Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Groupbuy 19" Turbine Velgen (T Sportsline)

This site may earn commission on affiliate links.
Bedankt heren!
Het zou dus moeten lukken om de velgen naakt in de doos te vervoeren.
Als FedEx nu nog wil langskomen kan ik een afspraak maken om de huidige banden van de OEM's naar de T-Sportsline's te wisselen.
Zo dadelijk nog maar eens bellen, ze gaat wel heel België rond zo, als ze vandaag niet leveren mogen ze ze morgen naar Gent brengen...

<RANT>
Gloeiend word ik hier van: Levering ging vandaag voor 18h gebeuren bij de klant waar ik vandaag heel de dag zat. Om 18h05 nog niets gezien dus FedEx gebeld, "we gaan het na kijken, ik bel u over een kwartier terug", na 45min zelf teruggebeld en iemand anders aan de lijn, na veel 5en en 6en zou de chauffeur aan de deur zijn geweest en was er niemand aanwezig... In een kantoor waar continue 10+ mensen rondlopen met de naam zoals opgegeven in koeien van letters op de ramen en gezandstraald op de deur met als klap op de vuurpijl ik die een prachtig uitzicht heeft op de stoep voor de voordeur...
Levering op vrijdag laten zetten op het thuisadres dan maar weer...
Grrr....
</RANT>
 
Last edited:
20150624_113945.jpg

Ik probeer het nog een keer. Ik mag de auto zelf niet laten zien van de moderator, omdat er stickers op zitten.
Dus bij deze: Dit zijn de wielen.
 
Mits een paar keer terugkomen en herplannen, heeft FedEx ook mijn velgen geleverd :). Nogmaals dank, Erwin, om dit op jou te nemen en te organiseren!
Bij mij komen er ook nog importtaxen bij twv een dikke 300 euro, dat is wellicht normaal?

Nog een vraagje: dienen er nog apart banddruksensoren te worden aangekocht dan, of kunnen de bestaande van mijn originele velgen worden gebruikt hiervoor?

P.S. Straks mag ik "hem" afhalen, de Tesla :).
 
Mits een paar keer terugkomen en herplannen, heeft FedEx ook mijn velgen geleverd :). Nogmaals dank, Erwin, om dit op jou te nemen en te organiseren!
Bij mij komen er ook nog importtaxen bij twv een dikke 300 euro, dat is wellicht normaal?

Nog een vraagje: dienen er nog apart banddruksensoren te worden aangekocht dan, of kunnen de bestaande van mijn originele velgen worden gebruikt hiervoor?

P.S. Straks mag ik "hem" afhalen, de Tesla :).

Ik heb de bestaande sensoren overgezet, geen probleem.
 
Ok, Herbie, dankje!

Ik heb in de bandencentrale eens nagevraagd wat nu de beste manier is om verder te gaan:
- T-Sportlines met zomerbanden, originele velgen in winter met de standaard all-seasons, of:
- T-Sportlines met de standaard all-seasons, en winterbanden op de originele velgen.

Zij raadden aan te gaan voor zomerbanden, en de all seasons in de winter te gebruiken. Wat is jullie mening hierover?
 
Ok, Herbie, dankje!

Ik heb in de bandencentrale eens nagevraagd wat nu de beste manier is om verder te gaan:
- T-Sportlines met zomerbanden, originele velgen in winter met de standaard all-seasons, of:
- T-Sportlines met de standaard all-seasons, en winterbanden op de originele velgen.

Zij raadden aan te gaan voor zomerbanden, en de all seasons in de winter te gebruiken. Wat is jullie mening hierover?
Ik heb voor jouw optie twee gekozen, all season banden zijn een compromis (eigenlijk alle banden, maar dat ter zijde), ze zijn in de zomer slechter dan zomerbanden en in de winter slechter dan winterbanden. Maar ik heb de indruk dat all seasons dichter bij zomerbanden zitten dan bij winterbanden.
 
Ik heb voor jouw optie twee gekozen, all season banden zijn een compromis (eigenlijk alle banden, maar dat ter zijde), ze zijn in de zomer slechter dan zomerbanden en in de winter slechter dan winterbanden. Maar ik heb de indruk dat all seasons dichter bij zomerbanden zitten dan bij winterbanden.
Ik praat beroepsmatig zeer veel met bandenspecialisten. De standaard GoodYear "all season" banden zijn eigenlijk gewone zomerbanden.
Echter in America hebben ze het predicaat "All Season" gekregen.
Daarom voor mij ook optie 2.