S75D van Jun 19
Dit was een upgrade 70 naar 75.
Bij mijn eerste SuC bezoeken had ik 110kW laadsnelheid
Na enkele keren SuC bezoek was dit plots 82 kW
Ik woon zeer kort bij een SuC en ik maak dus gebruik van mijn rechten op ongelimiteerd SuC gebruik ,die overigens als argumentatie bij de verkoop gebruikt wordt.
Ik heb nu 150.000km en nog altijd die 82kW
Nooit heb ik een uitleg of een bericht gehad van Tesla waarom dit gebeurd is.
Ik lees ook dat de S85 ook dit ervaren, weliswaar na een recente software update.
Wat googelen levert me als enige uitleg op dat frequent SuC gebruik de oorzaak is.
Wanneer nu recent terug ongelimiteerd SuC gebruik gepromoot wordt bij aankoop van een nieuwe S longe range, be carefull dus.
Tesla straft dit software matig af wanneer ze dit willen en dit zonder verwittiging.
Tesla recently caused a fuss with its decision to limit the Supercharging rate for vehicles that have racked up numerous DC fast-charging events. A similar stir erupted a few months ago when the company used an over-the-air update to limit the use of Launch Mode (in response to owner outcry, Tesla later removed the software limitation). In both of these cases, however, the company is not trying to spoil anyone’s fun — on the contrary, its goal in controlling Supercharger speed is “to ensure that our customers have the best experience at Superchargers and preserve as much vehicle range as possible.”
Fast charging stresses a battery, and doing it too often or at too high a rate can shorten a battery’s useful life. Tesla explained in a statement: “The peak charging rate possible in a Li-ion cell will slightly decline after a very large number of high-rate charging sessions. This is due to physical and chemical changes inside of the cells. Our fast-charge control technology is designed to keep the battery safe and to preserve the maximum amount of cell capacity (range capability) in all conditions. To maintain safety and retain maximum range, we need to slow down the charge rate when the cells are too cold, when the state of charge is nearly full, and also when the conditions of the cell change gradually with age and usage.”
Dit was een upgrade 70 naar 75.
Bij mijn eerste SuC bezoeken had ik 110kW laadsnelheid
Na enkele keren SuC bezoek was dit plots 82 kW
Ik woon zeer kort bij een SuC en ik maak dus gebruik van mijn rechten op ongelimiteerd SuC gebruik ,die overigens als argumentatie bij de verkoop gebruikt wordt.
Ik heb nu 150.000km en nog altijd die 82kW
Nooit heb ik een uitleg of een bericht gehad van Tesla waarom dit gebeurd is.
Ik lees ook dat de S85 ook dit ervaren, weliswaar na een recente software update.
Wat googelen levert me als enige uitleg op dat frequent SuC gebruik de oorzaak is.
Wanneer nu recent terug ongelimiteerd SuC gebruik gepromoot wordt bij aankoop van een nieuwe S longe range, be carefull dus.
Tesla straft dit software matig af wanneer ze dit willen en dit zonder verwittiging.
Tesla recently caused a fuss with its decision to limit the Supercharging rate for vehicles that have racked up numerous DC fast-charging events. A similar stir erupted a few months ago when the company used an over-the-air update to limit the use of Launch Mode (in response to owner outcry, Tesla later removed the software limitation). In both of these cases, however, the company is not trying to spoil anyone’s fun — on the contrary, its goal in controlling Supercharger speed is “to ensure that our customers have the best experience at Superchargers and preserve as much vehicle range as possible.”
Fast charging stresses a battery, and doing it too often or at too high a rate can shorten a battery’s useful life. Tesla explained in a statement: “The peak charging rate possible in a Li-ion cell will slightly decline after a very large number of high-rate charging sessions. This is due to physical and chemical changes inside of the cells. Our fast-charge control technology is designed to keep the battery safe and to preserve the maximum amount of cell capacity (range capability) in all conditions. To maintain safety and retain maximum range, we need to slow down the charge rate when the cells are too cold, when the state of charge is nearly full, and also when the conditions of the cell change gradually with age and usage.”