Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hoe andere weggebruikers reageren op je Tesla..

This site may earn commission on affiliate links.
Bof, ik rij ze toch ook allemaal vlotjes voorbij op de autostrade, ik ben eigenlijk nog nooit ingehaald door een Tesla.
Nu, niks mis mee, maar het moet gezegd, de eerste voorbij vliegende Tesla moet ik ook nog meemaken. Zal inderdaad ook wel met AP te maken hebben want veel concentratie is er nooit bij, lees GSM'en, boekje "lezen"/kijken, valt echt op. :rolleyes:

Ik heb wel al vaker achter een 3P gehangen bij het verkeerslicht, niet om te racen ofzo (maak geen schijn van kans), maar dan sta je daar toch altijd maar wat te schilderen met je dieselhok als die er als een speer vandoor gaat, heeerlijk :D:D

Is dit Nederlands of Vlaams? Ik snap er niet veel van. Wat wil je nu eigenlijk zeggen of zit je gewoon te trollen?
 
Grappig, ik vind alle Teslas spuuglelijk en met name model 3. De reden dat ik er zelf een heb aangeschaft is puur het financiële voordeel.
Qua looks en afwerking mag hij niet eens in de schaduw van mijn S5 staan. En wat dat accelereren; klopt vanaf het stoplicht is de Tesla erg snel, maar als de afstand wat langer is pakken snelle benzineauto's alsnog de leiding. Nu zie ik veel Teslas rustig voortdobberen, zeker bang dat de accu te snel leeg is.
Hahahahaha,
Ben dan ook wel benieuwd naar zijn/haar partner met deze argumentatie....
 
Grappig, ik vind alle Teslas spuuglelijk en met name model 3. De reden dat ik er zelf een heb aangeschaft is puur het financiële voordeel.
Qua looks en afwerking mag hij niet eens in de schaduw van mijn S5 staan. En wat dat accelereren; klopt vanaf het stoplicht is de Tesla erg snel, maar als de afstand wat langer is pakken snelle benzineauto's alsnog de leiding. Nu zie ik veel Teslas rustig voortdobberen, zeker bang dat de accu te snel leeg is.

S5? dat was toch iets met dienstplicht?
 
Is dit Nederlands of Vlaams? Ik snap er niet veel van. Wat wil je nu eigenlijk zeggen of zit je gewoon te trollen?

Oei! hangt uiteraard af van je interpretatie van trollen maar dat was niet de bedoeling in ieder geval.
Bij deze een kleine toelichting van mijn voorgaande post. Let op, hangt een beetje samen met voorgaande replies:

Eerste deel
Bof, ik rij ze toch ook allemaal vlotjes voorbij op de autostrade, ik ben eigenlijk nog nooit ingehaald door een Tesla.
Nu, niks mis mee, maar het moet gezegd, de eerste voorbij vliegende Tesla moet ik ook nog meemaken. Zal inderdaad ook wel met AP te maken hebben want veel concentratie is er nooit bij, lees GSM'en, boekje "lezen"/kijken, valt echt op. :rolleyes:

Hiermee gaf ik een van de voorgaande posters een blijk van begrip toen hij mededeelde dat het merendeel van de Teslas op de autobaan zich meestal op de rechterrijbaan bevinden aan een aandoenlijk tempo. Ik heb dan ook ineens gewag gemaakt van het feit dat dit waarschijnlijk aan het gebruik van de auto pilot functie zou kunnen toegewijd worden. Hierdoor komt het dan wel eens voor dat de aandacht zich verschuift naar zaken niet-gerelateerd aan het besturen van een voertuig.

Tweede deel
Ik heb wel al vaker achter een 3P gehangen bij het verkeerslicht, niet om te racen ofzo (maak geen schijn van kans), maar dan sta je daar toch altijd maar wat te schilderen met je dieselhok als die er als een speer vandoor gaat, heeerlijk :D:D

In het tweede deel van mijn post, probeerde ik dan weer een andere persoonlijke ervaring neer te schrijven die aantoonde dat ik, niet tegenstaande zoals in het eerste deel, altijd kansloos ben tegen eender welke Model 3 tijdens een verkeerslichtsprint. Dit om duidelijk te maken dat hoewel het eerste deel van mijn post de perceptie zou kunnen opwekken dat Teslas traag zijn, dit niet het geval is.

Hierbij hoop ik je voldoende te hebben toegelicht om je mening met betrekking tot “trollen” te herzien. Indien dit echter niet het geval zou zijn, laat het mij dan gerust weten.
 
Grappig, ik vind alle Teslas spuuglelijk en met name model 3. De reden dat ik er zelf een heb aangeschaft is puur het financiële voordeel.
Qua looks en afwerking mag hij niet eens in de schaduw van mijn S5 staan. En wat dat accelereren; klopt vanaf het stoplicht is de Tesla erg snel, maar als de afstand wat langer is pakken snelle benzineauto's alsnog de leiding. Nu zie ik veel Teslas rustig voortdobberen, zeker bang dat de accu te snel leeg is.
Spuuglelijk is wat overdreven maar ik zou niet zo ver gaan om de Model 3 echt mooi te noemen. M'n Model S vond ik echt wel netjes, maar mist net de klasse van een dikke BMW of Audi. Maar... aan uiterlijk wen je :rolleyes: Trouwens, heel veel BMW's en Audi's tegenwoordig zijn ook saai.

Ik ben het wel eens dat Tesla rijders toch vaak langzaam rijden. Prima hoor, maar ik had het gevoel dat ik de enige Tesla rijder ben die aan het racen was :oops:
 
Ik herken me helemaal niet in het feit dat andere weggebruikers agressiever zijn. Enige is dat ik merk dat mijn rijstijl rustiger is geworden. Dit komt voornamelijk doordat ik praktisch altijd op AP rijd. Volgafstand 5-7 en als er dan iemand voor me zit dan houd de auto netjes afstand. Tsja, dat heeft tot gevolg dat heel heel heel af en toe wel eens iemand me rechts inhaalt. Vervolgens zit hij dan ook weer achter dezelfde auto.

Verder buiten het rijden om nog steeds zoveel interesse bij mensen ondanks dat Tesla's echt niet meer bijzonder zijn. Iemand zei hier ook dan vooral kinderen super enthousiast zijn. Je merkt daar de generatie kloof. Die vinden die herrie bakken gewoon ouderwets.

Stoplicht sprintjes doe ik eigenlijk nooit. Vroeger koos ik meestal de linkerbaan omdat er rechts vaak al een auto staat. Tegenwoordig zet ik hem er achter zodat ik op AP kan blijven rijden :)
 
Iemand zei hier ook dan vooral kinderen super enthousiast zijn. Je merkt daar de generatie kloof. Die vinden die herrie bakken gewoon ouderwets.
Afgelopen week gestopt bij een kraampje waar een tienerdochter en haar moeder pompoenen verkochten voor een goed doel. Ik laad de pompoenen in en uit de hoek komen vader en grootouders even meekijken want er staat een Tesla voor de deur! Ik doe de Falcon Wing Door met de keyfob vanop afstand open en opa gaat direct van "oh <kleindochter> heb je dat al eens gezien!" waarop kleindochter reageert "jaja papa" :D
 
Denk dat je met een S5 toch serieus zal moeten krabben vooraleer je een 3P bijgebeend hebt.
Een RS5 of 6 is waarschijnlijk een ander paar mouwen. Heb je cijfers? Interesseert me wel!


Een model 3 P rijd rondjes om een s5 heen :D. Ook richting de 200 wint een P van de S. Zelfs de M en RS modellen leggen het toch echt af. Ook heb ik persoonlijk aardig wat ervaring met de S en RS modellen van audi. Afwerking ed echt geweldig, maar kwa directe power winnen ze gewoon niet van een tesla.
 
  • Like
Reactions: Maurice1
Afwerking ed echt geweldig
Dat wordt dus vaak gezegd en ik kan niet spreken over de Audi afwerking, maar ik ben intiem bekend met de BMW M afwerking en ik vind het interieur van onze Model 3 en Model X echt wel strakker en completer afgewerkt, dan de strategische prettige plekjes in een BMW, waar kwaliteitsindruk vooral gecreëerd wordt door het selectief uitrusten van chrome of rubber op specifieke onderdelen. De behuizing van de stuurkolom is daarentegen even goed hard plastic hoor.
 
Mijn ervaring is dat het type auto waar je in rijdt absoluut invloed heeft op (sommige van) je medeweggebruikers... Op de linkerbaan met een Daihatsu Cuore of Citroen C1 is toch een andere ervaring dan met een Audi Q7... (ongeacht je snelheid).
(lijkt me wel grappig om een C1 uit te rusten met een fatsoenlijk accupakketje om de plakkers wat te kietelen... doet me denken aan een projectje van vroeger, een 104tje waar een 2 liter gti blokje in gelepeld was)

Verder in de 5,5 jaar Tesla ervaring heel veel positieve ervaringen gehad (teveel om te tellen) en misschien 3 of 4x vervelend gedrag, maar ik heb in mijn vorige auto's ook vervelend gedrag meegemaakt (horken op de weg) dus kan het niet echt aan het merk hangen.

En ja iets meer bumperklevers tegenwoordig, ook op de midden of rechterbaan zelfs (nee ligt niet aan mijn snelheid) maar ik denk dat het gewoon door het vele telefoongebruik komt, iedereen is ongemerkt bijziend aan het worden.

Met zo'n schermpje onder je snuffert kruip je al snel dichter op je voorganger, scheelt een boel gefocus met je ogen iedere keer :confused::confused::confused:
 
Ik heb gisteren mijn eerste lange rit gedaan waar ik onderweg diende bij te laden. Wel voor het eerst heb ik toch ook mijn snelheid aangepast, anders rij ik 125 a 130 km/u op de autosnelweg en nu hield ik het op 115. Dit omdat ik met slechts 10% aan de SUC zou arriveren en op een bepaald ogenblik zakte dit tot 5%. Uiteindelijk ook nog 50 minuten staan aanschuiven in de file om dan toch met 13% overschot aan te komen om bij het laadpunt. Ik wil maar zeggen dat je toch je rijgedrag aanpast met een EV.
De afwerking van de het interieur plaats ik net onder Audi maar boven BMW. We hebben nog een BMW in ons huishouden en voordien reed ik met Audi dus kan wel vergelijken. Exterieur moet hij voor alle premium merken onder doen. Slechte kwaliteit van lak, uitlijning van de panelen en naadloos aansluiten van de koplampen is niet 100%.
Maar alles bij elkaar kan de M3 zijn voet naast alle premium merken plaatsen.
 
Die aanpassing was blijkbaar niet nodig, de auto had het dus vooraf al goed ingeschat ;).
Naarmate je de auto en zijn voorspellingen beter leert kennen zal het beter gaan. Beetje zoals dat je vroeger na een tijdje wel wist hoe lang je nog kon rijden wanneer het benzinelampje aanfloepte.
Gisteren melde mijn auto ook dat ik mijn snelheid onder de 115 moest houden om thuis te komen. Gewoon met 130 a 140 door gereden om uiteindelijk met zelfs nog 19km restcapaciteit thuis te komen. Het is even wennen, het rijden met een ev. Maar als je de auto na een tijdje goed kent, is het niet meer zo spannend om met minder dan 3%een laadpunt te bereiken.
 
Wat mij opvalt, op de met name Amerikaanse Facebook groepen is dat er veel agressie is van motorrijders en pick-up trucks richting Tesla rijders. Ook zijn er veel inbraken en keying incidenten in de bay area gericht op Tesla (model 3) rijders.
 
Last edited:
Grappig, ik vind alle Teslas spuuglelijk en met name model 3. De reden dat ik er zelf een heb aangeschaft is puur het financiële voordeel.
Qua looks en afwerking mag hij niet eens in de schaduw van mijn S5 staan. En wat dat accelereren; klopt vanaf het stoplicht is de Tesla erg snel, maar als de afstand wat langer is pakken snelle benzineauto's alsnog de leiding. Nu zie ik veel Teslas rustig voortdobberen, zeker bang dat de accu te snel leeg is.

Mijn grootste weerstand tegen het kiezen van een Tesla was dat hij bijna net zo lelijk was als een Audi.
Gelukkig bijna....

Het rustig rijden met een Tesla komt niet een accu stress maar juist uit het ontbreken van stress.
Zeker met de AP aan heerlijk toeren zonder stress. Maar dat is iets wat iemand met S5 nooit zal begrijpen.
 
  • Like
Reactions: Bas.
Autorijden is ook emotie. Ik vind een mooi dashboard en mooie meters een wezenlijk onderdeel hiervan. Een kale plastic plank met een Ipad erop geschroefd vind ik niet heel spannend. En kijk even op de dragrace van Topgear dan zie je dat op een wat langer traject de voorsprong van de model 3 verdwijnt wanneer een Mercedes AMG hem voorbij rijdt. En als je al stoer wil doen moet je al weer snel 20 minuten aan de lader,
Mijn Audi die ik zakelijk rijd kost gewoon veel geld aan onderhoud, benzine en bijtelling. Dan is een model 3 een rationele keuze. Het gedweep van nogal wat Tesla rijders vind ik lachwekkend. Het is gewoon geen mooi model.
Voor de fun heb ik nog een oude BMW 320 en Z3. Niet snel, wel ouderwets leuk.