Ik heb ook een aantal "geluiden", niet helemaal hetzelfde als René, maar ik ga ze toch in dit topic met jullie delen, misschien zijn er hier en daar toch een paar overeenkomsten.
Het omschrijven van een geluid is altijd lastig, maar ik ga het proberen.
1. Airco diep brom/trilling bij aanzetten, en rustig draaien van de airco.Beste hoorbaar als je stil staat en het kan behoorlijk doortrillen en lijkt ook beïnvloedbaar door de eerder beschreven Pressure Buffetting.
Tesla heeft dit probleem erkent en wil nieuwe beugels (modificatie) monteren, plus een isolatie dekentje (dit probleem heeft mogelijk een relatie met 2)
2. Een diepe brom/bonk bij lage snelheden, lastig te omschrijven, maar kleine hobbels in een glad wegdek laten het versterken en bij ongeveer 80 km/u komt dit in een cadans, die bijna irritant wordt. Ook hier is Pressure Buffeting van invloed. Het afstellen van de klep helpt alleen bijna niet.
Tesla heeft dit probleem ook erkent. In testen blijkt dat als we de airco uitzetten, het geluid bijna verdwijnt, de relatie met probleem 1 is gelegd en we gaan volgende week de fix voor 1 uitvoeren in de hoop dat dit ook opgelost raakt. Voorlopig zet ik dus even de airco uit als het geluid me stoort of als het in cadans raakt, en dat helpt.
3. Een brom (niet al te laagfrequent) die van de motor lijkt te komen. Best hoorbaar bij 80-90 km/u, verdwijnt bij mij boven de 110 km/u, dit probleem lijkt nog het meeste op die van René. Alleen is het bij mij omgekeerd, bij gas los, of een viaduct helling af, verdwijnt het. Tesla heeft ook dit probleem duidelijk gehoord en vastgesteld dat dit niet OK is. Vorige week geluidsopnames gemaakt en een paar dagen daarna kreeg ik het bericht dat ze de drive unit willen vervangen.
Ze hadden ook snel uitgesloten dat het niet de kabelboom was.
Nu ben ik welk een beetje bang dat ik mogelijk een ander probleem in de Drive Unit ervoor terug krijg... :-(
Al met al klasse service van SC Amsterdam. Als je meer info wilt over de aanpak neem gerust contact op via PM.
Ik heb goede hoop op een juiste afhandeling en ben zeer tevreden dat Tesla geen van de 3 issues als "binnen de norm" heeft geclassificeerd.
Het afstellen van de achterklep voor het verminderen van Pressure buffetting was overigens iets te ver gegaan, de klep stak zichtbaar uit en lijnde niet meer netjes met de carrosserie, dus dat hebben we wat terug gezet.
Hopelijk heeft iemand er wat aan.