Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

High Power Wall Charger Mk II

This site may earn commission on affiliate links.
Dat lukt wel als je in de buurt van een bevolkingskern zit. Bij ons in het landelijk gebied is dat helaas niet mogelijk.
Mijn verzuchting dat in het landelijk gebied de postcoderoos regeling heel moeilijk van de grond komt is nog maar een dag oud als zich de coöperatie Duurzaam Markenbinnen meldt. Die hebben een dak van een landbouwer vlak tegenover ons in de polder beschikbaar waar 250 panelen op kunnen liggen. Ik heb er meteen 41 gereserveerd voor een maximum opwekking van 10.000 kWh. De resterende 4000 kWh kunnen mooi met 6 zonnepanelen op de carport en met Tesla dakpannen op de garage worden uitgevoerd.
Ben er blij mee dat ik mijn gehele verbruik 'zelf' ga opwekken terwijl het uiterlijk van de stolpboerderij niet wordt aangetast.
 
Ik bedoelde of je de leaf kabel (type 2 naar type 1) al eens geprobeerd hebt als apdapter voor de vaste kabel van de twc

Dat kan ook niet. Zit je met twee mannetjes. Op het risico af dat ik als niet meer van deze tijd beschouwd word merk ik toch op dat dat niet past. Denkbaar zou wel kunnen zijn een adapter, volgens mij wel ergens verkrijgbaar maar waarom zou je het doen? Het gaat nauwelijks sneller dan een gewoon stopcontact.
 
Ik zou dat willen doen omdat ik dan een Leaf, Ioniq of Fiat 500e met 25A (mijn maximale aansluitvermogen) via de HPWC kan laden die door een Maxem bewaakt wordt tegen overbelasting.

Kun je er niet gewoon een Mennekes type 2 vrouwtje bij hangen (op veilige afstand:)? Daarin past wel een Leaf kabel. Die hebben wij voor de Leaf ook gekocht voor laadpaaltjes, ene kant type 1andere kant type 2. In die mennekes past dan in principe elke auto die zelf geen type twee aansluiting heeft via een verloop kabel. Volgens mij heeft een Ioniq voor AC laden trouwens wel type 2 en misschien Fiat 500E ook wel. Het is inmiddels de standaard.
 
De 500e zeker niet. Ioniq weet ik volgende week, een compagnon van me heeft er net één gekocht. Wat ik op internet heb gevonden is dat deze ook een Type-1 aansluiting heeft.

De vaste kabel van de HPWC heeft een vrouwtjesaansluiting, hier kun je de laadkabel die je bij een laadpaal gebruikt op aansluiten, is geen mannetje-mannetje. Ik vrees echter dat de pennen te kort zijn oid, uit veiligheidsoverwegingen waarschijnlijk.

Ben benieuwd welke kabel jij gebruikt om je Leaf via je HPWC te kunnen laden?
 
De 500e zeker niet. Ioniq weet ik volgende week, een compagnon van me heeft er net één gekocht. Wat ik op internet heb gevonden is dat deze ook een Type-1 aansluiting heeft.

De vaste kabel van de HPWC heeft een vrouwtjesaansluiting, hier kun je de laadkabel die je bij een laadpaal gebruikt op aansluiten, is geen mannetje-mannetje. Ik vrees echter dat de pennen te kort zijn oid, uit veiligheidsoverwegingen waarschijnlijk.

Ben benieuwd welke kabel jij gebruikt om je Leaf via je HPWC te kunnen laden?

Ik heb nog geen HPWC (wacht even totdat bekend is wat er met Model 3 pakket meer beschikbaar komt aan mogelijke nieuwe versie) en de S laadt nog braafjes op rode stekker. Leaf zit op gewoon stopcontact en trekt 13A, niet echt spectaculair en zal bij geen enkele installatie problemen geven denk ik.
 
De Ioniq heeft een type 2 laadpoort, linksachter, 1 fase lader.
Hyundai IONIQ Electric
De 500e is geimporteerd uit de US en heeft een J1772 type-1 laadpoort.

Het hele idee van die connectors is dat er pas spanning op komt te staan als de stekkers vergrendeld zijn, het zou vreemd zijn als dat verlengen zou werken.

Die ene fase is niet handig van de Ioniq. 3,7 Kw laden is niet 2017, thuis zou het 3 fasen met 11 Kw moeten zijn. Dat wist ik niet.
 
Thnx Robert, da's idd de bevestiging dat die Ioniq een T2 aansluiting heeft.

Voor de Fiat heb ik dit wel gevonden. Maar zoek eigenlijk een langere verlengkabel.
Adapter Type 2 (laadkabel) naar Type 1 (auto) - Laadkabelfabriek
IMG_1233.PNG
 
De 500e zeker niet. Ioniq weet ik volgende week, een compagnon van me heeft er net één gekocht. Wat ik op internet heb gevonden is dat deze ook een Type-1 aansluiting heeft.

De vaste kabel van de HPWC heeft een vrouwtjesaansluiting, hier kun je de laadkabel die je bij een laadpaal gebruikt op aansluiten, is geen mannetje-mannetje. Ik vrees echter dat de pennen te kort zijn oid, uit veiligheidsoverwegingen waarschijnlijk.

Ben benieuwd welke kabel jij gebruikt om je Leaf via je HPWC te kunnen laden?
de Ioniq doet t prima aan de HPWC2
 
Ioniq weet ik volgende week, een compagnon van me heeft er net één gekocht. Wat ik op internet heb gevonden is dat deze ook een Type-1 aansluiting heeft.
Zoals al geschreven heeft de ioniq type 2. Eigenlijk een CCS-poort met bovenaan de enkelfasige AC-type 2, weliswaar tot 32A en gecombineerd dus de de DC CCS, volgens de brochure tot 100 kW.
 
  • Helpful
Reactions: HWS
Laatste tijd heb ik het volgende probleem. Wall charger type II in mijn Model S 2016 AP1 pluggen. Dan lockt de poort netjes maar er wordt niet geladen. Nu al een paar keer voorgekomen. Een keer heb ik even 500 meter gereden en opnieuw ingeplugd en toen starte het laden wel. Nu even 50 meter gereden en het laden start niet. De poort blijft wit branden en na een tijdje lockt hij wel. In de App zie ik Ready to Charge met daaronder te tekst Check Charger power. Voor zover ik weet is de spanning in orde en ik het be resetbutton op de WC ingedrukt.

Thx
 
Laatste tijd heb ik het volgende probleem. Wall charger type II in mijn Model S 2016 AP1 pluggen. Dan lockt de poort netjes maar er wordt niet geladen. Nu al een paar keer voorgekomen. Een keer heb ik even 500 meter gereden en opnieuw ingeplugd en toen starte het laden wel. Nu even 50 meter gereden en het laden start niet. De poort blijft wit branden en na een tijdje lockt hij wel. In de App zie ik Ready to Charge met daaronder te tekst Check Charger power. Voor zover ik weet is de spanning in orde en ik het be resetbutton op de WC ingedrukt.

Thx
Lijkt er op dat Tesla service langs komt om naar mijn WC te kijken .

Af en toe gaat het laden niet. Even afwachten dus.