maar meemaken en jezelf ook maar iets kunnen verwijten, zelfs ‘per ongeluk’ door onoplettendheid of zelfs al is de ander officieel in fout...
Daar heb ik mijn kinderen tijdens de rijlessen proberen van te overtuigen en daar hou ik mezelf ook aan.
Zone 30 is omdat 30km/u in principe geen blijvende letsels veroorzaakt.
Zone 50 is omdat je daar in principe nog de tijd krijgt om tot 30 te remmen.
....
120/130 is waar iedereen achter een kreukelzone en airbags zit.

Hoor me nu eens preken:eek::rolleyes::oops:..
 
  • Like
Reactions: Firehuntah