Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Geïmporteerde Tesla uit Duitsland.

This site may earn commission on affiliate links.
Sinds kort ben ik de eigenaar van een Tesla Model 3 LR uit 2019! Hartstikke blij natuurlijk!
Alleen het opzetten van de Tesla app connectie was nog wel een dingetje, dit werkte helaas niet direct via de tesla site maar hier moest de support aan te pas komen.
Dat is gelukkig gelukt en ik heb connectie met mijn telefoon.

Hierdoor kon ik ook de auto een factory reset geven omdat er nog wat favoriete duitse radio zenders in de auto stonden.
Na de factory reset stonden die favorieten nog steeds geprogrammeerd en moest ik ze handmatig 1 voor 1 verwijderen... ?? Ook was na de factory reset alles Duits.
Ook valt het mij op dat het Service Nummer / SoS nummer het duitse nummer is. Al mijn settings staan goed, taal, navigatie en regio staan op Nederland ingesteld. Maar dat nummer blijft het duitse nummer aangeven.. ook zie ik in de Caraoke app voornamelijk duitse nummers....

Heeft iemand ervaring met een Tesla uit Duitsland en staat daar ook het duitse telefoon nummers etc in of is dit iets wat ze remote wel kunnen aanpassen?

IMG_0250.jpg
IMG_0252.jpg


Natuurlijk op zich niet heel erg maar ik vind dit wel bijzonder dat dit niet aangepast word naar het land waar je momenteel in bevind..
 
  • Like
Reactions: Runescom
Ok zojuist gebeld door Tesla support.. wat een toeval.
Er stond nog een regio setting verkeerd ingesteld. Dus alleen de tesla laten aanmelden op je eigen naam zal de regio setting niet laten veranderen.
Dus je moet daar ook daadwerkelijk om vragen. Dus voor iemand die hetzelfde heeft, bij deze. ;)
Thanks! Het was mij niet eerder opgevallen, maar ook in mijn auto staat dit +49 nummer. De auto is via een handelaar bij Tesla Duitsland besteld toen er in Nederland deze zomer geen voorraad meer was. Ik zal vragen om de regio te wijzigen.
 
Ok zojuist gebeld door Tesla support.. wat een toeval.
Er stond nog een regio setting verkeerd ingesteld. Dus alleen de tesla laten aanmelden op je eigen naam zal de regio setting niet laten veranderen.
Dus je moet daar ook daadwerkelijk om vragen. Dus voor iemand die hetzelfde heeft, bij deze. ;)
Heel erg bedankt voor deze inzage. Mijn auto komt uit belgie en gelukkig spreken ze daar wel nederlands. Echter spotify is dan weer helemaal gericht op Belgie. Er heerst twijfel, ik mag de vlaamse bevolking wel.🇧🇪
 
Nu de subsidie in Duitsland gestopt is en Tesla die vervangt door evenveel korting, is er misschien een deur geopend om goedkoop uit Duitsland in te voeren.
Bij subsidie kan je nog eisen dat de koper er nog minstens 6 maanden moet gedomicilieerd zijn.
Een korting kan je volgens mij niet weigeren aan een niet inwoner (anti-discriminatiewet en vrij verkeer van diensten en goederen in de EU).
 
  • Like
Reactions: ybborb
Sinds kort ben ik de eigenaar van een Tesla Model 3 LR uit 2019! Hartstikke blij natuurlijk!
Alleen het opzetten van de Tesla app connectie was nog wel een dingetje, dit werkte helaas niet direct via de tesla site maar hier moest de support aan te pas komen.
Dat is gelukkig gelukt en ik heb connectie met mijn telefoon.

Hierdoor kon ik ook de auto een factory reset geven omdat er nog wat favoriete duitse radio zenders in de auto stonden.
Na de factory reset stonden die favorieten nog steeds geprogrammeerd en moest ik ze handmatig 1 voor 1 verwijderen... ?? Ook was na de factory reset alles Duits.
Ook valt het mij op dat het Service Nummer / SoS nummer het duitse nummer is. Al mijn settings staan goed, taal, navigatie en regio staan op Nederland ingesteld. Maar dat nummer blijft het duitse nummer aangeven.. ook zie ik in de Caraoke app voornamelijk duitse nummers....

Heeft iemand ervaring met een Tesla uit Duitsland en staat daar ook het duitse telefoon nummers etc in of is dit iets wat ze remote wel kunnen aanpassen?

View attachment 731516View attachment 731517

Natuurlijk op zich niet heel erg maar ik vind dit wel bijzonder dat dit niet aangepast word naar het land waar je momenteel in bevind..
Helemaal off-topic, maar welke software versie draait erop? Dit lijkt nog V10 te zijn de geliefde interface..
 
Ok zojuist gebeld door Tesla support.. wat een toeval.
Er stond nog een regio setting verkeerd ingesteld. Dus alleen de tesla laten aanmelden op je eigen naam zal de regio setting niet laten veranderen.
Dus je moet daar ook daadwerkelijk om vragen. Dus voor iemand die hetzelfde heeft, bij deze. ;)
Apart, gisteren service verzoek gedaan. Vandaag (overigens wel snel) een reactie gehad, dat telefoonnummer niet is aan te passen.