Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

FSD kopen

This site may earn commission on affiliate links.
Iemand ook FSD online aangekocht en foutieve factuur ontvangen: Staat op Privénaam en geen btwnummer vermeld. Zo ja, hoe opgelost?

Nog niet opgelost, wel weer naar de volgende stap

  1. Eerst mail gestuurd naar ServiceEU ==> geen reactie
  2. Chat gedaan, kreeg reactie om mail naar DeliveryNL te sturen
  3. DeliveryNL antwoord dat ze het doorgestuurd hebben naar SeC Eindhoven
  4. Na 3 weken (vriendelijke) reminder mail gestuurd naar Sales Eindhoven, geen reactie
  5. Diverse keren bellen naar Eindhoven, altijd lang inde wacht; geen respons
  6. Eergisteern dan maar langsgereden bij SeC Eindhoven, virendelijkeverkoper verzucht dat ze nergens tijd meer voor hebben (de telefoon niet meer kunnen opnemen etc). Hij maakt voor mij eigen verzoek weer naar Service, want BTW nummer is bij Tesla bekend.
Hopeljk wordt op interne emal wel gereageerd, maar zijn alweer 6 weken verder.

Bottom-line: In NL hebben ze het bij Tesla gewoon veel te druk (i.e. veel te weinig mensen voor het werk en de belangstelling)
 
Je bedoelt het verschil tussen de standaard AP en FSD? Bij de standaard AP kun je alleen binnen de rijbaan de auto z'n ding laten doen. Als je van rijbaan verandert schakelt de AP uit. Bij FSD doet de auto dat zelf als je richting aangeeft. Het werkt alleen goed als er voldoende ruimte is, maar je leert de beperkingen snel genoeg kennen. Als er helemaal geen twijfel is of er ander verkeer mogelijk is, bv bij het uitvoegen, dan geeft de auto zelf richting aan en voegt ook automatisch uit zonder dat je er iets voor hoeft te doen. Dat werkt alleen als je op dat moment een route volgt via de navigatie.
Ik vind ook het fileparkeren en haaks inparkeren erg prettig werken, hoewel ik nog niet altijd door heb hoe ik het parkeren kan initieren. Je moet er kennelijk erg langzaam voor rijden en dan wachten tot er een P in het scherm verschijnt. Ik geloof dat je onder de 5km/h moet rijden.
Een leuke gimmick is het "voorrijden", waarbij de auto recht vooruit of achteruit kan gaan om zo uit een smalle parkeerplek te komen. Heel bruikbaar is dat nog niet, maar het doet het leuk als demo bij je vrienden en familie.
 
  • Like
Reactions: zkpq and Klaas
Lukt me niet om FSD te kopen, met 2 creditcards geprobeerd die op de zaak staan, en die worden gewoon gebruikt. Krijg vrij generieke foutmelding dat we contact moeten opnemen met de creditcard maatschappij. Iemand anders problemen met aanschaffen van de FSD upgrade?
Ik heb geen zakelijke credit card dus had Arnhem gemaild. Die hebben factuur opgesteld en na betaling was het binnen 3 dagen actief
 
Het is bij mij uiteindelijk gelukt, ondanks die foutmelding. Ik heb het niet via Credit Card gedaan, maar via mijn Bankrekening. Het lijkt alleen een koppeling te zijn die niet echt gebruikt wordt, want nu 1,5 week later is er nog steeds niets van mijn bankrekening afgeschreven. Het lijkt erop dat je dus gewoon elke willekeurige rekening kunt gebruiken.

hoe heb je dat gedaan dan bij mij lukt cc ook niet, gewoon geld overmaken of?
 
En niet voor betaald dus?
Nog niet voor betaald inderdaad. Maar er staat wel een factuur in mijn account, dus ik wacht een paar weken of die via SEPA wordt geincasseerd, en anders maak ik hem zelf over. (Volgens de dame van Tesla die ik gisteren aan de telefoon had zullen ze het via SEPA incasseren). Ik heb ook geen zakerlijke cc, dus dit is een perfecte oplossing.
 
Nog niet voor betaald inderdaad. Maar er staat wel een factuur in mijn account, dus ik wacht een paar weken of die via SEPA wordt geincasseerd, en anders maak ik hem zelf over. (Volgens de dame van Tesla die ik gisteren aan de telefoon had zullen ze het via SEPA incasseren). Ik heb ook geen zakerlijke cc, dus dit is een perfecte oplossing.
Niet echt des Tesla om iets te leveren zonder eerst de pegels te zien haha
 
Nou, ze hebben ook m'n auto geleverd zonder dat ik een cent heb betaald :)
Ik heb de financiering bij Findio geregeld, maar Findio heeft nog niets van m'n rekening afgeschreven. Nog sterker: Ik heb 1x bij een supercharger geladen en dat zie ik ook niet terug in mijn account, alleen op het scherm in m'n Tesla. Voorlopig rijd ik dus nog gratis :)
 
Nou, ze hebben ook m'n auto geleverd zonder dat ik een cent heb betaald :)
Ik heb de financiering bij Findio geregeld, maar Findio heeft nog niets van m'n rekening afgeschreven. Nog sterker: Ik heb 1x bij een supercharger geladen en dat zie ik ook niet terug in mijn account, alleen op het scherm in m'n Tesla. Voorlopig rijd ik dus nog gratis :)
Findio betaal je achteraf per maand, dus findio heeft tesla wel betaald hoor. ;-) Ze hebben onderling goede afspraken gemaakt.
 
Nog niet opgelost, wel weer naar de volgende stap

  1. Eerst mail gestuurd naar ServiceEU ==> geen reactie
  2. Chat gedaan, kreeg reactie om mail naar DeliveryNL te sturen
  3. DeliveryNL antwoord dat ze het doorgestuurd hebben naar SeC Eindhoven
  4. Na 3 weken (vriendelijke) reminder mail gestuurd naar Sales Eindhoven, geen reactie
  5. Diverse keren bellen naar Eindhoven, altijd lang inde wacht; geen respons
  6. Eergisteern dan maar langsgereden bij SeC Eindhoven, virendelijkeverkoper verzucht dat ze nergens tijd meer voor hebben (de telefoon niet meer kunnen opnemen etc). Hij maakt voor mij eigen verzoek weer naar Service, want BTW nummer is bij Tesla bekend.
Hopeljk wordt op interne emal wel gereageerd, maar zijn alweer 6 weken verder.

Bottom-line: In NL hebben ze het bij Tesla gewoon veel te druk (i.e. veel te weinig mensen voor het werk en de belangstelling)
Bedankt voor uw reactie. Ik ben er ondertussen ook al meer dan 2! maanden mee bezig (in België). Men krijgt dit blijkbaar niet opgelost. Ik kan dus online niks meer bestellen want ze slagen er niet in mij correcte factuur te geven. Al 2x langs geweest bij SEC, ook daar geen oplossing. Volgende week ga ik dan maar terug gaan en mogelijks andere stappen moeten ondernemen. Ik wil die factuur kunnen inboeken en mijn BTW terugvorderen. Mijn auto is op firma gekocht en toch maakt men mij plots een privé-faktuur voor de FSD, niet te begrijpen!!
 
Toch de knoop doorgehakt om voor m’n M3P FSD aan te schaffen. Afgelopen zaterdag rond 17.00 online met cc betaald. Volgende dag stapte ik in rond 11.00, stond in een parkeergarage zonder internetbereik. 3 minuten buiten en FSD was geactiveerd. Ik kom net zien aan de extra Autopilot instellingen en de app die de functie Voorrijden toonde.

Dit leek me gewoon een automatisch proces, maar dat blijkt dus niet zo?
 
Toch de knoop doorgehakt om voor m’n M3P FSD aan te schaffen. Afgelopen zaterdag rond 17.00 online met cc betaald. Volgende dag stapte ik in rond 11.00, stond in een parkeergarage zonder internetbereik. 3 minuten buiten en FSD was geactiveerd. Ik kom net zien aan de extra Autopilot instellingen en de app die de functie Voorrijden toonde.

Dit leek me gewoon een automatisch proces, maar dat blijkt dus niet zo?
Is het bedrag via je cc afgeschreven? Ik heb het via SEPA koppeling betaald, maar er is nog steeds niets afgeschreven.
 
In mijn account op de Tesla site zie ik nergens meer de mogelijkheid om FSD aan te schaffen. Die mogelijkheid stond er eerder wel tussen. Iemand enig idee? Mijn Tesla betreft een model S van aug. 2017 met HW 2.0.
 
klopt was vorige week al verdwenen
Vreemd, is al een tijdje verdwenen. Zou dat betekenen dat FSD voor dit type auto niet meer beschikbaar is? Wellicht omdat onze hardware FSD niet kan ondersteunen. Ik kan mij overigens een tweet uit 2017 van onze grote leider herinneren waarin hij beloofde dat als HW 2.0 niet zou volstaan er een gratis upgrade naar HW 2.5 zou komen.
 
Vreemd, is al een tijdje verdwenen. Zou dat betekenen dat FSD voor dit type auto niet meer beschikbaar is? Wellicht omdat onze hardware FSD niet kan ondersteunen. Ik kan mij overigens een tweet uit 2017 van onze grote leider herinneren waarin hij beloofde dat als HW 2.0 niet zou volstaan er een gratis upgrade naar HW 2.5 zou komen.
Bij mij is fsd aanschaf mogelijkheid bij beide auto’s verdwenen. Hw2.5 en mcu2 en hw2.0 en mcu1