Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

High Power Wall Charger Mk II

This site may earn commission on affiliate links.
IMG_8233.JPG
Zeker gaan voor de twinlader en 3x400v, maar die neuter blijft problemen geven !
 
Nou ja, ze belde over welke kabel lengte ik heb. Daarna wordt er een service afspraak ingepland. Dat moet blijkbaar in een apart contactmoment.

Knap lastig dat de laadvoorziening niet betrouwbaar werkt.
Om die reden heb ik er een (rode) krachtstroomaansluiting naast laten zetten voor een paar euro. Kun je altijd nog met de UMC (bijna) net zo snel laden.
 
  • Informative
Reactions: CJA Hulskamp
Om die reden heb ik er een (rode) krachtstroomaansluiting naast laten zetten voor een paar euro. Kun je altijd nog met de UMC (bijna) net zo snel laden.
Dat is een goed idee! Ik laad maar met 3500w maar goed dan kan ik nog net zo goed een 5p rode aansluiting monteren.

Maar goed ik hoop dat die WC niet kwetsbaar is. Tesla komt met een service monteur en vroeg via de telefoon welke lengte kabel ik heb. (7.5m).

We gaan het mee maken.
 
Mijn Model X heeft een zwaardere lader dubbele lader bestaat niet meer. Ik kan ook maar Max 25A laden.

Is dat een feit? Ik dacht namelijk dat je ook 32A kon laden...onze lader "geeft" ook niet meer dacht ik, terwijl hij wel op 32A staat ingesteld. Maar dat ligt dus aan de X? Heb een X uit sep-16... die kunnen dus nooit 32A laden? Kon er geen sterkere lader toen bij kopen, die zat er al standaard bij was het verhaal...
 
  • Funny
Reactions: Herwin
Is dat een feit? Ik dacht namelijk dat je ook 32A kon laden...onze lader "geeft" ook niet meer dacht ik, terwijl hij wel op 32A staat ingesteld. Maar dat ligt dus aan de X? Heb een X uit sep-16... die kunnen dus nooit 32A laden? Kon er geen sterkere lader toen bij kopen, die zat er al standaard bij was het verhaal...

Hangt er van af op welke spanning je laadt. Op 230V mono kan je om tot 11KW te geraken laden met 48 Amps.
Op 400V 3-fasig heb je maar 16 Amp nodig om aan 11KW te geraken
 
Klopt op zich wel, maar een losse type 2 kabel laat maar 32A toe. Dus het reele max is 7,5 kW.
Echt? is dacht dat een type 2 kabel, zoals ik er ook eentje heb (mijn eerste Tesla had dubbele lader), 3 x 32A kan doorgeven. Ik heb daarmee tegen de 100 km/uur geladen op 22 Kw type 2 stations (heel in het begin).
Huidige laders in S en X geven standaard 11 Kw en met optionele uitbreiding 17 Kw.
 
Dat is idd niet onmogelijk, maar zeker geen courante oplossing. Vermits de Tesla's de enkelfasige stroom ook intern kunnen verdelen, zal jet zo ook wel lukken.
Ik vrees wel dat andere EVs die driefasig laden er wel moeite mee zouden hebben.
 
Zou iemand met een HPWC en ook nog een auto die met een type-1 kabel laad een testje voor mij willen doen?
De Type-1 kabel past op de vaste kabel van het HPWC. Ik ben benieuwd of je zo kunt laden, het mooiste zou zijn met meer dan 16A. Ben benieuwd of dit ook werkt of dat dit alleen met een speciale verlengkabel/adapter mogelijk is
Ratio laadkabels Kabel adapter Type 2 male - Type 1 female 1 meter
Vandaag dan eindelijk de adapter kunnen testen dankzij Haaker die er een had besteld en zo vriendelijk was om naar mijn huis te komen met een Fiat 500e. Helaas werkt het niet op mijn HPWC. Op mijn verzoek zijn we nog naar mijn kantoor gereden waar ik o.a. 2 EV-boxen heb hangen met een vaste kabel en daar werkte het wel.

Dus helaas nog geen oplossing om thuis met 25A te kunnen laden:(.

IMG_1393.JPG
IMG_1395.JPG
 
  • Informative
Reactions: vdvoorde
Vandaag dan eindelijk de adapter kunnen testen dankzij Haaker die er een had besteld en zo vriendelijk was om naar mijn huis te komen met een Fiat 500e. Helaas werkt het niet op mijn HPWC.

HPWC-legacy.png



Met de tweede DIP switch op "Legacy" is het mogelijk een Mitsibishi Outlander PHEV te laden, dat werkt niet in the "Normal" instelling.
Nissan Leaf en BMW i3 laden nog wel in "Normal"
 
Dat afzagen vind ik nog wel een risico. Als ik zeker weet dat t zal werken doe ik het. For safety issues.... Het deel waar de kabels gekoppeld worden ben ik van plan in een aparte kast te plaatsen zodat ie droog blijft en ook niet gestolen kan worden.

Bij het omzetten van die dipswitch ben ik benieuwd of mijn loadbalancingsysteem (Maxem) blijft werken. Maar dit kan ik natuurlijk eenvoudig testen met de Tesla zonder een zaag ter hand te nemen.