Hier ook iemand die in december 2018 besteld heeft met levering op 4 maart 2019. FSD upgrade telefonisch aangeschaft op 3 april 2019 (voor 3200 euro) en direct betaald. Inmiddels zowel per telefoon als per e-mail (op schrift) diverse toezeggingen / beloftes gehad dat Autopilot + FSD geactiveerd zou worden; maar nooit nagekomen. Vandaag van een Tesla medewerker te horen gekregen of ik nog even 4200 euro wou bijbetalen (omdat de prijzen nu anders zijn). Als ik dat niet wou, dan kon ik de FSD update annuleren.
Ik ontplof niet snel, maar dit was voor mij echt de druppel. Ten eerste kan het juridisch niet wat ze voorstellen. Als iemand werkzaam in de advocatuur weet ik dat er juridisch gezien een koopovereenkomst is gesloten. Mijn deel van de overeenkomst was het betalen (dat is voldaan), Tesla zijn deel was het leveren van het gekochte product (FSD upgrade). Tesla moet dus gewoon het betaalde leveren.
Los van het juridische is het te zot voor woorden. Ik ben al een dikke maand aan het wachten op de levering van de FSD, heb vele valse beloftes gekregen en wordt van het kastje naar de muur gestuurd. In dat opzicht de vraag: hoe durven ze?
Ik heb ook gezegd dat als er iets geannuleerd moet worden - dan graag de gehele auto. Tesla mag al het betaalde (de aankoopprijs auto + de FSD upgrade) aan mij terugstorten, dan zorg ik dat de auto bij hen terug komt. Ben eerlijk gezegd wel klaar met Tesla op deze manier. Echt ongezien hoe met klanten wordt omgegaan.