Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Vendor Heeft er al iemand Basic AutoPilot geactiveerd gehad?

Heb je op dit moment basic AP op je Model 3?


  • Total voters
    170
This site may earn commission on affiliate links.
Lees veel dat AP niet bij de levering zit of nog steeds niet geactiveerd is. Zo vreemd. Ik bestelde hem zonder AP (zat er toen nog niet bij inbegrepen). Toen dit later wel het geval is, belde ik met sales. Zij voegde AP zonder gedoe toe aan m'n bestelling. Ik kreeg hier binnen een half uur bevestiging van per email, zonder bijbetaling. Bij de aflevering was AP netjes geactiveerd. Zo kan het dus ook.

Ik heb dus exact hetzelfde gedaan maar tot op heden nog geen AP geactiveerd. Ook die manier is dus niet waterdicht, het is helaas meer geluk dan wijsheid.....

Ik heb overigens zelfs een sms gehad dat ik AP zou krijgen en er ook voor betaald (oude prijs van voor prijs verlaging betaald). Dit hebben we in overleg met Tesla zo gelaten omdat AP dan gegarandeerd geactiveerd zou zijn bij aflevering. Maar helaas.....
 
Vorig jaar onze M3 besteld (dec) en in april geleverd. Op 1 maart sms ontvangen maar tot op heden is AP helaas nog niet geactiveerd. Zijn er meer mensen die wel de sms gehad hebben maar waarbij AP nog niet geactiveerd is?

Jep zelfde situatie hier. 29 januari besteld (dus oude prijs), 1 maart sms ontvangen en 2 weken geleden opgehaald maar nog geen AP gezien.

In de week voor aflevering (toen AP plots standaard werd) nog wel gebeld met sales en volgens hen zou er gewoon AP op zitten bij levering....n
 
Omdat het nu wel erg lang begint te duren en maar niet terug wordt gebeld / gemaild heb ik zojuist Tesla opnieuw gebeld over de gratis autopilot. De medewerker gaf aan dat ik al lang Autopilot zou moeten hebben, bij iedereen zou het al geactiveerd zijn. Hij zou me even in de wacht zetten maar deed dat niet goed waardoor ik het gesprek op de achtergrond mee kon luisteren. Ik hoorde hem "discussieren" met zijn collega. Wat ik ervan begreep was zijn collega van mening dat onze auto na 1 maart besteld was volgens het systeem (dat klopt, toen was de order pas verwerk door Tesla), maar de man aan de telefoon hoorde ik zeggen "Yes, but the order was placed in january". En dat klopt ook want we hebben hem in januari al besteld maar hij is door de enorme drukte bij Tesla pas in maart opgevoerd in hun eigen systeem. En daar kijken ze blijkbaar de hele tijd naar met het activeren van Autopilot.

Hij heeft me later terug gebeld en gaf aan dat ze weer begonnen zijn met handmatig activeren van Autopilot maar dat ze niet aankunnen geven of het nog dagen, weken of maanden gaat duren :|

Ik moest maar gewoon afwachten. Het blijft toch een vreemde zaak, je koopt iets waar je een gratis product bij krijgt en als je een maand later belt je te horen krijgt; we weten het niet en mogen geen uitspraken doen over wanneer het geactiveerd wordt, je ziet wel wanneer je het krijgt...
 
Omdat het nu wel erg lang begint te duren en maar niet terug wordt gebeld / gemaild heb ik zojuist Tesla opnieuw gebeld over de gratis autopilot. De medewerker gaf aan dat ik al lang Autopilot zou moeten hebben, bij iedereen zou het al geactiveerd zijn. Hij zou me even in de wacht zetten maar deed dat niet goed waardoor ik het gesprek op de achtergrond mee kon luisteren. Ik hoorde hem "discussieren" met zijn collega. Wat ik ervan begreep was zijn collega van mening dat onze auto na 1 maart besteld was volgens het systeem (dat klopt, toen was de order pas verwerk door Tesla), maar de man aan de telefoon hoorde ik zeggen "Yes, but the order was placed in january". En dat klopt ook want we hebben hem in januari al besteld maar hij is door de enorme drukte bij Tesla pas in maart opgevoerd in hun eigen systeem. En daar kijken ze blijkbaar de hele tijd naar met het activeren van Autopilot.

Hij heeft me later terug gebeld en gaf aan dat ze weer begonnen zijn met handmatig activeren van Autopilot maar dat ze niet aankunnen geven of het nog dagen, weken of maanden gaat duren :|

Ik moest maar gewoon afwachten. Het blijft toch een vreemde zaak, je koopt iets waar je een gratis product bij krijgt en als je een maand later belt je te horen krijgt; we weten het niet en mogen geen uitspraken doen over wanneer het geactiveerd wordt, je ziet wel wanneer je het krijgt...
Welke prijs heb je betaald voor je tesla? De 1 maart prijs of de januari prijs?
 
Is er iemand die in maart besteld en geleverd heeft gekregen (lagere prijs) en al AP heeft kunnen kopen?
Wel kunnen bestellen (met de bestelling als accessoire besteld). auto is tegen lage tarief geleverd echter nu al 1 maand bezig om de bestelde ap geactiveerd te krijgen. De Lease heeft veel van deze gevallen en zoeken het hoger op heb ik begrepen. To be continued
 
Ik heb de M3 6 mrt besteld en 30 mrt geleverd gekregen zonder AP. Ik heb vrijdag ruim 4k betaald voor de AP, de service medewerker verwachtte dat ik gisteren of vandaag de AP aktief moest hebben. Ik ben er zelf wat sceptischer over ;-) In elk geval nog niks gezien.

Hij wilde me overhalen om ook FSD te kopen voor een ruime 7k extra, maar toen ik zei dat dat wel veel was voor een uitgebreide parkeerhulp, vond hij dat ook wel...
Hij begon nog dat het vanaf 1 mei 'waarschijnlijk' duurder wordt... maar ik betaal wel extra zodra het echt wat is...
 
Ik heb de M3 6 mrt besteld en 30 mrt geleverd gekregen zonder AP. Ik heb vrijdag ruim 4k betaald voor de AP, de service medewerker verwachtte dat ik gisteren of vandaag de AP aktief moest hebben. Ik ben er zelf wat sceptischer over ;-) In elk geval nog niks gezien.

Hij wilde me overhalen om ook FSD te kopen voor een ruime 7k extra, maar toen ik zei dat dat wel veel was voor een uitgebreide parkeerhulp, vond hij dat ook wel...
Hij begon nog dat het vanaf 1 mei 'waarschijnlijk' duurder wordt... maar ik betaal wel extra zodra het echt wat is...

Hmm zou het geen 3.200 moeten zijn?
 
ik heb vorige week een factuur gekregen en 4200 eurootjes overgemaakt, in de mail stond dat ik dan op een activatielijst zou worden gezet, daarna nog wel proberen te bellen of ze mn betaalbewijs hadden ontvangen, maar dat heb ik na 2x een kwartier in de wacht staan, weer opgegeven. Ik hoop maar dat het de komende weken ergens geactiveerd wordt...
 
Heb gisteren AP aangeschaft (voor 3200,- want bestelling na 1 maart) en ook geleverd gekregen. Maar op de factuur ontbreekt de naam van mijn bedrijf, waardoor ik (totdat dat gecorrigeerd wordt) geen recht op BTW aftrek heb. Op de factuur van de auto zelf stond wel mijn bedrijfsnaam.

Op mijn SuC facturen ontbreekt overigens ook mijn bedrijfsnaam, met hetzelfde gevolg.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?
 
Ik heb op de factuur ook geen bedrijfsnaam staan.
Officieel hoort het wel maar zolang je NAW gegevens er op staat moet het geen probleem zijn volgens mij.
Geen controle -> geen probleem.
Wel controle -> ???

(wetten.nl - Regeling - Wet op de omzetbelasting 1968 - BWBR0002629)

upload_2019-5-5_14-42-14.png
 
Heb gisteren AP aangeschaft (voor 3200,- want bestelling na 1 maart) en ook geleverd gekregen. Maar op de factuur ontbreekt de naam van mijn bedrijf, waardoor ik (totdat dat gecorrigeerd wordt) geen recht op BTW aftrek heb. Op de factuur van de auto zelf stond wel mijn bedrijfsnaam.

Op mijn SuC facturen ontbreekt overigens ook mijn bedrijfsnaam, met hetzelfde gevolg.

Zijn er meer mensen die hier last van hebben?

Kreeg je wel een factuur met BTW erop (dus 2644,63 excl BTW)?