Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register
This site may earn commission on affiliate links.
Er zijn veel meer relevante parameters: rolweerstand, wrijving, luchtweerstand, snelheid etc. Dat maakt het echt niet 1-op-1 vertaalbaar. Je had de documentaire over bandenontwerp van Michelin (dacht ik) even kunnen kijken op discovery of NGC recent, waar ze foto's maken van banden onder een auto op snelheid, en waar te zien is hoe het punt voor bijvoorbeeld aquaplaning kan variëren. Aquaplaning zal je op een fiets niet snel mee maken (tenzij je aan hypersnelle afdalingen in de bergen doet).
 
  • Like
Reactions: Michel3
popcorn-yes.gif
 
Ik heb een S85D te koop van 3/2016 (1049**). Uit vennootschap: 54.300 EUR (plus 21% BTW x 50%) = 60.000 EUR.

Wel alleen (aan die prijs) voor mensen van dit forum en hun vrienden/kennissen, die graag zelf wel zorgen voor TC (en douaneformaliteiten indien naar NL). Aankoopwaarde was 108.000 EUR (maar het was een inventaris-wagen met 6.000 EUR korting, dus 102.000 EUR heb ik betaald).

Midnight silver, next gen lederen stoelen, premium interieur, AP1, 103.000 km. Nadien 4G/LTE geïnstalleerd (500 EUR) en ook Light Harmonics audio upgrade (1000 EUR). Laatste onderhoud op 80.000 km.

PM me maar. Wagen is vermoedelijk volgend week-end verkocht aan die prijs, of zelfs meer, aan een handelaar (hoop ik toch :)) maar ik verkoop ze natuurlijk met veel meer plezier aan
jullie, of jullie vrienden/kennissen.

Te bezichtigen (morgen en overmorgen dus) in Hoeilaart. NB: mocht ik bijv. morgen een bod krijgen ver boven de 60.000 EUR van Nikola Brussels of anderen, dan ga ik daarop in zonder eerst alle PM's na te lezen. Wie er eerder bij wil zijn : zend me een mail : carl.leermakers at cms-db.com