Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Framing door Shell

This site may earn commission on affiliate links.
ik zag net weer de nieuwe reclame van Shell waarin een gezin met een ICE en een EV gaat tanken en laden.
De man rijdt in de EV met zijn zoontje en de vrouw tankt met 1 cent milieu aflaat per liter.
One happy family!
Dan rijdt de moeder weg en de man merkt dat de zoon stiekem met mama is meegegaan.
Hij komt nog net op tijd om het begin van de voetbalwedstrijd van zijn zoon te halen.
Ik zou wel eens willen weten hoe deze campagne aan het reclamebureau is voorgelegd.
 
  • Like
Reactions: Ruhl and FairFrank
Kan ik die commercial ergens terugvinden? Gezocht op Twitter en YouTube maar niet kunnen vinden.

Viel me trouwens wel op hoe erg het Shell account op Twitter voor greenwashing gebruikt wordt. Bijna 100% gaat over duurzame energie, eco marathon, bomen planten en drie kwart van de plaatjes is gevuld met groene bossen en weides o_O

Shell (@Shell) | Twitter
 
  • Like
Reactions: job-lek
ik zag net weer de nieuwe reclame van Shell waarin een gezin met een ICE en een EV gaat tanken en laden.
De man rijdt in de EV met zijn zoontje en de vrouw tankt met 1 cent milieu aflaat per liter.
One happy family!
Dan rijdt de moeder weg en de man merkt dat de zoon stiekem met mama is meegegaan.
Hij komt nog net op tijd om het begin van de voetbalwedstrijd van zijn zoon te halen.
Ik zou wel eens willen weten hoe deze campagne aan het reclamebureau is voorgelegd.
Volgens mij is dit de belangrijkste framing:

Je gaat met je elektrische auto in het dagelijkse gebruik veel tijd verliezen door bij een laadpunt te moeten wachten.

Dat je doorgaans laadt terwijl je toch al stil staat, thuis, op het werk, des nachts, bij de supermarkt, etc. beseft iedereen pas wanneer de auto al gekocht is. En dat wil deze campagne vooral zo laten.

Hetzelfde frame wordt versterkt door zogenaamde 'gebruikservaringen' en 'tests' in de media. Men rijdt met de auto tot de accu bijna leeg is en zoekt dan pas een laadpunt.
 
  • Like
Reactions: Cely
Tsja, de belangen liggen elders, en zo lang de politiek voor het karretje gespannen wordt gaat dat niet veranderen. Je ziet het ook in het zogenaamd 'groene' Duitsland waar men niet aan de autoindustrie wil komen met hardere maatregelen. Economische belangen blijven toch voorgaan blijkbaar.
 
Op dit moment is misschien 1% van alle auto's in Nederland een EV (of hybride die daadwerkelijk elektrische kilometers maakt). Daarnaast komen er steeds meer elektrische bussen, en dat gaat op korte termijn iets meer invloed hebben op verkoop van diesel.

Dat is nu nog peanuts voor Shell, maar de trend is zeker zorgwekkend voor ze. Dat gaan ze richting 2025-2030 serieus voelen. En het enige wapen wat ze nog rest is FUD.

En wees niet ongerust, daar gaat nog veeeeeeeel meer van komen, evenredig met het succes van Tesla en andere (aziatische) EV's. En de VDL electrische bussen.
 
Sjips, zie net de reclame voorbij komen inderdaad na de F1 kwalificatie. Van Shell Recharge.

Dat is nu nog peanuts voor Shell, maar de trend is zeker zorgwekkend voor ze. Dat gaan ze richting 2025-2030 serieus voelen. En het enige wapen wat ze nog rest is FUD.
2025?
Hier de verkoopcijfers van brandstof in Noorwegen van Maart dit jaar vgl met dezelfde maand vorig jaar (in maart was 58% van alle nieuw verkochte auto’s een EV, zeker ook dankzij 5315 stuks Model 3)

Benzine -12%
Diesel -2%
Totaal brandstoffen -5%

2019-04-24
 
  • Like
Reactions: Jopie