SnowLeopard
Member
Ik heb een "kleintje", een SR+ met 49,7 kWh batterij (zie laatste test Bjorn Nyland).
Na ruim 2500 km (heb de auto nu 3 weken) heb ik een gemiddelde van 157 wh/km. Daarbij rij ik voornamelijk snelweg, (135 km per dag) en rij dan de max. toegestane snelheid op de AP +4 km. Dus 134 km/u daar waar 130 km/u mag, 104 km/u daar waar 100 km/u mag.
Ik laad thuis de auto tot standaard tot 80% op en dan staat er altijd 304 km als rijbereik.
Goed nieuws is ook dat als ik na 140 km weer thuis kom de meter aangeeft dat ik nog 140 km kan rijden. Het verlies in range is dus zeer acceptabel.
Overigens reed Bjorn Nyland in de SR+ van 100% tot 10% lading bij 90 km/u 362 km ver.
Theoretisch zou de 400 km haalbaar moeten zijn bij 90 km/u.
Na ruim 2500 km (heb de auto nu 3 weken) heb ik een gemiddelde van 157 wh/km. Daarbij rij ik voornamelijk snelweg, (135 km per dag) en rij dan de max. toegestane snelheid op de AP +4 km. Dus 134 km/u daar waar 130 km/u mag, 104 km/u daar waar 100 km/u mag.
Ik laad thuis de auto tot standaard tot 80% op en dan staat er altijd 304 km als rijbereik.
Goed nieuws is ook dat als ik na 140 km weer thuis kom de meter aangeeft dat ik nog 140 km kan rijden. Het verlies in range is dus zeer acceptabel.
Overigens reed Bjorn Nyland in de SR+ van 100% tot 10% lading bij 90 km/u 362 km ver.
Theoretisch zou de 400 km haalbaar moeten zijn bij 90 km/u.