Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Geen beweging meer te krijgen in S100D

This site may earn commission on affiliate links.
Gisteravond reed mijn mijn vrouw naar stal.

Wilde ze wegrijden, niet in drive of reverse te krijgen.

Scroll wheel reset hielp niet. Scroll knoppen en beide knoppen daarboven hielp niet.

Auto uitzetten hielp niet.

Natuurlijk in een buitengebied met slecht 4G bereik. Tesla heeft van alles gereset op afstand, hielp niet.

Auto op 83.000 km. Buiten de garantie meneer. Laat u de auto maar even naar het service center slepen.

Vanmorgen zag ik dat er een software-update was. Na overleg met Tesla, update geïnstalleerd. In het buitengebied met slechte 4G. Nadat de download klaar was (een uur) duurde het nog 1,5 uur voordat de installatie klaar was.

Uur aan de telefoon gewacht op Tesla. Alles weer geprobeerd. Helaas geen succes

12V batterij is ook goed.

Op het schermpje staat: "auto is uit". Een rood icoontje waarop park staat.

Ter voorbereiding op het wegslepen even gekeken hoe het zit met de sleepmodus.

Helaas, als ik die aanzet gaan de slider na 1 seconde weer op uit.

Morgen om 8 uur wordt ik teruggebeld. Dan zijn de specialisten weer bereikbaar en zou er eventueel iemand langs kunnen komen als ze dat zinvol vinden.

Anders ingewikkeld afslepen (smalle weg voor de sleepwagen, tesla met de achterkant naar de poort, sleepmode werkt niet)
 
Nare situatie @bpsmits !
De tip van @PeterV hierboven zou je maar zo kunnen helpen, gezien je observatie ' Helaas, als ik die aanzet gaat de slider na 1 seconde weer op uit.'

Als je weer in het buitengebied staat met zo'n slechte ontvangst dat Youtube niet werkt:
Bjorn ontdekte dat het een software bug was. De oplossing:
Auto in P
voet op de rem
Druk op de verkeerde knop van Tow-mode. Dus op de linker kant, alsof je tow-mode uitschakelt.

Hou je ons op de hoogte?
 
De auto staat bij Tesla. Ik heb gisteravond maar besloten de ANWB te bellen. Het terrein van de stallen was leeg en het wegslepen zou dan een stuk eenvoudiger gaan.
Ze hadden een dolly bij zich. Boeiend om te zien hoe de auto daar werd op gemanoeuvreerd, zonder dat de wielen hoefden te draaien.
Vannacht in de opslag gestaan en vandaag naar Tesla gebracht
 
Nare situatie @bpsmits !
De tip van @PeterV hierboven zou je maar zo kunnen helpen, gezien je observatie ' Helaas, als ik die aanzet gaat de slider na 1 seconde weer op uit.'

Als je weer in het buitengebied staat met zo'n slechte ontvangst dat Youtube niet werkt:
Bjorn ontdekte dat het een software bug was. De oplossing:
Auto in P
voet op de rem
Druk op de verkeerde knop van Tow-mode. Dus op de linker kant, alsof je tow-mode uitschakelt.

Hou je ons op de hoogte?
Die heb ik niet meer bewust kunnen proberen. Maar ik zal vast ook wel op die manier op de knopjes hebben gedrukt :). Ik heb van alles geprobeerd.
 
Ik was ook al op zoek, op het forum, of anderen iets soortgelijks hebben.

Bij mijn Model S P85 98.000km iets soortgelijks. Auto gaat niet Drive mode, of R, en ook lampen gaan niet aan. Als ik aan kom lopen word sleutel wel herkent en deuren gaan van slot, maar in de auto zegt de auto dat er geen sleutel aanwezig is.
Kan de auto nog wel starten, en rijden, via app maar zonder verlichting of knipperlichten.
Auto gereset via stuur, uit gezet en 5 minuten gewacht. Mocht allemaal niet helpen. Na meerdere resets en wissen van navigatie en ritten start de auto na een half uur. Hierna werkt de auto weer normaal voor een aantal weken. Maar de interval word steeds korter naar mijn idee.

Dit is me nu al meerdere keren overkomen en Tesla kon telefonisch niets doen, daar ik reeds alle stappen had doorlopen die zij telefonisch ook zouden aanraden.
Ga nu maar een afspraak maken met een service center.
 
Ik was ook al op zoek, op het forum, of anderen iets soortgelijks hebben.

Bij mijn Model S P85 98.000km iets soortgelijks. Auto gaat niet Drive mode, of R, en ook lampen gaan niet aan. Als ik aan kom lopen word sleutel wel herkent en deuren gaan van slot, maar in de auto zegt de auto dat er geen sleutel aanwezig is.
Kan de auto nog wel starten, en rijden, via app maar zonder verlichting of knipperlichten.
Auto gereset via stuur, uit gezet en 5 minuten gewacht. Mocht allemaal niet helpen. Na meerdere resets en wissen van navigatie en ritten start de auto na een half uur. Hierna werkt de auto weer normaal voor een aantal weken. Maar de interval word steeds korter naar mijn idee.

Dit is me nu al meerdere keren overkomen en Tesla kon telefonisch niets doen, daar ik reeds alle stappen had doorlopen die zij telefonisch ook zouden aanraden.
Ga nu maar een afspraak maken met een service center.
Batterij van de keyfob is nog gezond? Ik had het ook een paar keren, en toen ik bij het SeC stond voor de MCU2 upgrade merkten ze het op en wisselden ze de batterij in de keyfob.
 
Als de sleutel niet herkend wordt, probeer dit eens:

upload_2020-12-29_15-27-58.png

upload_2020-12-29_15-28-14.png


Oftewel, RTFM ;)

https://www.tesla.com/sites/default/files/model_s_owners_manual_europe_nl_nl.pdf
 
Kan de auto nog wel starten, en rijden, via app maar zonder verlichting of knipperlichten.
Auto gereset via stuur, uit gezet en 5 minuten gewacht. Mocht allemaal niet helpen. Na meerdere resets en wissen van navigatie en ritten start de auto na een half uur.

Met alle respect voor de suggesties over batterijen in de keyfob, dit lezende klinkt het mij meer als het eMMC probleem. P85, wel rijden, maar geen verlichting, meerdere resets en een half uur om weer op te starten. Snel een afspraak maken inderdaad, of even langs @LuckyLuke
 
  • Informative
Reactions: pvkeep
Ikzelf had ook de gedachte dat het aan de eMMC zou kunnen liggen. P85 uit 2013, 98.000km. Dit ook voorgesteld aan Tesla en een afspraak gemaakt, via de app, met het verzoek om de eMMC te vervangen.
Via sms kreeg ik bericht van Tesla dat de data van mijn Tesla is beoordeeld en geen meldingen zijn geconstateerd van het eMMC geheugen.