You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Voordeel van een Gen2 is dat je daar ook andere automerken mee kan laden, de oudere dan... Ik heb er ook een nieuwe Gen2 bijgekocht voor die spotprijs. Mocht die met 7 meter ooit kapotgaan.. Goedkoper worden ze niet. Gen3 kun je via wifi monitoren én besturen. Gen2 gaat tot 80A, Gen3 tot 48A (maar er is geen Tesla met een OBC van meer dan 48A, dus dat was al overkill)Je hebt de Gen2 gekocht neem ik aan, met kort snoer? Die zou voor mij ook wel voldoen, zo'n lang snoer heb ik niet nodig.
Maar wat is het voordeel van een Gen3 t.o.v. een Gen2, dat heb ik nog niet kunnen ontdekken. Althans, dat haal ik niet uit de omschrijving van de Tesla shop.
Is inderdaad te doen. Zie wat slimme laadapps als Jedlix doen.Wat is eigenlijk het voordeel van het kunnen monitoren en besturen van de Wall Charger, als dit monitoren en besturen ook gewoon via de Tesla (app) zelf kan? Bijvoorbeeld SoC aflezen, laadsnelheid verhogen/verlagen en inplannen kan allemaal via de Tesla. Wat kan de TWC Gen3 nog meer, qua monitoren en besturen?
Dat was precies mijn afweging. Daarom denk ik dat ik voor de Gen2 ga, zeker gezien het prijsverschil.Wat is eigenlijk het voordeel van het kunnen monitoren en besturen van de Wall Charger, als dit monitoren en besturen ook gewoon via de Tesla (app) zelf kan? Bijvoorbeeld SoC aflezen, laadsnelheid verhogen/verlagen en inplannen kan allemaal via de Tesla. Wat kan de TWC Gen3 nog meer, qua monitoren en besturen?
Ik dacht dat daarvoor een aangepaste wagen nodig is met extra versterking van de kofferruimte waar de bevestigingen zitten. De vraag is hier ooit gepasseerd of namontage mogelijk was, en dat bleek niet zo.Onze tweeling is er al enige tijd te groot voor dus daarom nu te koop. Een originele 3rd Seat row ( rear facing seats ) voor een Tesla model S. Ik heb zowel montage beugels (hip strikers) voor the classic (1e generatie) als de face lift (2e generatie).
Nieuw was dit als optie €5.000,- nu over tenemen tegen richtprijs 600 euro incl bouten en moeren etc en originele montage handleiding.
View attachment 816541View attachment 816540
Klopt. Die versteviging wilde Tesla niet leveren. Ze verwezen me door naar een geauthoriseerde werkplaats. Verweij in den haag in mijn geval. Die bestelde de versteviging en hebben hem gemonteerd. Materiaal en arbeid. Totaal iets van 200 euro.Die versterking is hét issue, mooi opgelost @Sjors
Klopt Gen3 wordt niet ondersteund door Maxem. Een Gen 2 icm een Alfen station zou wel werken. Helaas een paar k en maanden verder werken ze nu bij mij allebei belabberd .Ik heb een Maxem tussen meterkast en lader. Zodat mijn aansluiting niet overbelast wordt. Max 3x24a. Ik begreep dat het protocol om de laadstroom te sturen niet voorhanden is voor Gen3. Ik ben dus beter af met de Gen2.
Ik weet het niet helemaal zeker wanneer de verandering is maar mijn X heeft volgens mij net een andere stekker.Wat kan je juist doen met die can-bus adaptor? Werkt die ook op facelift vanaf 2016?