HWS
Well-Known Member
Ik heb geen Leaf..., da's HansHeb je de test met de kabel van de leaf en hpwc al gedaan ?
You can install our site as a web app on your iOS device by utilizing the Add to Home Screen feature in Safari. Please see this thread for more details on this.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Ik heb geen Leaf..., da's HansHeb je de test met de kabel van de leaf en hpwc al gedaan ?
Mijn verzuchting dat in het landelijk gebied de postcoderoos regeling heel moeilijk van de grond komt is nog maar een dag oud als zich de coöperatie Duurzaam Markenbinnen meldt. Die hebben een dak van een landbouwer vlak tegenover ons in de polder beschikbaar waar 250 panelen op kunnen liggen. Ik heb er meteen 41 gereserveerd voor een maximum opwekking van 10.000 kWh. De resterende 4000 kWh kunnen mooi met 6 zonnepanelen op de carport en met Tesla dakpannen op de garage worden uitgevoerd.Dat lukt wel als je in de buurt van een bevolkingskern zit. Bij ons in het landelijk gebied is dat helaas niet mogelijk.
Ik heb geen Leaf..., da's Hans
Ik bedoelde of je de leaf kabel (type 2 naar type 1) al eens geprobeerd hebt als apdapter voor de vaste kabel van de twcEn ik weet dat dat niet past. De Leaf heeft Type 1 en aan de HWPC zit een vaste type 2 stekker.
Ik bedoelde of je de leaf kabel (type 2 naar type 1) al eens geprobeerd hebt als apdapter voor de vaste kabel van de twc
Ik zou dat willen doen omdat ik dan een Leaf, Ioniq of Fiat 500e met 25A (mijn maximale aansluitvermogen) via de HPWC kan laden die door een Maxem bewaakt wordt tegen overbelasting.
De 500e zeker niet. Ioniq weet ik volgende week, een compagnon van me heeft er net één gekocht. Wat ik op internet heb gevonden is dat deze ook een Type-1 aansluiting heeft.
De vaste kabel van de HPWC heeft een vrouwtjesaansluiting, hier kun je de laadkabel die je bij een laadpaal gebruikt op aansluiten, is geen mannetje-mannetje. Ik vrees echter dat de pennen te kort zijn oid, uit veiligheidsoverwegingen waarschijnlijk.
Ben benieuwd welke kabel jij gebruikt om je Leaf via je HPWC te kunnen laden?
De Ioniq heeft een type 2 laadpoort, linksachter, 1 fase lader.
Hyundai IONIQ Electric
De 500e is geimporteerd uit de US en heeft een J1772 type-1 laadpoort.
Het hele idee van die connectors is dat er pas spanning op komt te staan als de stekkers vergrendeld zijn, het zou vreemd zijn als dat verlengen zou werken.
Voor Europa niet maar voor het overgrote deel van de rest vd wereld maakt dat niet uit.Die ene fase is niet handig van de Ioniq. 3,7 Kw laden is niet 2017, thuis zou het 3 fasen met 11 Kw moeten zijn. Dat wist ik niet.
Voor Europa niet maar voor het overgrote deel van de rest vd wereld maakt dat niet uit.
Misschien dat die Duitse EV's straks toch nog een groot succes gaan worden in Europa.
de Ioniq doet t prima aan de HPWC2De 500e zeker niet. Ioniq weet ik volgende week, een compagnon van me heeft er net één gekocht. Wat ik op internet heb gevonden is dat deze ook een Type-1 aansluiting heeft.
De vaste kabel van de HPWC heeft een vrouwtjesaansluiting, hier kun je de laadkabel die je bij een laadpaal gebruikt op aansluiten, is geen mannetje-mannetje. Ik vrees echter dat de pennen te kort zijn oid, uit veiligheidsoverwegingen waarschijnlijk.
Ben benieuwd welke kabel jij gebruikt om je Leaf via je HPWC te kunnen laden?
Zoals al geschreven heeft de ioniq type 2. Eigenlijk een CCS-poort met bovenaan de enkelfasige AC-type 2, weliswaar tot 32A en gecombineerd dus de de DC CCS, volgens de brochure tot 100 kW.Ioniq weet ik volgende week, een compagnon van me heeft er net één gekocht. Wat ik op internet heb gevonden is dat deze ook een Type-1 aansluiting heeft.
Lijkt er op dat Tesla service langs komt om naar mijn WC te kijken .Laatste tijd heb ik het volgende probleem. Wall charger type II in mijn Model S 2016 AP1 pluggen. Dan lockt de poort netjes maar er wordt niet geladen. Nu al een paar keer voorgekomen. Een keer heb ik even 500 meter gereden en opnieuw ingeplugd en toen starte het laden wel. Nu even 50 meter gereden en het laden start niet. De poort blijft wit branden en na een tijdje lockt hij wel. In de App zie ik Ready to Charge met daaronder te tekst Check Charger power. Voor zover ik weet is de spanning in orde en ik het be resetbutton op de WC ingedrukt.
Thx
Zo, de expansie van tesla gaat wel rap, naast de elektrificatie van de auto wordt nu ook het toilet geëlektrificeerd! Krijg je een elektrische wc-bril?Lijkt er op dat Tesla service langs komt om naar mijn WC te kijken .