Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

FSD kopen

This site may earn commission on affiliate links.
Hoe waarschijnlijk is het dat Tesla FSD (na mogelijke prijsverhoging naar stel €7.400) opsplitst in een deel met reeds toepasbare functies (bijv. € 3.700) een een deel met toekomstige functies (bijv. €3.700)?

Potentiële kopers in Europa kunnen het huidige FSD pakket (o.a Smart Summon) en mogelijk ook toekomstige functies vanwege restricties (nog lang) niet gebruiken. Hierdoor zal relatief weinig vraag zijn naar FSD in Europa, (zeker na prijsverhoging).

Model 3 bezitters in Europa met alleen AP zouden wellicht wel wat willen betalen voor direct toepasbare functies o.a. auto lane change , NoA. Het zou toch een win/win situatie zijn , ook voor Tesla, om ook die groep te bedienen met een stukje software? Tegenargumenten welkom!
 
Hoe waarschijnlijk is het dat Tesla FSD (na mogelijke prijsverhoging naar stel €7.400) opsplitst in een deel met reeds toepasbare functies (bijv. € 3.700) een een deel met toekomstige functies (bijv. €3.700)?

Potentiële kopers in Europa kunnen het huidige FSD pakket (o.a Smart Summon) en mogelijk ook toekomstige functies vanwege restricties (nog lang) niet gebruiken. Hierdoor zal relatief weinig vraag zijn naar FSD in Europa, (zeker na prijsverhoging).

Model 3 bezitters in Europa met alleen AP zouden wellicht wel wat willen betalen voor direct toepasbare functies o.a. auto lane change , NoA. Het zou toch een win/win situatie zijn , ook voor Tesla, om ook die groep te bedienen met een stukje software? Tegenargumenten welkom!

Dat zou ik zeker verwelkomen. Ik vind het nu gewoon de prijs niet waard voor wat je ervoor krijgt. De belofte alleen dat het ooit meer gaat worden vind ik te risicovol. Doorgaans kost het jaaaaaren voordat de regelgeving erdoor is, nog afgezien van de techniek. Bij die tijd heb ik m'n model 3 wellicht alweer ingeruild.
 
Het lijkt mij logischer als Tesla voor een abonnementsmodel gaat kiezen. Ik heb geen AP en/of FSD simpelweg omdat dat bijna 10K onverzekerd deel van m’n auto zou zijn (als m’n auto total loss gaat krijg ik dat niet terug).

Als dit bedrag over 5-8 jaar maandbedrag zou worden uitgesmeerd zou ik er graag voor betalen... en dan zou het idd mooi zijn als je kunt kiezen wat je wel/niet wil...
 
  • Like
Reactions: Dreistein and watt
Niet iedereen is in de VS overtuigd...
Consumer Reports: Tesla's self-driving feature 'glitchy'
Jake Fisher, Consumer Reports' senior director of auto testing, joins CNBC's "Closing Bell" to discuss Consumer Reports' findings that Tesla's self-driving feature is "glitchy."

 
Ik heb ook getwijfeld bij de aanschaf van de M3P.
Maar wat hier eerder al aangegeven wordt. Je koopt iets wat voorlopig nog niet mag gaan werken.
Om die reden het ook niet genomen.

Ben benieuwd hoe lang het gaat duren dat het interessant wordt, ik verwacht pas bij mijn volgende auto. ;)
 
Ik heb ook getwijfeld bij de aanschaf van de M3P.
Maar wat hier eerder al aangegeven wordt. Je koopt iets wat voorlopig nog niet mag gaan werken.
Om die reden het ook niet genomen.

Ben benieuwd hoe lang het gaat duren dat het interessant wordt, ik verwacht pas bij mijn volgende auto. ;)

Als ik achterom kijk worden er ongemerkt toch echt serieuze stapjes gemaakt. In maart vroeg mijn wederhelft of ik AP/FSD uit kon zetten en in augustus vroeg ze of ik het AUB in kon schakelen tijdens de vakantierit naar Oostenrijk (de echte FSD kenners weten wellicht wel om welke 2 redenen ;)). Een wildvreemde mee laten rijden terwijl de auto op FSD door het verkeer geloosd wordt is ook wel een eyeopener dat er echt wel stappen gemaakt worden tov conventionele auto.

Maar samenvattend ben ik wel van mening dat Euro 6.400,--- (momenteel) erg veel geld is voor upgrade van AP -> FSD. En het zal zeker nog een paar jaren duren voordat het echt FULL SELF DRIVING is in NL.
 
ik bestelde gisteren de FSD via tesla service en kreeg een heel ander bedrag op mijn offerte... 1600€ voor de update... hoe komt dat ?
Bedoel je de factuur na bestelling of een vrijblijvende offerte?

Was bij mij ook zo. Heb een mailtje gestuurd en enige tijd later een offerte gekregen
Moet ik dat mailtje zien als de daadwerkelijke, formele bestelling of om een (vrijblijvende) offerte waarmee nog akkoord moet worden gegaan?
Ik denk namelijk dat er wel meer gegadigden zijn voor FSD voor € 1.600.:)
 
  • Like
Reactions: JanG007
Bestel vraag FSD:

FSD in de leaseprijs opgenomen achteraf. Nu de auto er is willen we zsm de FSD activeren.
Gezien de gelezen problemen met activeren en contact LM en Tesla aan LM voorgesteld om zelf de FSD via mijn account aan te schaffen en dit bij hen te declareren. Dit is wat hen betreft akkoord echter zij willen een factuur op naam van het bedrijf wat de auto bij hen leased. Dit ivm de BTW. Lukt dat niet moeten ze de prijs als investering meenemen en wordt het leasecontract duurder.

Tesla gebeld. Volgens hen kan ik helemaal niets kopen vanuit mijn account omdat ik geen eigenaar ben. Aangeven dat dit wel lukt met mijn creditcard. Vervolgens adviseerde hij het niet te doen omdat er een factuur komt op naam van de LM.

Wat is nu waar? ik kan in mijn account toch gewoon een factuuradres opgeven? Ben benieuwd hoe het nu precies zit. Iemand ervaring hiermee?

EDIT: als ik nu bestel zie ik nog steeds E 6400 staan
 
Bestel vraag FSD:

FSD in de leaseprijs opgenomen achteraf. Nu de auto er is willen we zsm de FSD activeren.
Gezien de gelezen problemen met activeren en contact LM en Tesla aan LM voorgesteld om zelf de FSD via mijn account aan te schaffen en dit bij hen te declareren. Dit is wat hen betreft akkoord echter zij willen een factuur op naam van het bedrijf wat de auto bij hen leased. Dit ivm de BTW. Lukt dat niet moeten ze de prijs als investering meenemen en wordt het leasecontract duurder.

Tesla gebeld. Volgens hen kan ik helemaal niets kopen vanuit mijn account omdat ik geen eigenaar ben. Aangeven dat dit wel lukt met mijn creditcard. Vervolgens adviseerde hij het niet te doen omdat er een factuur komt op naam van de LM.

Wat is nu waar? ik kan in mijn account toch gewoon een factuuradres opgeven? Ben benieuwd hoe het nu precies zit. Iemand ervaring hiermee?

EDIT: als ik nu bestel zie ik nog steeds E 6400 staan

Het gaat bij Tesla erg vaak mis met naamgeving op factuur. Bij ons ook opeens de meest vreemde tenaamstelling* factuur (FSD) terwijl de auto wel gewoon correct was gefactureerd. Hoe ze het voor elkaar krijgen om gegevens uit account te negeren en zomaar wat op een factuur te melden is voor mij nog een raadsel. Er zijn collega forum leden waarbij factuur 4 tot 5 maal verkeerd was en men weken bezig was om dat te corrigeren. Vooral met extra's zoals FSD buiten account om bestellen is nog wel eens lastig. Ik praat over periode maart 2019. Wellicht dat het nu wat beter gaat?

*=in ons geval overigens met 1 mailtje binnen een uur een correcte factuur ontvangen.