Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hoe andere weggebruikers reageren op je Tesla..

This site may earn commission on affiliate links.
Tja, ik ben niet zo van het uitvoerend fysiek geweld. Wel genoeg ideeen voor epische en originele 'oplossingen' voor dat soort lui.
Maargoed. Het is *absoluut* zo dat Tesla's reacties uitlokken. Sommigen zijn negatief (wellicht van het nu.nl/telegraaf/ad-reaguurderstype 'jij hebt dure subsidiebak van mijn belastingcenten') maar gelukkig zijn de meesten positief (vooral kinderen/jongeren)

Heb bij Audi/Volvo etc nooit meegemaakt dat mensen rond je auto staan te kijken en geinteresseerd en enthousiast vragen stellen als je terugkomt etc. Vooral in Belgie. In Nederland zijn Tesla's al redelijk mainstream geworden maar in Belgie is het nog een beetje een attractie ;-)

Oh lees nu pas dat ze wel excuses aanboden enzo... neem aan ook niet echt schade dus dan valt het allemaal wel weer mee. Ik had het in m'n S wel een beetje, maar toen waren de voordelen ook best wel groot en had je een vrij luxe auto. De 3 is wel wat beter betaalbaar en daar rijden toch wat "normalere" mensen in. Maar goed, zat mensen die jaloers en negatief zijn. Zowel op m'n oude BMW als Lexus een kras over de hele zijkant gehad.... als je daar toch iemand op zou betrappen dan heb ik geen idee hoe dat gaat eindigen.
 
Tja, ik ben niet zo van het uitvoerend fysiek geweld. Wel genoeg ideeen voor epische en originele 'oplossingen' voor dat soort lui.
Maargoed. Het is *absoluut* zo dat Tesla's reacties uitlokken. Sommigen zijn negatief (wellicht van het nu.nl/telegraaf/ad-reaguurderstype 'jij hebt dure subsidiebak van mijn belastingcenten') maar gelukkig zijn de meesten positief (vooral kinderen/jongeren)

Heb bij Audi/Volvo etc nooit meegemaakt dat mensen rond je auto staan te kijken en geinteresseerd en enthousiast vragen stellen als je terugkomt etc. Vooral in Belgie. In Nederland zijn Tesla's al redelijk mainstream geworden maar in Belgie is het nog een beetje een attractie ;-)

mijn vorige volvo's (v60 d6, xc90 t8) beide gekeyed hoor... Heb nu sentry altijd aan, kijken of ik ze kan betrappen.
 
Oh lees nu pas dat ze wel excuses aanboden enzo... neem aan ook niet echt schade dus dan valt het allemaal wel weer mee. Ik had het in m'n S wel een beetje, maar toen waren de voordelen ook best wel groot en had je een vrij luxe auto. De 3 is wel wat beter betaalbaar en daar rijden toch wat "normalere" mensen in. Maar goed, zat mensen die jaloers en negatief zijn. Zowel op m'n oude BMW als Lexus een kras over de hele zijkant gehad.... als je daar toch iemand op zou betrappen dan heb ik geen idee hoe dat gaat eindigen.

Ja tis ook niet alleen Tesla wat agressie aantrekt hoor. Wij hebben op onze cabrio (met opvallend kleurtje) ook al eens keer gehad dat hij aan beide kanten van voor tot achter met grote krullen bekrast is geweest... Blijkbaar moet je gewoon een een grijze Octavia/Opel station rijden want alles wat meer opvalt (of duurder is wat dat soort lui kan betalen) moet kapot.
 
Ooit ook eens een grappig, vriendelijk geval mee gemaakt.
Een oude knaloranje citroen C1 met 4 Nederlandse jongeren komt naast mij staan ad lichten. goedkeurende blikken en 3 passagiers die de bestuurder al grappend met schouderkloppen aanmanen om een uitdaging aan te gaan. De bestuurder duwt een paar keer op de gas als teken dat hij de handschoen werpt. Ik steek mijn duim op om de handschoen op te nemen, hilariteit alom. Bij groen speel ik het spel mee en verdwijnen ze in de achterspiegel. Aan de volgende lichten, 4 duimen.
Op hoe het ook op een plezierige manier kan.
 
Ik moet zeggen dat ik met de rode S meer agressie ervaar dan met een grijze X, bij de eerste willen ze je van de weg afduwen en bij de tweede gaan ze liever aan de kant voor je. Zou toch iets aan de hand zijn met de rode kleur :p
Ik vind rijden met mijn Model X ook comfortabeler op de snelweg dan met onze Model 3, net omwille van het feit dat er toch iets meer terughoudendheid wordt getoond. Net zoals ik ook niet op een trekker-oplegger ga inrijen die voor me de rotonde op rijdt...
 
  • Like
Reactions: Mad P***y
Grappig, ik vind alle Teslas spuuglelijk en met name model 3. De reden dat ik er zelf een heb aangeschaft is puur het financiële voordeel.
Qua looks en afwerking mag hij niet eens in de schaduw van mijn S5 staan. En wat dat accelereren; klopt vanaf het stoplicht is de Tesla erg snel, maar als de afstand wat langer is pakken snelle benzineauto's alsnog de leiding. Nu zie ik veel Teslas rustig voortdobberen, zeker bang dat de accu te snel leeg is.
 
Nou, ik ben absoluut niet jaloers op een S5 hoor :D

Ik zie overigens niet vaak Tesla's rustig op het rechtervak voortdobberen. Meestal zie ik ze goed meerijden, vaak ook wel sneller. En degene die net zoals ik aan vMax rijden ga ik natuurlijk nooit zien want we rijden beiden even snel. Renault Zoe's en Nissan Leaf's zie ik wel vaak op het rechtervak.
 
Wat een domme aanname. Zou het niet kunnen dat die rustig rijdende Tesla's op AP rijden?

Bof, ik rij ze toch ook allemaal vlotjes voorbij op de autostrade, ik ben eigenlijk nog nooit ingehaald door een Tesla.
Nu, niks mis mee, maar het moet gezegd, de eerste voorbij vliegende Tesla moet ik ook nog meemaken. Zal inderdaad ook wel met AP te maken hebben want veel concentratie is er nooit bij, lees GSM'en, boekje "lezen"/kijken, valt echt op. :rolleyes:

Ik heb wel al vaker achter een 3P gehangen bij het verkeerslicht, niet om te racen ofzo (maak geen schijn van kans), maar dan sta je daar toch altijd maar wat te schilderen met je dieselhok als die er als een speer vandoor gaat, heeerlijk :D:D
 
  • Funny
Reactions: Lexikon
Grappig, ik vind alle Teslas spuuglelijk en met name model 3. De reden dat ik er zelf een heb aangeschaft is puur het financiële voordeel.
Qua looks en afwerking mag hij niet eens in de schaduw van mijn S5 staan. En wat dat accelereren; klopt vanaf het stoplicht is de Tesla erg snel, maar als de afstand wat langer is pakken snelle benzineauto's alsnog de leiding. Nu zie ik veel Teslas rustig voortdobberen, zeker bang dat de accu te snel leeg is.
 
Weet niet hoe ik mijn vorig bericht moet verwijderen, ter aanvulling in ieder geval;

Ik kan niet begrijpen dat je een S5 koopt en dan financieel voordeel als voornamelijkste reden noemt voor een Tesla? Kun je dit eens uitleggen want ben oprecht benieuwd?
 
Ik kan natuurlijk in niemands portemonnee kijken maar ik zou persoonlijk niet snel een auto kopen die ik 'spuuglelijk' vind, alleen omdat ik dan een paar centjes overhoud:rolleyes: Daar is het leven wat te kort voor. Maar goed, ieder zijn ding...

Over dat voortdobberen; ik snap wel wat je bedoeld. Voor mijn Tesla tijdperk reed ik dikke Audi's en een verdwaalde BMW. Altijd jakkerde ik mee op de linkerbaan. Nu dobber ik een beetje mee op de midden/linkerbaan. AP aan, muziekje erbij en in goddelijke rust rol ik naar de bestemming. Oneindig veel relaxter. Sinds Tesla gaan we met de auto op vakantie...

Enniewee; succes in je spuuglelijke hok!
 
Bof, ik rij ze toch ook allemaal vlotjes voorbij op de autostrade, ik ben eigenlijk nog nooit ingehaald door een Tesla.
Nu, niks mis mee, maar het moet gezegd, de eerste voorbij vliegende Tesla moet ik ook nog meemaken. Zal inderdaad ook wel met AP te maken hebben want veel concentratie is er nooit bij, lees GSM'en, boekje "lezen"/kijken, valt echt op. :rolleyes:

Ik heb wel al vaker achter een 3P gehangen bij het verkeerslicht, niet om te racen ofzo (maak geen schijn van kans), maar dan sta je daar toch altijd maar wat te schilderen met je dieselhok als die er als een speer vandoor gaat, heeerlijk :D:D

Tja weekend even 400km gereden en niemand die me heeft ingehaald (had beetje haast, dus ja te hard gereden), niks wat voorbij of in de buurt komt als ik echt gas geef in een M3P (ja boven de 200kmh wellicht maar dat vindt ik NL onverantwoord, dus dan laat ik je gaan, je rijdt toch niet van me weg in NL, even weer 100kmh en ik vlieg weer voorbij). Meeste Tesla rijders kunnen heel hard, doen het alleen niet altijd........ wellicht omdat ze weten dat ze toch veel sneller zijn ;) (heel relaxed gevoel)

Als ik geen haast heb gaat die gelijk op de AP en dan is het lekker meerijden (ook heel relaxed gevoel).
 
Grappig, ik vind alle Teslas spuuglelijk en met name model 3. De reden dat ik er zelf een heb aangeschaft is puur het financiële voordeel.
Qua looks en afwerking mag hij niet eens in de schaduw van mijn S5 staan. En wat dat accelereren; klopt vanaf het stoplicht is de Tesla erg snel, maar als de afstand wat langer is pakken snelle benzineauto's alsnog de leiding. Nu zie ik veel Teslas rustig voortdobberen, zeker bang dat de accu te snel leeg is.

don’t feed the trolls ;)
 
Tja weekend even 400km gereden en niemand die me heeft ingehaald (had beetje haast, dus ja te hard gereden), niks wat voorbij of in de buurt komt als ik echt gas geef in een M3P (ja boven de 200kmh wellicht maar dat vindt ik NL onverantwoord, dus dan laat ik je gaan, je rijdt toch niet van me weg in NL, even weer 100kmh en ik vlieg weer voorbij). Meeste Tesla rijders kunnen heel hard, doen het alleen niet altijd........ wellicht omdat ze weten dat ze toch veel sneller zijn ;) (heel relaxed gevoel)

Als ik geen haast heb gaat die gelijk op de AP en dan is het lekker meerijden (ook heel relaxed gevoel).

mja, in het huidige verkeer, is het ook allemaal niet te doen en over the top. ben wel,benieuwd hoelang je over die 400km gedaan hebt....