Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

GF4 in de buurt van Berlijn

This site may earn commission on affiliate links.
Fietspad naar GF Berlijn is officieel geopend.
6 apr 2023
Das erste Infrastrukturprojekt, welches den Anschluss der Beschäftigten an die Tesla-Fabrik sicherstellen soll, ist final abgeschlossen.
Mit dem neuen Radweg können die Kolleginnen und Kollegen schnell und unkompliziert von Erkner, wo sie mit S-Bahn oder RE1 ankommen, zur Fabrik gelangen. Mit einer Fahrzeit von 15 bis 20 Minuten geht das sogar richtig schnell.


Wat sfeer beelden (in 3 minuten, met wat geklets in het Duits): Tesla fietspad officieel geopend
Kaartje:
1681139568476.png
 
Last edited:
Dat is toch niets? Ik heb de zonnedaken van de dozen op Trade port west (Venlo) in openstreetmap gemapt en daar liggen tienduizenden panelen per gebouw.
Bijvoorbeeld Michael Kors, 28.000 panelen, 7 MWp op een dak van 10 hectare.

General assembly van GF4 is al 20 ha. Als je dat omhoogrekent waar GF4 blijkbaar 365 Wp panelen heeft, dan kun je daar 20 MWp op kwijt.
Niet een luizige 1.
 
  • Helpful
Reactions: Dikkie Dik
Kun je nagaan hoe energiezuinig die fabriek is. Ze willen (nog) geen energie opslaan of leveren, het blijft een zeer efficiënt bedrijf. The best solar panel is no solar panel (if you don’t use it)

Sorry maar 1 mW verdampt in Gigafactory Berlijn.

Geen idee of de aluminiumsmelterij op gas of elektriciteit draait maar de energiebehoefte daarvan is al gigantisch.

Tesla heeft nog nooit (helaas) veel vaart gemaakt met de rooftop solar installaties van zijn fabrieken op misschien Texas na, maar daar is het ook een gigantisch reclamebord zichtbaar vanuit vliegtuigen die gaan landen in Austin.
 
Sorry maar 1 mW verdampt in Gigafactory Berlijn.

Geen idee of de aluminiumsmelterij op gas of elektriciteit draait maar de energiebehoefte daarvan is al gigantisch.

Tesla heeft nog nooit (helaas) veel vaart gemaakt met de rooftop solar installaties van zijn fabrieken op misschien Texas na, maar daar is het ook een gigantisch reclamebord zichtbaar vanuit vliegtuigen die gaan landen in Austin.
Ben je zeker dat ze zelf het aluminium smelten en de onderdelen niet persen uit aangekochte aluminiumplaten? Lijkt mij uniek in automotive. Maar Tesla is wel vaker uniek.
 
Ben je zeker dat ze zelf het aluminium smelten en de onderdelen niet persen uit aangekochte aluminiumplaten? Lijkt mij uniek in automotive. Maar Tesla is wel vaker uniek.

Gigacastings zijn spuitgiet-stukken met vloeibaar aluminium. Ongeveer 80 kilo per casting. Er zijn op dit moment bij mijn weten vier 6000 ton Idra machines in bedrijf.

De motoren worden ook lokaal gemaakt, de casings daarvan zijn ook van aluminium, ook gietwerk.

Het traditionele plaatwerk wordt inderdaad gewoon geperst uit rollen staal.

Edit: ninjaad door Frank 😁
 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk
Ze hebben de Superchargers in GF4 Berlin vervangen door V4 superchargers. En een zonnepanelen-dak erboven gemonteerd:

View attachment 965551
Oude situatie:
View attachment 965552
Nieuwe situatie::
View attachment 965553

Moet ik toch binnenkort eens langsgaan 😏
Wat zou daar de reden voor zijn?
Het grote voordeel van V4 tov V3 is dat door het design het meer geschikt is om andere merken ev op te laden.
Zouden er zo veel medewerkers zijn die een ev anders dan een Tesla rijden?

Of….