Welcome to Tesla Motors Club
Discuss Tesla's Model S, Model 3, Model X, Model Y, Cybertruck, Roadster and More.
Register

Hoe andere weggebruikers reageren op je Tesla..

This site may earn commission on affiliate links.
Autorijden is ook emotie. Ik vind een mooi dashboard en mooie meters een wezenlijk onderdeel hiervan. Een kale plastic plank met een Ipad erop geschroefd vind ik niet heel spannend. En kijk even op de dragrace van Topgear dan zie je dat op een wat langer traject de voorsprong van de model 3 verdwijnt wanneer een Mercedes AMG hem voorbij rijdt. En als je al stoer wil doen moet je al weer snel 20 minuten aan de lader,
Mijn Audi die ik zakelijk rijd kost gewoon veel geld aan onderhoud, benzine en bijtelling. Dan is een model 3 een rationele keuze. Het gedweep van nogal wat Tesla rijders vind ik lachwekkend. Het is gewoon geen mooi model.
Voor de fun heb ik nog een oude BMW 320 en Z3. Niet snel, wel ouderwets leuk.

Ik vind dit soort opmerkingen dan weer lachwekkend :D Ik zou het niet kunnen, in een auto rijden die ik zelf niet mooi zou vinden. Gelukkig is dat een mening die iemand kan hebben.
 
@vontrapp is iemand die Tesla's wel zo spuuglelijk vindt dat hij hiervoor speciaal op zoek is gegaan naar een Tesla forum, om daar dan ook nog eens een account aan te maken, zodat hij kan laten weten aan andere die wel een Tesla hebben gekocht dat hij een Tesla niets vindt.

Waarschijnlijk hoopt hij nu dat we naar aanleiding van zijn heldere inkijk ineens allemaal tot inkeer komen en allemaal onze Tesla weg doen.:D
 
Grappig, ik vind alle Teslas spuuglelijk en met name model 3. De reden dat ik er zelf een heb aangeschaft is puur het financiële voordeel.
Qua looks en afwerking mag hij niet eens in de schaduw van mijn S5 staan. En wat dat accelereren; klopt vanaf het stoplicht is de Tesla erg snel, maar als de afstand wat langer is pakken snelle benzineauto's alsnog de leiding. Nu zie ik veel Teslas rustig voortdobberen, zeker bang dat de accu te snel leeg is.
S5 is een mooie auto, lijkt wel een beetje op de Model S! Jammer dat de S5 wat achterloopt op vele vlakken en jammer dat die achterstand alleen maar groeit.
 
@vontrapp is iemand die Tesla's wel zo spuuglelijk vindt dat hij hiervoor speciaal op zoek is gegaan naar een Tesla forum, om daar dan ook nog eens een account aan te maken, zodat hij kan laten weten aan andere die wel een Tesla hebben gekocht dat hij een Tesla niets vindt.
Sterker nog: hij is hier om ons te laten weten dat de Model 3 niet mooi IS :(

Dat scheelt weer zelf nadenken over smaak :D
 
  • Funny
Reactions: Maurice1 and RobsEV
Autorijden is ook emotie. Ik vind een mooi dashboard en mooie meters een wezenlijk onderdeel hiervan. Een kale plastic plank met een Ipad erop geschroefd vind ik niet heel spannend. En kijk even op de dragrace van Topgear dan zie je dat op een wat langer traject de voorsprong van de model 3 verdwijnt wanneer een Mercedes AMG hem voorbij rijdt. En als je al stoer wil doen moet je al weer snel 20 minuten aan de lader,
Mijn Audi die ik zakelijk rijd kost gewoon veel geld aan onderhoud, benzine en bijtelling. Dan is een model 3 een rationele keuze. Het gedweep van nogal wat Tesla rijders vind ik lachwekkend. Het is gewoon geen mooi model.
Voor de fun heb ik nog een oude BMW 320 en Z3. Niet snel, wel ouderwets leuk.

Lekker boeiend, zelfs op de Duitse Autobahn rijd je zelden lange stukken 250+

Na 20 minutes weer aan de lader?

Volgens is m'n verbruik bij 200km/h 450wh/km maar ik zal 500wh/km gebruiken want dat rekent lekker makkelijk, dus 100kW/500wh/km = 200km dus ik weet niet niet helemaal waar je die 20 minuten op baseert.

Verder rijd ik 90% van de tijd overdag en leef ik in de randstad :)

Ook al moet je laden, juist dan lach je die AMG helemaal uit met die draaikolk in z'n tank!
 
Autorijden is ook emotie. Ik vind een mooi dashboard en mooie meters een wezenlijk onderdeel hiervan. Een kale plastic plank met een Ipad erop geschroefd vind ik niet heel spannend. En kijk even op de dragrace van Topgear dan zie je dat op een wat langer traject de voorsprong van de model 3 verdwijnt wanneer een Mercedes AMG hem voorbij rijdt. En als je al stoer wil doen moet je al weer snel 20 minuten aan de lader,
Mijn Audi die ik zakelijk rijd kost gewoon veel geld aan onderhoud, benzine en bijtelling. Dan is een model 3 een rationele keuze. Het gedweep van nogal wat Tesla rijders vind ik lachwekkend. Het is gewoon geen mooi model.
Voor de fun heb ik nog een oude BMW 320 en Z3. Niet snel, wel ouderwets leuk.

Vraag mij echt oprecht af waarom je niet een S hebt genomen? Veel mooiere lijnen en meer toeters en bellen binnen :D
 
Lekker boeiend, zelfs op de Duitse Autobahn rijd je zelden lange stukken 250+

Na 20 minutes weer aan de lader?

Volgens is m'n verbruik bij 200km/h 450wh/km maar ik zal 500wh/km gebruiken want dat rekent lekker makkelijk, dus 100kW/500wh/km = 200km dus ik weet niet niet helemaal waar je die 20 minuten op baseert.

Verder rijd ik 90% van de tijd overdag en leef ik in de randstad :)

Ook al moet je laden, juist dan lach je die AMG helemaal uit met die draaikolk in z'n tank!
Idd tegenwoordig mag je blij zijn als je überhaupt de 200 haalt in Duitsland, veels te druk
 
Autorijden is ook emotie. Ik vind een mooi dashboard en mooie meters een wezenlijk onderdeel hiervan. Een kale plastic plank met een Ipad erop geschroefd vind ik niet heel spannend. En kijk even op de dragrace van Topgear dan zie je dat op een wat langer traject de voorsprong van de model 3 verdwijnt wanneer een Mercedes AMG hem voorbij rijdt. En als je al stoer wil doen moet je al weer snel 20 minuten aan de lader,
Mijn Audi die ik zakelijk rijd kost gewoon veel geld aan onderhoud, benzine en bijtelling. Dan is een model 3 een rationele keuze. Het gedweep van nogal wat Tesla rijders vind ik lachwekkend. Het is gewoon geen mooi model.
Voor de fun heb ik nog een oude BMW 320 en Z3. Niet snel, wel ouderwets leuk.
Ik denk dat deze pater familias ons wil duidelijk maken dat wij allemaal financieel gedwongen in een spuuglelijke auto rijden.
Het is duidelijk dat hij weinig op heeft met een Teslarijder(als zou deze als aparte soort bestaan..) en wil ons leren dat hij de auto niet lelijk vindt, maar lelijk is:)
De test van Topgear wordt ook selectief bekeken. Inderdaad haalt de Mercedes de Tesla nipt in(bij 130-140 mph). De BMW m3, en AR QV(supermooie auto trouwens) doen dat nog niet. Maar de journalist(Chris Harris) merkt nog op dat dit dus in "the real world" geen issue is.(daar de weg niet vrij/lang genoeg is om de Tesla bij te houden). Ook de tussenacceleraties zijn in de "echte wereld" voor Tesla. Overigens heeft Chris Harris zelf ook een M3P besteld omdat hij zo onder de indruk is van de M3(maar ook niets snapt van sommige Teslafans)
Von trapp(behoeft vast een familie busje voor gezamelijk gezang) is vastberaden.
Uit het niets tovert hij zijn ultieme troef tevoorschijn; hij heeft nog een BMW 320 en een Z3.(waarbij hij nog even zegt "een oude" en "ouderwets leuk". Tja, kom daar maar eens om met zo'n nieuwerwetse Tesla. Kansloos ben je daarmee tegen zoveel stijlvol geweld.
Er rest mij een grote Mea Culpa naar dhr vontrapp. Dat ik er zo naast kon zitten met mijn keuze.


En ohja, ik heb nog een aantal maanden naast mijn M3P een BMW M140i gereden, ouderwets fun zeg maar, maar dan echt snel, met een hoop knopjes en een echt mooi dashboard. Hij hoefde niet weg, maar ik, de onnozele, reed alleen nog maar in de Tesla...
 
Dat wordt dus vaak gezegd en ik kan niet spreken over de Audi afwerking, maar ik ben intiem bekend met de BMW M afwerking en ik vind het interieur van onze Model 3 en Model X echt wel strakker en completer afgewerkt, dan de strategische prettige plekjes in een BMW, waar kwaliteitsindruk vooral gecreëerd wordt door het selectief uitrusten van chrome of rubber op specifieke onderdelen. De behuizing van de stuurkolom is daarentegen even goed hard plastic hoor.

De reden waarom ik nooit een BMW gehad heb is de afwerking aan de binnenkant en het design daarvan wat altijd minimaal 10 jaar achter loopt. BMW schijn je te moeten nemen als je echt van strak sturen houd.
 
Beetje kort door de bocht ...... BMW i3, i8 en een BMW 850 (de 1st), om er maar eens 2 te noemen, liepen wel beetje vooruit.

hahaha ja oke oke. voor ik de model 3 gekozen had ook nog in de nieuwe 3 serie proefgereden. En daar is het interieur wel iets van verbeterd. Maar ze zijn niet voor gaan lopen. Over 2 jaar namelijk ziet het er alweer gedateerd uit.
 
Autorijden is ook emotie. Ik vind een mooi dashboard en mooie meters een wezenlijk onderdeel hiervan. Een kale plastic plank met een Ipad erop geschroefd vind ik niet heel spannend. En kijk even op de dragrace van Topgear dan zie je dat op een wat langer traject de voorsprong van de model 3 verdwijnt wanneer een Mercedes AMG hem voorbij rijdt. En als je al stoer wil doen moet je al weer snel 20 minuten aan de lader,
Mijn Audi die ik zakelijk rijd kost gewoon veel geld aan onderhoud, benzine en bijtelling. Dan is een model 3 een rationele keuze. Het gedweep van nogal wat Tesla rijders vind ik lachwekkend. Het is gewoon geen mooi model.
Voor de fun heb ik nog een oude BMW 320 en Z3. Niet snel, wel ouderwets leuk.
“Het is gewoon geen mooi model” Dat is natuurlijk een kwestie van smaak. Het vorige dashboard van de A5 was plastic met een lederstructuurtje. Het huidige dashboard heeft nep aluminium en een iPhone. Dat is voorsprong door techniek! Maar als ik het lelijk vindt ga ik er niet in rijden!
908FD2E3-9281-48EF-90C6-552E9BD8EBD1.jpeg
 
  • Funny
Reactions: Tuhhje
@vontrapp is iemand die Tesla's wel zo spuuglelijk vindt dat hij hiervoor speciaal op zoek is gegaan naar een Tesla forum, om daar dan ook nog eens een account aan te maken, zodat hij kan laten weten aan andere die wel een Tesla hebben gekocht dat hij een Tesla niets vindt.

Waarschijnlijk hoopt hij nu dat we naar aanleiding van zijn heldere inkijk ineens allemaal tot inkeer komen en allemaal onze Tesla weg doen.:D

Idd bizar... dan heb je echt geen leven (IMO) :D:D:D
 
  • Like
Reactions: Maurice1 and RobsEV
Het vorige dashboard van de A5 was plastic met een lederstructuurtje. Het huidige dashboard heeft nep aluminium en een iPhone.
Iedereen die meent dat het interieur van een Tesla slecht is en dat van de concurrentie veel beter, mist echt dat ze bij de concurrentie echt wel in een plastic fantastic doos zitten. Bij Tesla zit er dan tenminste echt hout en glas in, zonder dat er een plastic laag op zit.
 
Iedereen die meent dat het interieur van een Tesla slecht is en dat van de concurrentie veel beter, mist echt dat ze bij de concurrentie echt wel in een plastic fantastic doos zitten. Bij Tesla zit er dan tenminste echt hout en glas in, zonder dat er een plastic laag op zit.

Ik vind nogal een verschil tussen een S en 3 zitten...
S voelt veel luxer aan, lekkerdere stoelen, waar ik de stoelen in de 3 wat minder vind (Volvo zat lekkerder).

Maar vooral de voorkant vind ik van de 3 niet zo mooi. Dash is laag, waardoor ook het glas van de voorruit heel laag is. Als je in de model 3 zit heb ik het gevoel dat mensen met gemak mijn buik van buiten de auto kunnen zien, waar dat bij andere auto's net aan de borstkas is.

Ik vind dat persoonlijk niet heel mooi...
Maar de S is te duur en wordt door de baas ook niet goedgekeurd (uiteindelijk moet ik bij klanten aankomen die betalen).

Vandaar de 3...
Hij rijdt wel lekkerder dan een S... Maar qua looks kies ik blind voor de S en de 3 vind ik toch iets minder.