Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Gemiddeld verbruik Model 3

This site may earn commission on affiliate links.
Wellicht kunnen die paar uur stilstaan worden gebruikt om dan weer wat op te laden en / of voor te verwarmen met de mobiele charger of met een laadpaal in de buurt. Al met al met wat plannen en voorbereiden moet 350 km heen en terug in de winter wel te doen zijn. In het slechtste geval moet je onderweg 10 minuten bij een snellader van Tesla of Fastned beetje bijladen om thuis te komen.
Natuurlijk is 350 km haalbaar in de winter. Anders hadden we een enorm probleem met zijn allen. Maar dat weet de vraagsteller denk ik ook wel. Maar zijn vraag was: "... of een retourtje zonder opladen haalbaar is (zomer en winter)". Inmiddels hebben 4 mensen aangegeven dat het mét opladen wel kan :rolleyes:
 
Hallo
Net nieuw op het forum.

We denken serieus aan een model 3 LR 18 inch. Helaas bij de RWD net achter net gevist.

Omdat onze ouders op zo'n 175 km (enkele reis) van ons af wonen (mn autosnelweg 120-130 km/h) vragen we ons af of een retourtje zonder opladen haalbaar is (zomer en winter) bij max snelheid en gebruik van verwarming of airco, 3 personen.

groet
Luc
Ik heb dezelfde situatie. Dag als gister lukt het, maar als het een stuk kouder is met wind red ik het niet.
 
Dus je had 431 km kunnen halen wanneer je op 100% was vertrokken en op 0% thuis was aangekomen. Dat betekent dat je in de winter minder dan 20% bereik in moet leveren om 350 km te kunnen halen .... Ik zou op basis daarvan niet zomaar durven zeggen dat het goed mogelijk was.

Meer vraag ik niet voor mijn wekelijkse ritje naar Parijs, ik moet toch stoppen sowieso dus... ziet er goed uit...heb hem net besteld !

Bedankt voor de info
 
Inmiddels na 5 weken 3335 km, 584 kWh verbruikt en 175 Wh/km gemiddeld met de M3P
Haal regelmatig ritten onder de 140 Wh/km. Ik weet niet hoe het komt, maar de M3P lijkt steeds zuiniger!
Ik denk dat het komt omdat ik meestal totaal onthaast in de Tesla rij. Had dan net zo goed de LR RWD kunnen kopen...:)
 
Inmiddels na 5 weken 3335 km, 584 kWh verbruikt en 175 Wh/km gemiddeld met de M3P
Haal regelmatig ritten onder de 140 Wh/km. Ik weet niet hoe het komt, maar de M3P lijkt steeds zuiniger!
Ik denk dat het komt omdat ik meestal totaal onthaast in de Tesla rij. Had dan net zo goed de LR RWD kunnen kopen...:)

Dit herken ik volledig. Zit over bijna 2000 km (in 2 weken) zelf nu op 180 wh/km, waarvan circa 80% snelweg en een groot deel 130. Voorheen vaak behoorlijk te hard, nu ontspannen met het verkeer mee. AP aan en muziekje op de achtergrond.
 
Netjes.
Voor de lease reken ik met 200 Wh/km als voorschot. Ik denk dat dat nog een beetje aan de optimistische kant is als het winter wordt en lieden altijd de max snelheid op wegen aanhouden.
Leuke video van Bjorn Nyland:

Zijn conclusie: optimale snelheid (incl tijd voor opladen) is ca. 150 km/u :-D

Vind ik een goede conclusie en ga ik ook ter harte opvolgen :D
Heb de wagen nog niet maar voor al dat hyper mile gedoe, heb ik hem niet gekocht, in ieder geval.
Ieder z'n ding natuurlijk ;)
Dit herken ik volledig. Zit over bijna 2000 km (in 2 weken) zelf nu op 180 wh/km, waarvan circa 80% snelweg en een groot deel 130. Voorheen vaak behoorlijk te hard, nu ontspannen met het verkeer mee. AP aan en muziekje op de achtergrond.

Ben benieuwd naar mensen die veel autostrade doen met 130/140km/u

Ik schat dat ik vlotjes rond de 250Wh/u zal zitten...

Ben ook benieuwd hoe mijn rijstijl zal worden beinvloed in de toekomst
 
Bam! 145 Wh/km. (eerlijk is eerlijk: verdienste van vrouwlief. En zo ongeveer de meeste efficiënte M3: de RWD LR)
F65BD7B9-71B0-4A04-B21D-0EA01A73FBD6.jpg
 
Na 1.000 km is het gemiddelde van mijn LR AWD 143 Wh/km. Met de aero's erop.

Ter vergelijking, de classic MS 85 had op dezelfde route in deze (zuinige) tijd van het jaar rond 175 Wh/km nodig.

Dan doe jij toch weinig autostrade of toch niet aan 120 km/u ? Op ABRP staat het referentie verbruik van een M3 AWD LR op 180 Wh/km aan 110km/u als ik mij niet vergis.

Wel knap in ieder geval!