Philippe 3pd+
Member
Dat heeft mijn AWD op 18" ook. Weet je zeker dat je een P hebt?
Dat heb ik ook met mijn P.
Nu na een dikke 4000 km nog steeds 448 a 449 ( 90 % ) 100 %, 498 a 499
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Dat heeft mijn AWD op 18" ook. Weet je zeker dat je een P hebt?
Apart. Ik dacht / ging er van uit dat Tesla voor de P wel met een ander specifiek verbruik zou rekenen dan voor een non P (en dus niet met 153 Wh / km). En dat Tesla er voor de non Ps mss zelfs wel rekening mee zou houden of de auto met 18 of 19 inch afgeleverd was.Dat heb ik ook met mijn P.
Nu na een dikke 4000 km nog steeds 448 a 449 ( 90 % ) 100 %, 498 a 499
Apart. Ik dacht / ging er van uit dat Tesla voor de P wel met een ander specifiek verbruik zou rekenen dan voor een non P (en dus niet met 153 Wh / km). En dat Tesla er voor de non Ps mss zelfs wel rekening mee zou houden of de auto met 18 of 19 inch afgeleverd was.
Uiteraard. Maar de laatste paar posts, inclusief die van jou, gingen over Typical Range. En die hangen denk ik enkel af van een voorgeprogrammeerd specifiek verbruik. Ik had verwacht dat dat voor een P dat verbruik hoger (en dus de range lager) zou zijn dan voor een non P.Het ligt voornamelijk toch aan de bestuurder denk ik hoeveel km je er uit krijgt.
Misschien nét niet helemaal zo snel, maar met 3 volwassenen aan boord en een beetje wind mee:Heeft er iemand van jullie nog enkele ervaringen met langere ritten tegen hogere snelheden (+140-150Km/u) met een M3 AWD LR Aero?
Op een ander fora, las ik een interessante stelling dat het wel eens voordeliger zou kunnen zijn om (veel) sneller te rijden aangezien je zo je stops beter kan optimaliseren in verhouding tot de laadtijd. (sneller van 20% naar 70% te laden dan van 5%->80%)
Wat je schrijft lijkt meer te maken te hebben met meerdere korte stops (ten opzichte van minder langere stops) dan met hogere snelheid?Heeft er iemand van jullie nog enkele ervaringen met langere ritten tegen hogere snelheden (+140-150Km/u) met een M3 AWD LR Aero?
Op een ander fora, las ik een interessante stelling dat het wel eens voordeliger zou kunnen zijn om (veel) sneller te rijden aangezien je zo je stops beter kan optimaliseren in verhouding tot de laadtijd. (sneller van 20% naar 70% te laden dan van 5%->80%)
Welke tool gebruik jij?Misschien nét niet helemaal zo snel, maar met 3 volwassenen aan boord en een beetje wind mee:
View attachment 420182
En 4 volwassenen aan boord en een beetje wind tegen:
View attachment 420183
BTW: Ondanks mijn avatar is dit met 18" aero's.
Wat je schrijft lijkt meer te maken te hebben met meerdere korte stops (ten opzichte van minder langere stops) dan met hogere snelheid?
Uiteraard. Maar de laatste paar posts, inclusief die van jou, gingen over Typical Range. En die hangen denk ik enkel af van een voorgeprogrammeerd specifiek verbruik. Ik had verwacht dat dat voor een P dat verbruik hoger (en dus de range lager) zou zijn dan voor een non P.
Vanochtend even gekeken wat ik had op 90% van de LR RWD 18 inch, en dat was 471 kmDat heeft mijn AWD op 18" ook. Weet je zeker dat je een P hebt?
Dat heb ik ook met mijn P.
Nu na een dikke 4000 km nog steeds 448 a 449 ( 90 % ) 100 %, 498 a 499
Misschien nét niet helemaal zo snel, maar met 3 volwassenen aan boord en een beetje wind mee:
View attachment 420182
En 4 volwassenen aan boord en een beetje wind tegen:
View attachment 420183
BTW: Ondanks mijn avatar is dit met 18" aero's.
Wat je schrijft lijkt meer te maken te hebben met meerdere korte stops (ten opzichte van minder langere stops) dan met hogere snelheid?
Hallo
Net nieuw op het forum.
We denken serieus aan een model 3 LR 18 inch. Helaas bij de RWD net achter net gevist.
Omdat onze ouders op zo'n 175 km (enkele reis) van ons af wonen (mn autosnelweg 120-130 km/h) vragen we ons af of een retourtje zonder opladen haalbaar is (zomer en winter) bij max snelheid en gebruik van verwarming of airco, 3 personen.
groet
Luc
Volgens mij heeft niemand er nog ervaring mee hoe dit in de (serieuze) winter zal gaan. 350 km met 120 á 130 km/h met de kachel aan lijkt mij best en boel.Hallo
Net nieuw op het forum.
We denken serieus aan een model 3 LR 18 inch. Helaas bij de RWD net achter net gevist.
Omdat onze ouders op zo'n 175 km (enkele reis) van ons af wonen (mn autosnelweg 120-130 km/h) vragen we ons af of een retourtje zonder opladen haalbaar is (zomer en winter) bij max snelheid en gebruik van verwarming of airco, 3 personen.
groet
Luc
V
Volgens mij heeft niemand er nog ervaring mee hoe dit in de (serieuze) winter zal gaan. 350 km met 120 á 130 km/h met de kachel aan lijkt mij best en boel.
Ja.
Mijn ouders wonen op 165 km afstand. Retourtje gaat meer dan fluitend met M3P.
Laadpunt vlakbij mijn ouders gebruik ik niet.
Bovendien liggen er op mijn route 3 Supercharger locaties waar ik eventueel paar minuten zou kunnen bijladen, maar dat kan bij jou anders zijn natuurlijk.
No worries mate.
Heren en eventuele Dames
Heeft er iemand van jullie nog enkele ervaringen met langere ritten tegen hogere snelheden (+140-150Km/u) met een M3 AWD LR Aero?
Ik heb namelijk een wekelijks traject van 400Km en dit leg ik vooral 's morgens heel vroeg af waardoor het wel eens, lees meestal, sneller gaat dan toegelaten aangezien de weg vrij is en het anders gewoon uiterst saai en gevaarlijk wordt.
Volgens 'A Better Route Planner' zou ik een 2-tal stops nodig hebben van respectievelijk 8 en 20 minuten om op eindbestemming met 22% soc te arriveren. (dit mbt tot de terugrit) De simulatie doe ik altijd met 6°, 4ms/s headwind en 5kg extra gewicht.
Op een ander fora, las ik een interessante stelling dat het wel eens voordeliger zou kunnen zijn om (veel) sneller te rijden aangezien je zo je stops beter kan optimaliseren in verhouding tot de laadtijd. (sneller van 20% naar 70% te laden dan van 5%->80%)
Ik zoek dus vooral ervaringen van mensen met een iets meer dan gemiddelde, zware voet.
Thanks!
Jan
Op een afstand van 175 km is dat effect denk ik wel heel beperkt. Ik heb best wel wat ervaring met (PH)EVs in de winter en als ik in de winter vertrek met een warme auto met de kachel uit wordt het toch echt best snel koud in de auto. En op de terugweg heeft hij er al helemaal niets aan, dus je hebt het over het effect van voorverwarmen 3 uur rijden (350 km) plus nog een aantal uur stil staan. Hij zal niet hoeven krabben, maar heel veel range zal het niet schelen.Als de auto thuis aan de stekker kan -> lekker voorverwarmen.
Maar dat was de vraag niet.Bij erg koud weer desnoods snelheid een klein beetje naar beneden bijstellen en het moet lukken.
Maar ook dat was de vraag niet.Enne je kunt bij koud weer ook vragen of ouders bij jou op visite komen
Dus je had 431 km kunnen halen wanneer je op 100% was vertrokken en op 0% thuis was aangekomen. Dat betekent dat je in de winter minder dan 20% bereik in moet leveren om 350 km te kunnen halen .... Ik zou op basis daarvan niet zomaar durven zeggen dat het goed mogelijk was.Had hem tot 90 procent geladen en toen ik thuis kwam (366km) nog 24 km in de tank.
plus nog een aantal uur stil staan