Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Je hebt de Gen2 gekocht neem ik aan, met kort snoer? Die zou voor mij ook wel voldoen, zo'n lang snoer heb ik niet nodig.

Maar wat is het voordeel van een Gen3 t.o.v. een Gen2, dat heb ik nog niet kunnen ontdekken. Althans, dat haal ik niet uit de omschrijving van de Tesla shop.
Voordeel van een Gen2 is dat je daar ook andere automerken mee kan laden, de oudere dan... Ik heb er ook een nieuwe Gen2 bijgekocht voor die spotprijs. Mocht die met 7 meter ooit kapotgaan.. Goedkoper worden ze niet. Gen3 kun je via wifi monitoren én besturen. Gen2 gaat tot 80A, Gen3 tot 48A (maar er is geen Tesla met een OBC van meer dan 48A, dus dat was al overkill)
 
Wat is eigenlijk het voordeel van het kunnen monitoren en besturen van de Wall Charger, als dit monitoren en besturen ook gewoon via de Tesla (app) zelf kan? Bijvoorbeeld SoC aflezen, laadsnelheid verhogen/verlagen en inplannen kan allemaal via de Tesla. Wat kan de TWC Gen3 nog meer, qua monitoren en besturen?
 
  • Like
Reactions: Vova
Je kan veel meer en slimmer regelen als je meerdere laders kunt aansturen:
- 1 enkele Tesla heeft geen weet van het totaal afgenomen vermogen van alle laders samen. De laders hebben geen weet van totaal beschikbare capaciteit en afname andere gebruikers in een pand (zou je allemaal via apps kunnen regelen maar hetnis wel omslachtig)
- je kunt de laders aansturen onafhankelijk van welke merken auto’s er aan laden en of je die wel of niet kunt aansturen
- je kan de aansturing bedraad doen zodat het ook werkt bij ontbreken van wifi/bluetooth/andere draadloze technieken
Etc
 
Wat is eigenlijk het voordeel van het kunnen monitoren en besturen van de Wall Charger, als dit monitoren en besturen ook gewoon via de Tesla (app) zelf kan? Bijvoorbeeld SoC aflezen, laadsnelheid verhogen/verlagen en inplannen kan allemaal via de Tesla. Wat kan de TWC Gen3 nog meer, qua monitoren en besturen?
Is inderdaad te doen. Zie wat slimme laadapps als Jedlix doen.
Het heeft ook nadelen. De Tesla kan niet altijd vlot bereikt worden, wat bij loadbalancing wel eens slecht zou kunnen aflopen. Soms wordt hij niet bereikt. Of gaat jou sturing het laden ook stoppen als je aan de SuC staat (echt gebeurt bij mij met Jedlix).
 
Wat is eigenlijk het voordeel van het kunnen monitoren en besturen van de Wall Charger, als dit monitoren en besturen ook gewoon via de Tesla (app) zelf kan? Bijvoorbeeld SoC aflezen, laadsnelheid verhogen/verlagen en inplannen kan allemaal via de Tesla. Wat kan de TWC Gen3 nog meer, qua monitoren en besturen?
Dat was precies mijn afweging. Daarom denk ik dat ik voor de Gen2 ga, zeker gezien het prijsverschil.

Overigens respect voor de uitleg van robertvg, maar voor een particulier als ik heeft dat geen toegevoegde waarde.
 
Tesla Model Y zomerbanden 20"
We mogen over een paar dagen onze Model Y ophalen en deze gaat dan direct door naar de bandenboer om er all-weatherbanden onder te laten zetten. De originele banden, met dan ongeveer 100km erop, gaan in de verkoop. Bij interesse hoor ik het graag.
 
Onze tweeling is er al enige tijd te groot voor dus daarom nu te koop. Een originele 3rd Seat row ( rear facing seats ) voor een Tesla model S. Ik heb zowel montage beugels (hip strikers) voor the classic (1e generatie) als de face lift (2e generatie).

Nieuw was dit als optie €5.000,- nu over tenemen tegen richtprijs 600 euro incl bouten en moeren etc en originele montage handleiding.
stoeltjes2.jpg
stoeltjes1.jpg
 
Onze tweeling is er al enige tijd te groot voor dus daarom nu te koop. Een originele 3rd Seat row ( rear facing seats ) voor een Tesla model S. Ik heb zowel montage beugels (hip strikers) voor the classic (1e generatie) als de face lift (2e generatie).

Nieuw was dit als optie €5.000,- nu over tenemen tegen richtprijs 600 euro incl bouten en moeren etc en originele montage handleiding.
View attachment 816541View attachment 816540
Ik dacht dat daarvoor een aangepaste wagen nodig is met extra versterking van de kofferruimte waar de bevestigingen zitten. De vraag is hier ooit gepasseerd of namontage mogelijk was, en dat bleek niet zo.
 
Last edited:
  • Like
Reactions: ramonneke
Die versterking is hét issue, mooi opgelost @Sjors
Klopt. Die versteviging wilde Tesla niet leveren. Ze verwezen me door naar een geauthoriseerde werkplaats. Verweij in den haag in mijn geval. Die bestelde de versteviging en hebben hem gemonteerd. Materiaal en arbeid. Totaal iets van 200 euro.

Gek genoeg waren de kosten van die hipstriker beugeltjes ook bijna 200 euro. Rare prijsstrategie van Tesla🤨
 
Ik heb een Maxem tussen meterkast en lader. Zodat mijn aansluiting niet overbelast wordt. Max 3x24a. Ik begreep dat het protocol om de laadstroom te sturen niet voorhanden is voor Gen3. Ik ben dus beter af met de Gen2.
Klopt Gen3 wordt niet ondersteund door Maxem. Een Gen 2 icm een Alfen station zou wel werken. Helaas een paar k en maanden verder werken ze nu bij mij allebei belabberd 😭.