Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Het interessante nieuwtjes topic

This site may earn commission on affiliate links.
Heuh Tesla naar de Detroit Auto Show 🤯


 
  • Informative
Reactions: BobbyKings
Heuh Tesla naar de Detroit Auto Show 🤯





Het gerucht is nu dat Tesla een bommetje gaat gooien tijdens de Detroit Auto Show: start van CyberTruck deliveries.

Als dat waar is zou dat wel weer geniale marketing zijn om dat te doen tijdens de belangrijkste autobeurs van Noord-Amerika.
 
  • Like
Reactions: mnno and robertvg
Prijs Li-ion onder de $100/kWh




IMG_6392.jpeg
 
Is dat andere LFP-techniek dan wat Tesla doet?

Tesla koopt LFP in, oa bij CATL.

De nieuwe CATL batterijfabriek in Shanghai gaat voor zover we weten voornamelijk LFP maken, heeft een capaciteit van 80 GWh per jaar en staat hemelsbreed 3 kilometer bij Tesla Giga Shanghai vandaan. Waar die produktie voor is is nog een gok maar waarschijnlijk gaat 40 GWh sowieso naar de nieuwe Tesla Megapack fabriek daar.

Deze nieuwe chemie van CATL bevat dacht ik ook nog Mangaan in de Cathode. Ik verwacht deze accu’s in de toekomst wel in Tesla’s te zien.
 
  • Like
Reactions: Nick-m
Weer geruchten over ‘one piece casting’ voor de Tesla compact, compleet chassis in ‘one go’.

In dit artikel wordt gesproken van 16.000 Ton clamping force, dubbel de kracht van de grootste Gigapress nu.


 
Weer geruchten over ‘one piece casting’ voor de Tesla compact, compleet chassis in ‘one go’.

In dit artikel wordt gesproken van 16.000 Ton clamping force, dubbel de kracht van de grootste Gigapress nu.


Dit gaat in tegen master plan 3, waar het de bedoeling is om de productielijn op te splitsen in 4 lijnen, waar telkens 1/4 van de auto geassembleerd wordt en daarna dan samengevoegd worden.
Zo zou de assemblagehal x keer kleiner kunnen zijn.
Montage zou ook veel eenvoudiger met robots kunnen. Een dashboard monteren gaat veel eenvoudiger op dat 1/4 dat tot aan de cockpit komt. Dan moeten de robots (monteurs?) niet in de cockpit duiken.
 
Dit gaat in tegen master plan 3, waar het de bedoeling is om de productielijn op te splitsen in 4 lijnen, waar telkens 1/4 van de auto geassembleerd wordt en daarna dan samengevoegd worden.
Zo zou de assemblagehal x keer kleiner kunnen zijn.
Montage zou ook veel eenvoudiger met robots kunnen. Een dashboard monteren gaat veel eenvoudiger op dat 1/4 dat tot aan de cockpit komt. Dan moeten de robots (monteurs?) niet in de cockpit duiken.

‘Unboxed’ zou prima parallel aan single casting kunnen bestaan. Het ene voor de mid-size en grote Tesla’s en het andere voor de compact.

Het is denkbaar dat het Structural Pack meer onderdelen gaat dragen bij de compact bijvoorbeeld.

In ieder geval zou Tesla Tesla niet zijn als ze niet continu zouden blijven innoveren en bijstellen.
 
  • Like
Reactions: Maarten and Phil V
Redwood Materials (van Straubel, Tesla founder) neemt Duitse recycler over:


 
  • Like
Reactions: DuurzameHenk