Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het interessante nieuwtjes topic

This site may earn commission on affiliate links.
Nog niet gelanceerd, maar lijkt me het equivalent van een Raspberry Pi met voldoende geheugen, en een LTE kaartje voor een verbinding met het internet.

Ik heb in mijn Model X ook een Raspberry Pi zitten die zich aan de auto presenteert als USB drive, maar dus eens binnen bereik van mijn thuis-wifi de videobestanden zelf kan kopiëren naar een lokale server.

marcone/teslausb
 
  • Informative
Reactions: Rogier P
Nog niet gelanceerd, maar lijkt me het equivalent van een Raspberry Pi met voldoende geheugen, en een LTE kaartje voor een verbinding met het internet.

Ik heb in mijn Model X ook een Raspberry Pi zitten die zich aan de auto presenteert als USB drive, maar dus eens binnen bereik van mijn thuis-wifi de videobestanden zelf kan kopiëren naar een lokale server.

marcone/teslausb
Akkoord, maar mogelijks wordt dit dus een samenwerking tussen Ring en Tesla zonder het toevoegen van hardware (en dus ook over LTE)? Vraag mij af of hier een afzonderlijk abonnement zal voor nodig zijn (via Ring en mogelijks moeten zij licentie aan Tesla betalen?)? Enfin we gaan het in 2021 wel te weten komen.
 
Akkoord, maar mogelijks wordt dit dus een samenwerking tussen Ring en Tesla zonder het toevoegen van hardware (en dus ook over LTE)? Vraag mij af of hier een afzonderlijk abonnement zal voor nodig zijn (via Ring en mogelijks moeten zij licentie aan Tesla betalen?)? Enfin we gaan het in 2021 wel te weten komen.
Sorry, maar ik zie duidelijk een kastje op de afbeelding dat je in de USB aansluitingen prikt.

scarlett_car_connect_desktop_2x.jpg


Tesla zit hier voor niks tussen.
 
  • Disagree
Reactions: OttoR
Betwijfel het. Het personeel wordt naar huis gestuurd of gevraagd zich anders nuttig te maken op de 3/Y lijnen of 'vrijwillig' te helpen bij deliveries. Het artikel suggereert dat het gaat om een verschil in demand.

Denk dat als er een update gaat plaatsvinden dit gewoon ongoing in de productielijn wordt doorgevoerd en ze juist daarbij alle hens aan dek nodig hebben.
 
Betwijfel het. Het personeel wordt naar huis gestuurd of gevraagd zich anders nuttig te maken op de 3/Y lijnen of 'vrijwillig' te helpen bij deliveries. Het artikel suggereert dat het gaat om een verschil in demand.

Denk dat als er een update gaat plaatsvinden dit gewoon ongoing in de productielijn wordt doorgevoerd en ze juist daarbij alle hens aan dek nodig hebben.

Nobody knows (outside Tesla).

De geruchtenmolen en de gossip tamtam hebben het er maar druk mee.

Tesla announces extended Model S/X production shutdown, hinting at design refresh - Electrek
 
Los daarvan natuurlijk heerlijk arbeidsrecht.
Elon / directie bepaald om een productielijn stop te zetten. Omdat demand tegenvalt of omdat je een aanpassing wilt doen en je kunt gewoon je personeel (deels) met onbetaald verlof sturen. Midden in de kerstperiode.

Personeel heeft hier geen enkele invloed op, en deelt nauwelijks mee in de winsten; maar deelt wel mee in het ondernemers risico.
 
Denk dat als er een update gaat plaatsvinden dit gewoon ongoing in de productielijn wordt doorgevoerd en ze juist daarbij alle hens aan dek nodig hebben.
Ik weet helemaal niet of Tesla iets aan de lijn zou veranderen, maar als bij de concurrentie een model een update krijgt, ligt (vaak tijdens de zomermaanden) de lijn enkele weken stil. Zo hadden werknemers bij Ford een vast zomerverlof van 3 weken die niet zelf te kiezen waren, en dat waren ook de momenten nadat facelifts of nieuwe modellen van de band rolden. Daarom ook dat de meeste merken al van de zomer of in het najaar spreken over modeljaar +1 dat je al kan bestellen.
 
  • Informative
Reactions: OttoR
Los daarvan natuurlijk heerlijk arbeidsrecht.
Elon / directie bepaald om een productielijn stop te zetten. Omdat demand tegenvalt of omdat je een aanpassing wilt doen en je kunt gewoon je personeel (deels) met onbetaald verlof sturen. Midden in de kerstperiode.

Personeel heeft hier geen enkele invloed op, en deelt nauwelijks mee in de winsten; maar deelt wel mee in het ondernemers risico.

Personeel krijgt extra Paid Time Off, naast de kerstdagen, iets bijzonders in Amerika.
Daarnaast krijgt het personeel aandelen, jaarlijks bij de functioneringsgesprekken.

Zeker in Amerika kan het veel slechter, ik denk niet dat je hier een punt hebt.
 
Personeel krijgt extra Paid Time Off, naast de kerstdagen, iets bijzonders in Amerika.
Daarnaast krijgt het personeel aandelen, jaarlijks bij de functioneringsgesprekken.

Zeker in Amerika kan het veel slechter, ik denk niet dat je hier een punt hebt.

Ben het met je eens dat het in Amerika zeker veel slechter kan. Wilt niet zeggen dat het daarmee goed is. ☺️

Het Nederlands arbeidsrecht mag wellicht te star zijn, maar vind het een groot goed dat werknemers niet onbetaald met verlof gestuurd kunnen worden omdat de directeur jeuk heeft aan z'n neusvleugel.

Onder het motto:
"Poor planning on your part does not necessitate an emergency on mine"
 
Al een keer eerder als idee elders op dit forum langs gekomen: laden via de lantaarnpaal.
Maar nu aan de andere zijde van het kanaal ook daadwerkelijk in Londen bij 1300 lantaarnpalen geconcentreerd geïmplementeerd.
Relatief lage stroomsterktes, ik neem aan om er voor te zorgen dat iedereen de auto met een gerust hart ‘s nachts kan laten laden voor de volgende dag. Maar wellicht ook om het bestaande net niet te zwaar te belasten. Zie dit artikel.
 
Google Maps toont EV's in Nederland nu oplaadstations op de route

Ik heb hier toch gemengde gevoelens - Zal Tesla met zijn propriety apps op termijn kunnen opboksen tegen Google’s Android Auto ?
Ik lig er niet wakker van. Ik heb ervaring met Apple CarPlay in huurwagens en ben niet onder de indruk.

Op lange ritten gebruik ik soms Waze, en zelfs daar moet ik vaststellen dat sinds een paar jaar de Tesla navigatie het beter doet dan Waze zelf.

Dat dit nu beschikbaar wordt in de Polestar 2 en Volvo XC40 is 'logisch', maar typeert ook weer old auto om software in te kopen bij een externe partner die niet noodzakelijk alle nuances kent.

Ik zie overigens niet snel een andere autobouwer zich ook Google Auto inkopen. Alle andere groepen hebben hun eigen software, en niemand lijkt geïnteresseerd om in Google mee te stappen.

Ik vind het overigens grappig dat dat verticale scherm aan populariteit lijkt te winnen, net op het moment dat Tesla migreert naar horizontale schermindeling :).